TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#205123  av celicat23

Lege....Blæææh! Hater å gå til lege. Sitte og hoste på ett klamt trangt lite venterom sammen med en gjeng andre svette syke folk i en halv evighet. For du kommer aldrig inn til avtalt tid, på grunn av en eller annen gamling (eller to) som mest har bestilt legetime for å ha noen å prate med.

Og han ene legen jeg har fått inne i mellom er rimelig tvilsom. Samme hva som er galt med meg, så er det alltid "av med trøya og buksa, og legg deg ned på benken så skal jeg se på deg". Jaha. Men når jeg har feber, hvorfor skal jeg av med buksa?

Og det er vel ingen steder jeg føler meg mer sexy enn når jeg sitter syk på kontoret til en lege og skal vise frem den bleke små feite kroppen. Etter ydmykelsen der er ferdig, så pleier de å kjøre løs med blodprøver, og den #%&#%& prøven hvor ei tante trer en 7 meter lang pinne med litt sandpapir på tuppen ned i halsen din. Og så må du inn på det svette venterommet igjen. Og der sitter du, og er så lei at du ønsker du heller hadde vært på jobb.

Og uansett, samme når, samme hvilket år, samme hvilke symptomer jeg noen gang har hatt, samme hvor mange snodige prøver de har tatt, så kommer de og forteller meg det jeg kunne fortalt de uten en eneste forbanna prøve eller noe som helst: du har ett virus. NÆÆÆÆÆH?!? YOU DON'T SAY!?!? Er det DERFOR jeg er SYK?!? Jeg som trudde jeg var syk for morro skyld. Så forfriskende å høre dere fant ut det var den generiske betegnelsen på alt jeg noen sinne har hatt før i hele mitt liv. Så vitenskaplig. Og det koster meg bare 500kr? Flott! Eller, nei... FAEN!!!!

Jeg er dårlig og trenger lege ca 1 gang hvert år. Da kunne jeg fått lov å bare ringe og si jeg var syk, så kunne de postet meg sykemelding for 1 uke eller 2. Spart oss alle for en masse tid og penger. Så kunne gamlingene som stuper hodet først ned trappa i håp om å knekke hofta så de får noen å snakke med i noen timer, få enda litt mer tid å prate.

Syk, lei, mandag, snø&frost ute, tett i hue, åpen i ræva, varm i panna, kald på beina, kun en yaris i garasjen. Tror nesten jeg må ha en liten sjokolade og ei som forteller meg at jeg er den sykeste av de alle, og ingen har det så vondt som meg. For det tror jeg er fakta.

For ta på meg noe frekt undertøy da, i tilfelle jeg får Dr.Per Vo...

#205129  av grimfer

:D :D

Mener ikke å le av andres ulykke, men klarte ikke å holde meg alvorlig her! :D

Jeg er hos lege ca en gang i året selv, og den pinnen med sandpapir har jeg ikke vært borti! Sikkert bare du som er heldig med legekontoret ditt, celicat!

Hehe. Håper du ikke får prolaps noen gang. Da kommer legen i alle fall til å gi deg pervotanker.... :?

#205139  av elino

:D Morsom lesing...det skal du ha :D

GOD BEDRING !

#205314  av elino

Været :?

I går: GRØNN PLEN :D

I dag: 40 cm snø :(

Selv om snøværet var meldt, har vi somlet med å fikse snøfreseren (et flatt hjul og ingen bensin) så vi møtte på litt problemer i dag tidlig. Jeg prøvde meg på snøskuffen, men snøen var for tung og kram. Are sto i mobilen i garasjen med en SL og prøvde forbrilsk å få en traktor til å hjelpe, men vi var ikke de eneste som hadde problemer i dag, så der sto vi...
Jeg la om til vinterdekk i går, men det hjalp lite med 40 cm kram snø utenfor garasjen :roll:

Are fikk hjelp av en kompis med 4WD som ante ståa :wink:
Mens jeg måtte ty til bussen 1 time senere...noe jeg ikke har tatt siden videregående 1991 :shock:
Slik bussen ristet og vinglet på det håpløse føret var jeg glad Supran sto trygt i garasjen :)

#205317  av Dalan

elino skrev:Været :?

I går: GRØNN PLEN :D

I dag: 40 cm snø :(

Selv om snøværet var meldt, har vi somlet med å fikse snøfreseren (et flatt hjul og ingen bensin) så vi møtte på litt problemer i dag tidlig. Jeg prøvde meg på snøskuffen, men snøen var for tung og kram. Are sto i mobilen i garasjen med en SL og prøvde forbrilsk å få en traktor til å hjelpe, men vi var ikke de eneste som hadde problemer i dag, så der sto vi...
Jeg la om til vinterdekk i går, men det hjalp lite med 40 cm kram snø utenfor garasjen :roll:

Are fikk hjelp av en kompis med 4WD som ante ståa :wink:
Mens jeg måtte ty til bussen 1 time senere...noe jeg ikke har tatt siden videregående 1991 :shock:
Slik bussen ristet og vinglet på det håpløse føret var jeg glad Supran sto trygt i garasjen :)
Fysj og fy.. Du kan tro det var fint å kjøre fra Bergeberget kl. 05.30 i dag tidlig, det var en heller spennende opplevelse! :x
Glad jeg ikke er avgengig av MR2'n, for der hadde ikke dørene gått opp i dag tidlig uten å først måke gårdsplassen :shock:

Jaja, snøen forsvinner vel til sommeren igjen.......

#205326  av angrykid

Her oppe i nord har det vært kaldt å snøføre ei god stund allerede. :) Men måtte neeeesten ty til hjelp i går, da jeg rygga ut fra garasjen, å satte meg nesten fast på flat mark :D hehe.. da var jeg rimelig fornøyd, ja.. hehe :)

#205329  av Kilgallon

Lenge leve snøen. Men i Fredrikstad bare regner og blåser det konstant.
Håper ikkedet blir noe snø her i år :wink:
Snøen har ikke noe syd å gjøre, den kan ligge på fjellet slik at man kan kose seg på brett om vinteren.

#205332  av Kilgallon

Men nå snør det faen meg også :x

#205370  av Hyperion

40 cm på flatbygda i Ringsaker og gitt. Kan tro det var moro med bakvektstruck ute på jobb i natt. Spant og stod stille mer enn jeg fikk kjørt fremover. På 30 cm måtte jeg gi meg, kom en traktor og hjalp meg på plass igjen med trucken. Hehe. Så var det å sette seg i en 85 opprusta corolla og kjøre på ubrøyta veier hjem. Har aldri brukt så lang tid på den strekningen før, men corollaen fikk meg trygt hjem.
Gikk med tre sikkerhetsbolter på snøfreseren når gårdsplassen skulle taes pga småstein, så nå er jeg herved offisielt lei snøen (og det etter første dagen :x )

#205399  av celicat23

Med all snøen som kom nå, så er det faktisk litt greit å være syk (endelig!)

#205454  av Kilgallon

celicat23 skrev:Med all snøen som kom nå, så er det faktisk litt greit å være syk (endelig!)
å jeg som trudde alle likte og lage engler i snøen :lol:

#205458  av Rømmling

har fått mellom 60-70cm snø her nå.
kjørte snøfres i går og ingen sikerhets bolt røk for meg. heldig vis hehe.
drifte med traktor med 4x4 inne er gøy hehe. 4ton med hjul spinn og helt sidelengs hehe

ikke altid like morro å komme i 60km/t med full hjulspinn sidelengs mot grøfta da men gikk heldig vis bra, fikk dratt den inn i siste liten :twisted:

ps. katter blir borte vis du kaster den ut i snøen hehe. var snill å ikke slippe han uti mere en 50cm fra der vi hadde brøyta så den kom seg ut igjen etter noen byks hehe

#205489  av Andy_Celica

Å jeg som skal kjøre gt4 med dårlige sommerdekk hjem fra jobben etterpå på snøen, det kommer til å gå skikkelig dårlig, gassa på litt i 2 giret i en sving istad og bilen kom med en gang :D

#205587  av Larsen

Andy_Celica skrev:Å jeg som skal kjøre gt4 med dårlige sommerdekk hjem fra jobben etterpå på snøen, det kommer til å gå skikkelig dårlig, gassa på litt i 2 giret i en sving istad og bilen kom med en gang :D
Gikk vel ikke utover felgene denne gangen??

#205593  av perchr

kommet en del snø utenfor trondheim også nå ja, var skikkelig glatt enkelte plasser i kveld.. var vel rundt null grader.. var faktisk noen svinger i en bakke som ikke gikk ann å kjøre vanlig i, den bare skeli rett ut.. men så lenge en lå sidelengs så var det jo selvfølgelig ikke no problem.. :D

fant også ut i dag hvor genialt det er å rygge opp bakker med mr2en.. ble skikkelig overaska jeg.. kommer meg opp alle bakkene her nå, uten anntydning til hjulspinn. til og med de vanskeligste bakkene oppe ved meg var null problem.. herlig :D
  • 1
  • 246
  • 247
  • 248
  • 249
  • 250
  • 1174