TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#205864  av elino

Kun 1 time til jeg tar helg....WOHO
Skal jobbe kun 3,5 timer i morgen tidlig, så det teller ikke...helg er helg :D

Gleder meg til å fortelle Are om ei pen regning fra kommunen på *HOST* 40 000 *HOST* lapper, for kommunalt vann og kloakk. Fikk regningen i dag med forfall 20/11..TRIVELIG NOT :( Så jeg må nok sørge for å fylle opp kjøleskapet med brune bjørner til min kjære i dag :wink:
Sist redigert av elino den 03 nov 2006 16:44, redigert 3 ganger totalt.

#205871  av celicat23

40 laken? Hvor mye har du driti' og drekki' egentlig?!? :shock:

#205872  av Kilgallon

Har du drete i stykker kloakken da eller?
40K syne sjeg var MEGET mye penger...

#205890  av elino

hehe...nei jeg har ikke driti i stykker noe :lol:

Vi bor på bygda serru...og her fikk vi kommunalt vann/kloakk nå i høst. Vi fikk kommunalt vann i springen forrige onsdag og i dag lå regningen i posten...de er kjappe når det gjelder å kreve inn penger :?

#205891  av celicat23

Mer effektive enn DHL da ivertfall, som har brukt nesten 8 månder på å IKKE tolle inn noen deler de leverte til meg - og nå bare gitt faen i hele greia og sendt det over til tollvesenet og lagt hele ansvaret på meg fordi jeg tydligvis skulle ha fortalt DHL at fortollingen de tar seg betalt for å gjøre har de ikke gjort. Greit og bare dytte ansvaret videre.

Forbanna svin...

Sendt med kopi av brevet de har sendt til tollvesenet med papirene, der de skriver at de ber at "sendingen blir fortollet med en statistisk verdi".

Regner med at en statistisk verdi for bildeler er noe helt jævelig mye og dette blir dyrt for meg (fordi DHL bare gir faen...). Blæh. Gleder meg til å krangle med tollvesenet om det her.

#205911  av Kilgallon

Hva med å flytte til et litt mere sentralt sted? Det kunne vel ikke skade, med tanke på regningen du nettopp fikk.

#205917  av elino

Kilgallon skrev:Hva med å flytte til et litt mere sentralt sted? Det kunne vel ikke skade, med tanke på regningen du nettopp fikk.

Hmmm... regningen er nok til å leve med i forhold til husprisene i sentrum :) Vi bor ikke mer enn en mil fra sentrum.
Når valget er å legge Supra pengene i hus i byen eller bo på bygda med bra hus og 2 Supraer på gården er ikke valget vanskelig for oss :D

En fordel til: VÃ…LERBANEN (15 min unna) :D

#205925  av Mr2 Mk2

elino skrev:

Gleder meg til å fortelle Are om ei pen regning fra kommunen på for kommunalt vann og kloakk.Så jeg må nok sørge for å fylle opp kjøleskapet med brune bjørner til min kjære i dag

du ser vel hvordan man kan misforstå "brune bjørner" i dette tilfellet? :lol:

elino skrev:Når valget er å legge Supra pengene i hus i byen eller bo på bygda med bra hus og 2 Supraer på gården er ikke valget vanskelig for oss :D

Den type prioritering har jeg sansen for! :) *To tomler opp*

#206031  av Neemi

celicat23 skrev:Mer effektive enn DHL da ivertfall, som har brukt nesten 8 månder på å IKKE tolle inn noen deler de leverte til meg - og nå bare gitt faen i hele greia og sendt det over til tollvesenet og lagt hele ansvaret på meg fordi jeg tydligvis skulle ha fortalt DHL at fortollingen de tar seg betalt for å gjøre har de ikke gjort. Greit og bare dytte ansvaret videre.

Forbanna svin...

Sendt med kopi av brevet de har sendt til tollvesenet med papirene, der de skriver at de ber at "sendingen blir fortollet med en statistisk verdi".

Regner med at en statistisk verdi for bildeler er noe helt jævelig mye og dette blir dyrt for meg (fordi DHL bare gir faen...). Blæh. Gleder meg til å krangle med tollvesenet om det her.
Desverre er det jo sånn at du ikke har lov å ta i bruk varene før de er fortollet, så det er vel kanskje der de legger ansvaret over på deg?
Men uansett er jo transportør/speditør hovedansvarlig for å fortolle varene.

Er det land-, sjø-, eller flytransport dette her?

Her har du litt div info om lignende saker:

http://www.toll.no/templates_TAD/Circul ... anguage=NO

Generelt om innførsel, avgiftsberegning og etterberegning

http://www.toll.no/upload/dokumenter/TM ... 202004.pdf

#206048  av jonny on the spot

ja da var det bare å komme seg ut på fest da 8)

#206103  av celicat23

"THE DEPARTED" = ENDELIG en bra film å se! Anbefales!

#206122  av Dalan

"World Trade Center" - Bra det var halv pris på kino'n i dag..
Det var så jeg satt og håpet - og en stund trodde - at Jean Claude Van Damme skulle dukke opp på skjermen..

#206123  av cameleon

elino skrev:Kun 1 time til jeg tar helg....WOHO
Skal jobbe kun 3,5 timer i morgen tidlig, så det teller ikke...helg er helg :D

Gleder meg til å fortelle Are om ei pen regning fra kommunen på *HOST* 40 000 *HOST* lapper, for kommunalt vann og kloakk. Fikk regningen i dag med forfall 20/11..TRIVELIG NOT :( Så jeg må nok sørge for å fylle opp kjøleskapet med brune bjørner til min kjære i dag :wink:
Jeg husker den tiden jeg også syntes 40.000 var sinnsyke pengesummer. Men etter denne regninga kom i posten, så hadde jeg vært glad om jeg hadde fått noe tilsvarende....
Vedlegg
blankett.JPG
blankett.JPG (20.11 kiB) Vist 573 ganger
  • 1
  • 247
  • 248
  • 249
  • 250
  • 251
  • 1174