TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lekkasje rindt vindu..MR2-92mod

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #205316  av Bacardi8

Er plaget av at det lekker inn i kupe når det er mildvær eller regner.. vises tydelig at pakninga rundt døra ikke tetter helt til vindu.. Spesiellt i for og bakkant av targaen samt nede i bakkant av ruta på førerside..
Noen som har noe tips om hva jeg kan gjøre med dette...eller er det bare å kjøpe en ny pakning..noe som sikkert ikke er gratis som alt annet på denne bilen... :P

#205322  av BrennaRacing

De fleste med Mr2 har vel det problemet der :) Lista rundt vinduet koster en hel haug av spenn....Mener jeg leste et sted på forumet hvor mye det var men det husker jeg ikke...

Du kan prøve å kjøpe en sånn silikonstift å smøre på (kjøpes på shell eller bilxtra o.l)

Er forresten mange som har tatt opp dette før, så hvis du søker litt så finner du nok mange svar :D

#205352  av csstian

Du kan prøve å justere vinduet litt.Så det går litt lenger opp.Det går ann på Celican så vill tru det er det samme på mr2.

#205379  av Mr2Even

Eller du kan dytte litt vidusrutetetting inn i front mellom karosseri og gummilist så du får mer press på skjøten der det pleier å dryppe. :wink:

#205402  av Bacardi8

Snakka med tidligere eier som sa at man kan justere ruta slik at den gir mer press inn mot selve lista..men det løser ikke problemet helt nederst.. Silikonstift er prøvd..og den virker bare litt..er forresten omtrent en million minusgrader her nå så problemet med mildvær er løst enn så lenge.. :lol: