TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• NÃ¥ er det min tur: What to do?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #205225  av Hyperion

Jeg har solgt grombilen min og er for tiden bil- laus. På jobb låner jeg en skrot-corolla av fattern som ikke er EU-godkjent lenger enn til februar 07, og den blir neppe godkjent igjen for å si det sånn. Så da blir jo spørsmålet hva skal jeg ha meg nå? Noen som kjenner seg igjen? Hehe...
Her er noe av det jeg har vurdert:

Ny Toyoyta Hilux. Diesel, 4wd og god plass. Blir i tilfelle en vareutgave av xcab. Men litt stusselig motor!
Brukt Dodge RAM: Mer ekstrautsyr og MYE større motor. Men dyrere i innkjøp, dyrere i bruk og sikkert dyr å forsikre. Men en morsom pickup :)
Ny Honda Civic: Morsomt og spennende utseende og mye ekstrautstyr for penga. 1.8 l executive med 140 HK Vtec. Men denne klarer de ikke levere før til sommeren igjen, og det blir for lang tid.
1998-2000 modell Corolla. Slipper billig unna og slipper lån, men blir veldig standard. Jeg liker biler som skiller seg litt ut. Men et fornuftig valg :)
Brukt Mitsubishi 3000 GT. 1995-1999- modell. Vil da ha en med 4wd og da koster de litt. Usikker på forsikring og rep.kostnader bl.a. men pene biler.
Volvo S40 eller S60 brukt. Pene og solide sedaner, men kanskje litt for standard?
Volvo V70 2001 vare med AWD. Vanskelig å få tak i og som i tillegg ikke har for mange km.
Dodge Caliber 2005- modell. 140 hk diesel. Litt dyr, men en fin og grei bil med 4wd.
Celica t23. Kanskje fortsette med celica og prøve den siste modellen? Eller?

Og enda er det egentlig flere jeg kikker litt på. Det værste er at jeg ikke klarer å være like målrettet som når jeg skulle ha st205, den gangen var saken grei. Savner den bilen litt, men synes det var greit å selge nå. Jeg er og klar over at de fleste har sine egne meninger om hva som bør investeres i, men kan være morsomt å høre hva folket mener! Smertegrense for pris blir rundt 300k. Hadde jeg hatt mer å bruke hadde jeg sikkert kjøpt Supraen til @lpher :)
 #205228  av sindrejl

Hyperion skrev:Jeg har solgt grombilen min og er for tiden bil- laus. På jobb låner jeg en skrot-corolla av fattern som ikke er EU-godkjent lenger enn til februar 07, og den blir neppe godkjent igjen for å si det sånn. Så da blir jo spørsmålet hva skal jeg ha meg nå? Noen som kjenner seg igjen? Hehe...
Her er noe av det jeg har vurdert:

Ny Toyoyta Hilux. Diesel, 4wd og god plass. Blir i tilfelle en vareutgave av xcab. Men litt stusselig motor!
Brukt Dodge RAM: Mer ekstrautsyr og MYE større motor. Men dyrere i innkjøp, dyrere i bruk og sikkert dyr å forsikre. Men en morsom pickup :)
Ny Honda Civic: Morsomt og spennende utseende og mye ekstrautstyr for penga. 1.8 l executive med 140 HK Vtec. Men denne klarer de ikke levere før til sommeren igjen, og det blir for lang tid.
1998-2000 modell Corolla. Slipper billig unna og slipper lån, men blir veldig standard. Jeg liker biler som skiller seg litt ut. Men et fornuftig valg :)
Brukt Mitsubishi 3000 GT. 1995-1999- modell. Vil da ha en med 4wd og da koster de litt. Usikker på forsikring og rep.kostnader bl.a. men pene biler.
Volvo S40 eller S60 brukt. Pene og solide sedaner, men kanskje litt for standard?
Volvo V70 2001 vare med AWD. Vanskelig å få tak i og som i tillegg ikke har for mange km.
Dodge Caliber 2005- modell. 140 hk diesel. Litt dyr, men en fin og grei bil med 4wd.
Celica t23. Kanskje fortsette med celica og prøve den siste modellen? Eller?

Og enda er det egentlig flere jeg kikker litt på. Det værste er at jeg ikke klarer å være like målrettet som når jeg skulle ha st205, den gangen var saken grei. Savner den bilen litt, men synes det var greit å selge nå. Jeg er og klar over at de fleste har sine egne meninger om hva som bør investeres i, men kan være morsomt å høre hva folket mener! Smertegrense for pris blir rundt 300k. Hadde jeg hatt mer å bruke hadde jeg sikkert kjøpt Supraen til @lpher :)
skyline :)

#205269  av Turbotrille

Skaff mer penger slik at en som vet hvilken bil det er kan ta seg av @lpher sin. :)
Ellers får du ha lykke til med valget. :)

#205280  av Hyperion

Skulle Norsk tipping slå på tråden i nær framtid så er jo valget enklere. Men jeg har begynt å kikke nærmere på Dodge og tror kanskje jeg må prøve en Dakota. Lillebroren til Dodge RAM er fortsatt rimelig grei både i utseende og motor. Har liksom litt lyst på pickup uten jeg egentlig har en god grunn for det :)
 #205308  av arctic_celi

Hyperion skrev:Smertegrense for pris blir rundt 300k. Hadde jeg hatt mer å bruke hadde jeg sikkert kjøpt Supraen til @lpher :)
Hmmm... morsom problemstilling gitt! :wink:

Vel... jeg har forslag:

Sommerbiler:
- Lotus Elise R (den med T-sport motor også putter du på en Turbo eller kompressor :D)
- Honda s2000 (Morsom solid bil)
- Honda NSX?
Men til den prisen så er det bedre kjøpe å kjøpe Supra'en til @lpher!

