TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva er EGR?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#205396  av ArildM

Google/Wiki funker som regel bra?

Exhaust gas recirculation (EGR) is a NOx (nitrogen oxide and nitrogen dioxide) reduction technique used in most gasoline and diesel engines.

EGR works by recirculating a portion of an engine's exhaust gas back to the engine cylinders (...).

http://en.wikipedia.org/wiki/EGR

#205401  av Mr2Even

hehe jo det er sant men.. Får ofte ting greiere forklart her og når jeg først var her inne og husket det så. Thanks :wink:

#205450  av Mr2Even

Er det EGR på min Mr2 Gti 90mod ?
Noen som har noe bilde av hvor dette greiene sitter?og hvordan jeg kjekker om alt er ok der? Tror nok jeg har noe problemer der i Egr'n utifra symtomene på motoren og hva jeg har lest nå....

#205513  av kake

Hvis ikke bilen din er en JDM så har du EGR.

http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... stem/5.htm

Det er vel kun for miljøet den er satt på. Vet det er noen som har tatt den av, og blokkert alle slangene. Om systemet er tett osv så er det nok litt hk og hente der, men hvis den er iorden så vet jeg ikke. EGR'en drar noe av ekosgassene inn i innsugingsmanifolden igjen. Mulig du vil få litt høyere eksostemp hvis du fjerner den. Noen som har mer peiling enn meg kan sikkert gi deg et bedre svar :wink:

#205563  av Mr2Even

kake skrev:Hvis ikke bilen din er en JDM så har du EGR.

http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... stem/5.htm

Det er vel kun for miljøet den er satt på. Vet det er noen som har tatt den av, og blokkert alle slangene. Om systemet er tett osv så er det nok litt hk og hente der, men hvis den er iorden så vet jeg ikke. EGR'en drar noe av ekosgassene inn i innsugingsmanifolden igjen. Mulig du vil få litt høyere eksostemp hvis du fjerner den. Noen som har mer peiling enn meg kan sikkert gi deg et bedre svar :wink:
Ok men jeg kjenner meg ikke igjen på det bildet på den linken du har lagt ved. Her er min motor
Vedlegg
Motor.JPG
Motor.JPG (170.52 kiB) Vist 141 ganger

#205609  av WaxFraq

hei..
her ser du egr'n..var litt vanskelig å vise deg på ditt bilde, men det ser vell kanskje noe likt ut da..med noen unntak..
Vedlegg
Zoooom inn å se.. =)
Zoooom inn å se.. =)
Oversiktsbilde motor.jpg (333.3 kiB) Vist 171 ganger

#205611  av Mr2Even

WaxFraq skrev:hei..
her ser du egr'n..var litt vanskelig å vise deg på ditt bilde, men det ser vell kanskje noe likt ut da..med noen unntak..
OK men da har nok ikke motoren min Egr forde jeg har ikke den Egr vakum modulatoren som er på bildet der.. Eller har jeg?
Feit bil du har forresten :) Hvordan styling og eksos har du?

#205710  av Neemi

Jeg har heller ikke de der.
Min er en 91'.

#205717  av lasse

Er det ikke denne da?

(ringet rundt med rødt)
Vedlegg
Motor.JPG
Motor.JPG (195.87 kiB) Vist 143 ganger

#205749  av Mr2Even

Snakket med en på Toyota idag og han mente det ikke var EGR på min bil.. ? Stemmer dette eller?
Og forresten, hvor sitter kaldstartdysen, motortemp-sensoren og bankesensoren på GTI'en? (Det er vel bankesensor på den?)

#205757  av Mr2 Mk2

lasse skrev:Er det ikke denne da?

(ringet rundt med rødt)
Nei,den er til ACIS systemet.