TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Registrering av MKIV pÃ¥ vinterdekk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #205452  av Kilgallon

Hva vil biltilsynet ha å si på dette? Siden dette ikke er org felgene vinterdekka står på.
Evt hvilken felg og dekk dimmensjon vil de godkjenne på vinterdekka?

#205501  av @lpher

Vinterdekk er nok ingen unnskyldning for å ikke benytte originalfelger ved besiktning vil jeg tro...

Eurospec står oppført med 8x17" og 235/40 hele veien rundt for vinterhjul i manuelen...

#205507  av Kilgallon

Ok. Kan man bare bruke en annen felg eller stålfelg da?
Eller MÅ felgen være orginal?

#205564  av tommis

Jeg godkjente min med vinterdekk på 16" i juni som jeg hadde lånt :lol:

#205567  av @lpher

Om det er sommer eller vinterdekk på originalfelgene spiller nok ingen rolle nei :)

#205568  av @lpher

Hang on a minute...skal bilen regges på unntaksregel eller på "vanlig" vis? ;)

#205623  av Kilgallon

@lpher skrev:Hang on a minute...skal bilen regges på unntaksregel eller på "vanlig" vis? ;)
Det har jeg ikke bestemt meg for ennå.
Men hva vil du anbefale da?
Hvordan er unntaksregel da?

#205649  av 95TT

jeg lurer også på dette, tenkte regge min neste måned, men jeg har jo ikke vinterdekk. står sommerdekk på den, men den skal ikke brukes i vinter heller da. kun sommerkjøring på denne bilen, det er orginal felger på bilen, men sommerdekk som står på. håper jeg får godkjent med de som står på selv om det er sommerdekk liksom. men dekkene som står på er jo mye bredere enn orginalt. har det noe å si. står 285 bak og 245 foran. kan de stoppe meg på det også ?

#205650  av 95TT

stikker jo ikke ut eller problemer med sving eller noe, så har jo ikke noen praktisk betydning for bilen i allefall. kjedelig å måtte kjøpe nye dekk på orginal felga og så kjøpe nye dekk på de felgene jeg har bestilt når de kommer.. litt dyrt.. men mer å brenne opp til sommeren da. :p

#205755  av @lpher

Kilgallon skrev: Det har jeg ikke bestemt meg for ennå.
Om du skal modde noe som helst på den...så er det nok verdt bryet å få den godkjent på "vanlig" vis...OM det lar seg gjøre ;)

Søk her på forumet ang. info om unntaksregelen :)
Sist redigert av @lpher den 03 nov 2006 18:14, redigert 1 gang totalt.

#205756  av @lpher

95TT skrev:jeg lurer også på dette, tenkte regge min neste måned, men jeg har jo ikke vinterdekk. står sommerdekk på den, men den skal ikke brukes i vinter heller da. kun sommerkjøring på denne bilen, det er orginal felger på bilen, men sommerdekk som står på. håper jeg får godkjent med de som står på selv om det er sommerdekk liksom. men dekkene som står på er jo mye bredere enn orginalt. har det noe å si. står 285 bak og 245 foran. kan de stoppe meg på det også ?
Om du ikke har papirer på at bilen er godkjent med disse dekkdimensjonene så KAN du få krav om å endre ja...dessverre...

#205758  av @lpher

95TT skrev:stikker jo ikke ut eller problemer med sving eller noe, så har jo ikke noen praktisk betydning for bilen i allefall. kjedelig å måtte kjøpe nye dekk på orginal felga og så kjøpe nye dekk på de felgene jeg har bestilt når de kommer.. litt dyrt.. men mer å brenne opp til sommeren da. :p
Om biltilsynet/trafikkstasjonen ikke finner papirer på felger/dekk...OM de ber om det...så gjør de det til et problem...husk dette er en statlig bedrift...or worse...

#205846  av Kilgallon

@lpher skrev:
Kilgallon skrev: Det har jeg ikke bestemt meg for ennå.
Om du skal modde noe som helst på den...så er det nok verdt bryet å få den godkjent på "vnalig" vis...OM det lar seg gjøre ;)

Søk her på forumet ang. info om unntaksregelen :)
Så hvis jeg viser bilen på vanlig vis, så må den ikke være 100% orginal da eller?

#205875  av 95TT

tror det er litt misforståelser her. hvis du har deler som er tüv godkjente så kan du slenge de på hvilken som helst bil, er de ikke det så kan de hindre deg i å få regga den på biltilsynet, så om du har jspec , us spec eller eursospec så er det same shit. no tüv no go. men det kommer selvfølgelig aller mest ann på han som står og vurderer saken, har han en god dag så går den kanskje gjennom med noen deler som ikke er tuv, har han en dårlig dag går den garantert ikke gjennom. så det er liksom mannen på biltilsynet som avgjør til syvende og sist. men ser bilen ren og pen og orginal ut så er det ett godt utgangspunkt. stikker turbon opp av panseret har 100 målere inni bilen og har ett lydnivå sammenlignet med en f-16 med afterburneren på, så sier det seg selv at her er det noe riv ruskende gale. men det at man lettere får godkjent en eurospec med mods enn en u.s spec er nok litt bull er jeg redd. men sikkert mange med eurospec som innbiller seg det da. :D

#205882  av Kilgallon

Jeg får bare håpe på det beste og krysse fingrene jeg da :wink: