TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problem-akselrasjon.. hm..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#201181  av Mr2Even

Hehe ok gutta. da slipper jeg den utgiften i hvertfall. jeg får kjekke motortemp-sensoren kanskje... :?

#202014  av Sandal

Larsen skrev:
Mr2Even skrev:
Larsen skrev: Hadde reima hoppet så hadde ikke sansyneligvis ikke tenningen vært riktig. Den kan jo ha hoppet over kun på eksosen kammen som er den fordeleren ikke står på, men tror ikke det.. Du har stilt tenningen mens motorstyringen var i diagnosemodus?

Det går jo ann å sjekke om ventilklaringen er riktig også. Eventuelt så kan det være noe feil med luftmengdemåleren.
Ok ja hadde kontakt fra E1-T1 eller hva det nå var. MOtoren har bare gått 70000km etter full overhaldig, kan ventilene være i ulage allerede nå da?
Mener du luftmengde-måleren i filterbokse?
Går det and å skru på luft mengde måleren altso?
Er kanskje litt tidelig for at den skal trenge å shimse opp da. KAn være feil på luftmengdemålere. Den står etter etter luftfilteret ja. Er ikke altid at feil på denne dukker opp på ecuen. men ikke skru på den selv uten å vite hva du gjør. Den er lett å ødelegge og dyr.

#202068  av Larsen

Sandal skrev:
Larsen skrev:
Mr2Even skrev: Ok ja hadde kontakt fra E1-T1 eller hva det nå var. MOtoren har bare gått 70000km etter full overhaldig, kan ventilene være i ulage allerede nå da?
Mener du luftmengde-måleren i filterbokse?
Er kanskje litt tidelig for at den skal trenge å shimse opp da. KAn være feil på luftmengdemålere. Den står etter etter luftfilteret ja. Er ikke altid at feil på denne dukker opp på ecuen. men ikke skru på den selv uten å vite hva du gjør. Den er lett å ødelegge og dyr.
Beklager, jeg som tokk feil her. Det er bare turbo motoren som har luftmengdemåler. 3sge motorer har map sensor og den er ikke justerbar.

#202231  av Sandal

Eg har 3-sge fra ein st162 og eg har luft mengde måler. Går det and å gjere nåke med den?

#202320  av Larsen

Sandal skrev:Eg har 3-sge fra ein st162 og eg har luft mengde måler. Går det and å gjere nåke med den?
Det går ann å rense den klaffen inni den, men skal være svært forsiktig med det.

#205614  av Mr2Even

Lurte på en ting. Når jeg skjekket tenningen lå den på 10' men uten den kortsluttningen mellom TE1 og E1 varierte tenningen mellom 11 til 15 grader. er dette riktig ?

#205616  av CelicaTurbo

Mr2Even skrev:Lurte på en ting. Når jeg skjekket tenningen lå den på 10' men uten den kortsluttningen mellom TE1 og E1 varierte tenningen mellom 11 til 15 grader. er dette riktig ?
stemmer det ja..

#205618  av Mr2Even

CelicaTurbo skrev:
Mr2Even skrev:Lurte på en ting. Når jeg skjekket tenningen lå den på 10' men uten den kortsluttningen mellom TE1 og E1 varierte tenningen mellom 11 til 15 grader. er dette riktig ?
stemmer det ja..
Bra :) greit å være helt sikker. Forresten vet du om min gti 90mod har bankesensor og EGR ?

#205619  av CelicaTurbo

MR2 GTi har vistnok bankesensor så da har nok Celica det også.. EGR er jeg jammen ikke sikker på.

#205635  av CelicaTurbo

Mr2Even skrev:
CelicaTurbo skrev:MR2 GTi har vistnok bankesensor så da har nok Celica det også.. EGR er jeg jammen ikke sikker på.
Hm, her mener dem at den ikke har bankesensor: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ankesensor
(nederst på siden)
nei og den diskusjonen der er fra 2003 :lol:

#205638  av Mr2Even

CelicaTurbo skrev:
Mr2Even skrev:
CelicaTurbo skrev:MR2 GTi har vistnok bankesensor så da har nok Celica det også.. EGR er jeg jammen ikke sikker på.
Hm, her mener dem at den ikke har bankesensor: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ankesensor
(nederst på siden)
nei og den diskusjonen der er fra 2003 :lol:
Hehe åja og det var du som tok feil den gangen eller?

#205639  av CelicaTurbo

ja jeg håper at jeg tok feil da ihvertfall, jeg har ihverfall blitt overbevist av andre som burde vite bedre at jeg tok feil da :lol:

#205651  av Mr2 Mk2

Det er ikke bare det at du mangler en "t" i Motorbetegnelsen din da?

#205671  av Mr2Even

Mr2 Mk2 skrev:Det er ikke bare det at du mangler en "t" i Motorbetegnelsen din da?
Hæ? :?