TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SÃ¥ kom dagen som mÃ¥tte komme :)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #205392  av FireWalk

Visste jo dagen ville komme, men man er liksom alltid uforberedt på den hvert eneste år likevel. Vi mennesker er flinke til å glemme. :P

Kjører bilen til det siste... er så vemodigt å sette den fra seg og gå over til å kjøre corsa, fiesta eller hva det nå enn måtte være... 1.0 eller 1,1 liters motorer med 50 hk :P

Kjører ca 6 mil for å komme meg hjem fra jobb og ca 3 timer før jeg var ferdig på jobb begynte det å snø noe voldsomt.. endte jo med at det var et fint hvitt lag med snø på veien når jeg kjørte hjem. Og med noen gamle slitte sommerdekk bak (siden jeg ødela felgene på en dårlig grus vei for en ukes tid siden) så ble jo det en interessant opplevelse for å si det mildt! :lol:

Lå bredt så å si hele veien hjem... :P Tror det må være en del bilister som lurte på hva i alle dagern den gærningen drev på med.. :P

Tok litt lenger tid å komme seg hjem, men samtidig var det jo litt morro... og litt skummelt... :P

I morgen blir det fiesta på jobb, kong vinter har kommet! :(

Usja... Da er det på'n igjen med å vente på våren og smøre seg med tolmodighet, telle dager osv til man kan ta frem bilen igjen..
Vedlegg
Bilde784.jpg
Bilde784.jpg (138.18 kiB) Vist 117 ganger

#205433  av bose

kjenner igjen det der..
lot bilen stå idag morres..
så da fikk en Ford Sierra 88mod gleden av å frakte meg til og fra jobben idag....

#205439  av Rømmling

ikke klage nå her er det 60/70cm med snø
celica'n må fortsatt kjøre meg på jobb. Glad for for at jeg kjøpte meg vinterviking dekk før snøen la seg.

ja det er vel slik at mr2 ikke akuratt er noen vinter da
men du fikk jo kjøre til så å si november da så da er da ikke så ille

#205442  av celicat23

Er vel litt allright å gå over til en bil som det ikke er så mye feil med da? *mobbe* :D :D

#205468  av aneriks

snø hva er det?

#205470  av jumbo

celicat23 skrev:Er vel litt allright å gå over til en bil som det ikke er så mye feil med da? *mobbe* :D :D

Haha :twisted:

#205485  av spoild

Må si det er artig å kjøre gt4 om dagen :twisted:

#205505  av FireWalk

celicat23 skrev:Er vel litt allright å gå over til en bil som det ikke er så mye feil med da? *mobbe* :D :D
Hehe! de 3 siste månedene har det ikke vært en eneste feil på bilen! :)

det KAN Muligens komme av at ALT av slitedeler på bilen er byttet, samt alt det elektriske... og ny, og deretter overhalt motor.. :D

er rett og slett ikke mer som KAN gå galt nå.. med mindre jeg vraker den :P

Fiestaen derimot har fått en del småproblemer.. kjølevannslekasje, fjusking og rusking, ødelagt hjullager fremme og bake, gåene dempere osv osv... :P MR2en fremstår som en ny bil i forhold :P

Men men!

Se lyst på det: når man parkerer MR2en så har man noe å glede seg til frem mot våren! er nesten som å kjøre MR2 for første gang igjen når man tar den frem når veiene igjen er tørre og fine og blomstrene spirer... ah! det er nesten verd det bare det! :P

#205523  av cameleon

FireWalk skrev:Fiestaen derimot har fått en del småproblemer.. kjølevannslekasje, fjusking og rusking, ødelagt hjullager fremme og bake, gåene dempere osv osv... :P
hahaha...herregud :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: fikk bare latterkrampe nå :lol: :lol:

#205529  av FireWalk

cameleon skrev:
FireWalk skrev:Fiestaen derimot har fått en del småproblemer.. kjølevannslekasje, fjusking og rusking, ødelagt hjullager fremme og bake, gåene dempere osv osv... :P
hahaha...herregud :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: fikk bare latterkrampe nå :lol: :lol:
hehe.. hva?? :P I Gill you! :P

tror det kan ha noe å gjøre med hvem som har kjørt den i det siste :P

#205544  av celicat23

FireWalk skrev:Se lyst på det: når man parkerer MR2en så har man noe å glede seg til frem mot våren! er nesten som å kjøre MR2 for første gang igjen når man tar den frem når veiene igjen er tørre og fine og blomstrene spirer... ah! det er nesten verd det bare det! :P
Det å ta ut "go'bilen" etter en vinter med å bare kjøre skikkelig kjip bil er virkelig en god føelse ja. Nesten så man kan si at vinteren er god for noe: å få den utrolig deilige føelsen av den første sommerdagen med vask av go'bilen, og så ut å kjøre den igjen etter månder med kjipt vær&bil. Helt ubeskrivelig nydelig. Det å få seg kjæreste og slike ting blekner i forhold.

#205556  av Helmer

Er glad jeg kjører gt4, like moro uansett føre! Nesten mere moro å få på vinterhjula enn sommerhjula egentlig! :lol: Jo mere snø, jo bedre... :twisted:

#205674  av Stiansen

Helmer skrev:Er glad jeg kjører gt4, like moro uansett føre! Nesten mere moro å få på vinterhjula enn sommerhjula egentlig! :lol: Jo mere snø, jo bedre... :twisted:
Ser for med GT4 som en knallbra vinterbil, nok med power og 4wd :D
Og på sommeren er den heller ikke noe å klage på :lol: