TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Registrering av Supra etter nyttÃ¥r...??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#204866  av Kilgallon

ting skal f... meg ikke være lett i dette landet.
men Norge vil jo nå få et mindre brukt-importert marked da, de har jo klaget på at vi har et av de gamleste bilparkene i Europa. Kanskje det er dette staten vil gjøre noe med, ved og skyte importavgiftene til himmels.

#205026  av Morten M

Snakka med en kar som tok en tlf til tollvesnet for å høre hvordan det ble med de nye importreglene. Hun dama kunne ikke svare på noe bortsett fra at de nye reglene vil komme 01.01.07 eller 01.04.07.

Det er sannsynlig at reglene først vil komme i april da, for å få en mykere overgang til de nye reglene siden dette kommer veldig brått på..

#205187  av Kilgallon

får håpe de ikke kommer i det hele tatt spør du meg :wink:
men om de utsetter det til april, vil jo dette være bedre enn ikke noe da.

#206016  av @lpher

I en artikkel i siste nr (10/2006) av Autof(e)il, så står det følgene om emnet:

"På biler førstegangsregistrert før 1. januar 2001 beholder man avgiftskomponentene vekt, slagvolum og motoreffekt, men med økte satser"

Spørsmålet nå...er selvfølgelig hva de legger i "økte satser"

Jeg kommer ihvertfall til å forholde meg skeptisk til hva de legger i dette da det i samme artikkel nevnes at: "Videre foreslås det at engangsavgiften økes krafitg på alle nye biler som har mer enn 177hk. For biler under 177hk øker avgiftssatsene med 2,2 prosent, og for biler over 177hk øker de med hele 49 prosent"

...og man kan jo bare spekulere i hvordan, eller hvor mye, de ser for seg å straffe eldre biler (gamlere enn 2001 i denne sammenheng) som har over 177hk.

Det er jo helt tydelig at myndigheten skal melke alt som har med motoriserte kjøretøy og gjøre...ENDA MERE! Jeg trodde ærlig talt at det ikke lot seg gjøre...men den gang ei...dessverre...

#206029  av sindrejl

@lpher skrev:I en artikkel i siste nr (10/2006) av Autof(e)il, så står det følgene om emnet:

"På biler førstegangsregistrert før 1. januar 2001 beholder man avgiftskomponentene vekt, slagvolum og motoreffekt, men med økte satser"

Spørsmålet nå...er selvfølgelig hva de legger i "økte satser"

Jeg kommer ihvertfall til å forholde meg skeptisk til hva de legger i dette da det i samme artikkel nevnes at: "Videre foreslås det at engangsavgiften økes krafitg på alle nye biler som har mer enn 177hk. For biler under 177hk øker avgiftssatsene med 2,2 prosent, og for biler over 177hk øker de med hele 49 prosent"

...og man kan jo bare spekulere i hvordan, eller hvor mye, de ser for seg å straffe eldre biler (gamlere enn 2001 i denne sammenheng) som har over 177hk.

Det er jo helt tydelig at myndigheten skal melke alt som har med motoriserte kjøretøy og gjøre...ENDA MERE! Jeg trodde ærlig talt at det ikke lot seg gjøre...men den gang ei...dessverre...

Dem skal nok bare melke oss enda mer og "gjemme" melkinga under såkalt miljøpolitikk. Men da kan man spørre hvorfor dem ikke fjernet avgiften på bio drivstoff....

#206047  av milcom

huff.. håper virkelig at allt går bra med registreringen av min supra før nyttår! :roll:
Unskyld at jeg sier det, men norge ER og blir (enda mere faktisk) et drit land! Begyner serriøst å spekulere på flytting til sverige:P

#206064  av WRC

Var jo snakk om eu tilpassning for noen år siden, At Norge måtte eu tilpasse bilavgiftene sine pga at de var medlem av eøs.
Men dette går jo feil vei, men det burde jo alle skjønne når det er SV som styrer dette, de legger bare avgiftene under miljø-navnet, så er alt greit.
Synes egentlig det er rart at ikke flere foreninger og slikt som NAF legger seg borti dette, burde jo gå an å kjøre en skikkelig mot kampanje på dette. Er vel ikke mange biler som blir billigere etter dette, så dette rammer jo alle som kjører bil.

#206099  av TurboKnut

WRC skrev:...og slikt som NAF legger seg borti dette, burde jo gå an å kjøre en skikkelig mot kampanje på dette....
En dag kommer du også til å oppdage at NAF stort sett alltid er enig i det som SV og de andre rød-grønne folkene bestemmer.
ALDRI har jeg hørt at NAF har protestert mot det som vi bilister synes er direkte urettferdig.
En sjelden gang er Egil Otter (pressemann i NAF) på TV og snakker litt, da gjerne om problematikken med svevestøv rundt Sentralbanestasjonen i Oslo eller om kjøring i kollektivfeltene som allerede er sperret pga graving.
Men det er akkurat så sjeldent at vi bare nesten har glemt hvem han er...

#206114  av @lpher

sindrejl skrev: Dem skal nok bare melke oss enda mer og "gjemme" melkinga under såkalt miljøpolitikk. Men da kan man spørre hvorfor dem ikke fjernet avgiften på bio drivstoff....
Riktig...de bryr seg ikke katta i hva avgiftene heter...bare de håver inn nok av VÅRE hardt opptjente penger! :(

Miljø my ass!

Slik det ser ut i dag...vil folk bli økonomisk presset til å kjøpe dieselbiler...som spyr ut litt mindre co2 enn tilsvarende bensinbil...MEN...den spyr samtidig ut PLENTY annen dritt...som vi DEFINITIVT har lite godt av å puste inn! Kan vel likesågodt førtidspensjonere alle allergikere som bor i byomeråder med det samme kanskje? De byene i norge som ikke allerede har smog-lignende problemer...vil ihvertfall få det...når dieselbil parken øker drastisk i løpet av få år...

On a sligthly different note...klima-anlegget i GS300'en...har en funksjon dær den automatisk går over i resirk-modus om den "lukter" uren luft foran bilen...kan vel trygt si at denne funksjonen blir god å ha i årene fremover ihvertfall...

Slo den accidentally av her i dag når jeg vaska bilen innvendig i dag....første madammen sier etter at jeg henta henne på jobb i dag er "det lukter da så stygt her!"...og joda...vi ligger bak en forholdsvis ny dieselbil...og puster inn all dritten! Hadde egentlig ikke tenkt så mye over funksjonen tidligere...men nå som jeg tenker på det...har jeg ikke kjent noen form for kjipe lukter i bilen...etter at jeg kjøpte Lexusen! :D
Genial funksjon...som tydeligvis blir livsnødvendig etterhvert...dessverre...

#206309  av Kennet

Snakket forleden med en bilselger, og han fortalte at "regelen" skulle opp til høring denne mnd. Og det var vel noen interesse orginisasjoner (bil-forhandlere osv)som skulle tale i mot vedtaket, ikke at det hjelper ein døyt. :?
Men uansett skulle den vedtaes 26.nov!!!! Så da vet vi hva som kommer til å skje!

BILLIGERE BLIR DET NOK IKKE UANSETT HVA SOM SKJER!!! :evil: :evil:

#206310  av Kennet

Snakket forleden med en bilselger, og han fortalte at "regelen" skulle opp til høring denne mnd. Og det var vel noen interesse orginisasjoner (bil-forhandlere osv)som skulle tale i mot vedtaket, ikke at det hjelper ein døyt. :?
Men uansett skulle den vedtaes 26.nov!!!! Så da vet vi hva som kommer til å skje!

BILLIGERE BLIR DET NOK IKKE UANSETT HVA SOM SKJER!!! :evil: :evil:

#206314  av Kilgallon

Men når kommer regelen til og tre i kraft da?

#206318  av 95TT

det får vi sikkert svar på dagen etter den er trådd i kraft :D

#207714  av beernuts

Jeg lurer alltid på hvem i alle dager det er som stemmer på disse partiene, jeg har i hvertfall aldri i mine villeste fantasier engang krysset streken over fra de blå/mørkeblå.. Noen her som vil bekjenne sine synder? :D

Væpna revvvolusjon, Nå!! :twisted:

#207746  av tore 95 tt euro spec

beernuts skrev:Jeg lurer alltid på hvem i alle dager det er som stemmer på disse partiene, jeg har i hvertfall aldri i mine villeste fantasier engang krysset streken over fra de blå/mørkeblå.. Noen her som vil bekjenne sine synder? :D

Væpna revvvolusjon, Nå!! :twisted:
Der er jeg faen så enig med deg :D de som sitter å styrer dette landet nå skulle faen meg hvert brukt som revåte :twisted: ..men de er vel så sæige at reven har vel faen ikke villet satt tenna i de en gang :D
PUhhhhhhh.det var godt å få ut :wink: