TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Merkelig objekt i motorrommet

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #205195  av Cerwin

Da jeg kjøpt Celicaen min var det et merkelig objekt i motorrommet, selger visste heller ikke hva det var. Hva enn det er for noe, så er det iallefall ikke koblet til nå, derfor tok jeg det ut i dag, da det bare opptar plass.
Har spurt flere jeg kjenner, men ingen vet hva dette kan være. Derfor legger jeg ut et par bilder og spør her.
Noen som har anelse om hva dette er, og hva den brukes til?
Vedlegg
DSC02020 copy.gif
DSC02020 copy.gif (725.89 kiB) Vist 97 ganger
DSC02019 copy.gif
DSC02019 copy.gif (882.01 kiB) Vist 103 ganger

#205197  av defred

Det må være vannpumpa til IC

#205208  av CelicaTurbo

Ser jo ut som en pumpe med unntak av de sakene på siden, men IC-pumpen ser ikke slik ut i det hele tatt...

Men, det er vann inn/ut samt "gass inn".. og på baksiden er det "LPG out" og LPG er jo gassen som blir brukt på biler som blir konvertert til å kjøre på gass.. jeg aner ikke hvordan dette fungerer, men mulig at denne bilen har vært kjørt med gass som alternativ tidligere? Hvilken funksjon den enheten har med vann og gass aner jeg ikke, men det er jo mulig at vannet skal f.eks varme gassen som går inn i motor?

Fant f.eks dette når jeg søkte på "brevettato lpg gas":

http://www.sitgroup.it/component/option ... 3/lang,en/

tydelighvis noe italienske greier etter alle resultatene fra søket å dømme..

#205220  av evneveik

CelicaTurbo skrev:Ser jo ut som en pumpe med unntak av de sakene på siden, men IC-pumpen ser ikke slik ut i det hele tatt...

Men, det er vann inn/ut samt "gass inn".. og på baksiden er det "LPG out" og LPG er jo gassen som blir brukt på biler som blir konvertert til å kjøre på gass.. jeg aner ikke hvordan dette fungerer, men mulig at denne bilen har vært kjørt med gass som alternativ tidligere? Hvilken funksjon den enheten har med vann og gass aner jeg ikke, men det er jo mulig at vannet skal f.eks varme gassen som går inn i motor?

Fant f.eks dette når jeg søkte på "brevettato lpg gas":

http://www.sitgroup.it/component/option ... 3/lang,en/

tydelighvis noe italienske greier etter alle resultatene fra søket å dømme..
Biler som går på lpg skal jo forvarmes ved at de går seg varm på bensin først før de går over til lpg(propan/butan)