Morsomme vinterbiler:
- T23 Celica (Helst T-sport da... hvis du finner en)
Men hvis ikke så kan du kjøpe "2003mod/Facelift" versjonen min :-)
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1132037
- Mitsubishi Lancer EVO (må vel bli en gammel en hvis 300 000kr skal holde)

Standard/Vinterbil:
- Saab 9-3 sport
- Honda accord
- Mazda 6

Vintervinterbil:
Arctic Truck av ett eller annet :)

#205323  av BrennaRacing

Av de bilene du nevner så syns jeg nok 3000 Gt er et bra valg...s60 blir også utrolig fet hvis man får på felger, senk og litt beskjeden styling..Er jo ikke ofte man ser en stylet s60..2,0 turbomotoren som er standard på de bilene går fakitsk også ganske bra..

Civicen er også kul syns jeg....Den har utrolig mye standardutstyr og tror også den går ganske greit (0-100 på 8,9) Eneste som er minus med den er at det er Fwd da :( Muttern henta seg en Civic i går, så jeg kan gi deg et lite referat etter at jeg har prøvekjørt den etterpå :lol:

#205349  av @lpher

Kjøp noe med drivhjula i rett ende ihvertfall ;)

#205360  av sindrejl

BrennaRacing skrev:Av de bilene du nevner så syns jeg nok 3000 Gt er et bra valg...s60 blir også utrolig fet hvis man får på felger, senk og litt beskjeden styling..Er jo ikke ofte man ser en stylet s60..2,0 turbomotoren som er standard på de bilene går fakitsk også ganske bra..

Civicen er også kul syns jeg....Den har utrolig mye standardutstyr og tror også den går ganske greit (0-100 på 8,9) Eneste som er minus med den er at det er Fwd da :( Muttern henta seg en Civic i går, så jeg kan gi deg et lite referat etter at jeg har prøvekjørt den etterpå :lol:
3000gt er rå, men fytti heite så overprisa... og så så grovt mye feil da :)

#205366  av Hyperion

celicat23 skrev:Hva med en artic trucks ombygd toyota?

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... s=8&tot=69

Syns de er artige, på en veldig upraktisk, men samtidig vil-ha måte.
Den annonsen har jeg vært innom ja, og ja, den er absolutt med i vurderingen :) Knakande tøff!
 #205367  av Hyperion

arctic_celi skrev:
Hyperion skrev:Smertegrense for pris blir rundt 300k. Hadde jeg hatt mer å bruke hadde jeg sikkert kjøpt Supraen til @lpher :)
Hmmm... morsom problemstilling gitt! :wink:

Vel... jeg har forslag:

Sommerbiler:
- Lotus Elise R (den med T-sport motor også putter du på en Turbo eller kompressor :D)
- Honda s2000 (Morsom solid bil)
- Honda NSX?
Men til den prisen så er det bedre kjøpe å kjøpe Supra'en til @lpher!

Morsomme vinterbiler:
- T23 Celica (Helst T-sport da... hvis du finner en)
Men hvis ikke så kan du kjøpe "2003mod/Facelift" versjonen min :-)
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1132037
- Mitsubishi Lancer EVO (må vel bli en gammel en hvis 300 000kr skal holde)

Standard/Vinterbil:
- Saab 9-3 sport
- Honda accord
- Mazda 6

Vintervinterbil:
Arctic Truck av ett eller annet :)
Er mye moro å velge i når det gjelder den prisklassen ja. Om jeg bestemmer meg for en T23 så skal jeg ta kontakt. Rett farge og :)

#205368  av Hyperion

BrennaRacing skrev:Av de bilene du nevner så syns jeg nok 3000 Gt er et bra valg...s60 blir også utrolig fet hvis man får på felger, senk og litt beskjeden styling..Er jo ikke ofte man ser en stylet s60..2,0 turbomotoren som er standard på de bilene går fakitsk også ganske bra..

Jeg har nesten slått den i fra meg da leveringstiden blir alt for lang. Men følger med på om det dukker opp noen lite brukte etterhvert. Referat ønskes gjerne :)

#205369  av Hyperion

@lpher skrev:Kjøp noe med drivhjula i rett ende ihvertfall ;)
Med det regner jeg med du mener bakhjulstrekk ja ;) Morsomt det i grunn, men ikke så alt for mye å velge i. Om jeg ikke handler supraen din, så kommer jeg nok på besøk og skal ha defa- alarm og motorvarmer om det ikke finnes i den jeg kjøper. Samt litt lyd tenker jeg :)

#205386  av @lpher

Hyperion skrev: Med det regner jeg med du mener bakhjulstrekk ja ;)
;)
Hyperion skrev: Morsomt det i grunn, men ikke så alt for mye å velge i.
Tell me about it :D
Hyperion skrev: Om jeg ikke handler supraen din, så kommer jeg nok på besøk og skal ha defa- alarm og motorvarmer om det ikke finnes i den jeg kjøper. Samt litt lyd tenker jeg :)
Du vet hvor du finner meg :D