TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Manglende chassis nummer pÃ¥ Mk1....

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #206743  av kghaas

Jeg har hatt min Mr2 i snart 2 år, og oppdaget i dag at det ikke er chassis nummer i vinduet! Det har helt tydelig vært nummer der men det er altså borte. Jeg er relativt sikker på at jeg sjekket at det var der ved kjøp

For ett år siden byttet jeg frontrute på et verksted, og det er jo de eneste som kan ha kommet nedi der.

Jeg begynnte derfor å lette etter blikkplaten som iht til manualen skal være i front bagasjerom, men finner ingen spor etter den heller. Det skal vist nok også være noe i døra også, men nada og niks.

Det eneste som jeg finner er et nummer som er banket inn i torpedoveggen mellom front bagasjerom og kupe. Dette sammsvarer med det i vognkortet.

Noen som kan bekrefte at dette nummeret er på rett sted?
Noen som har opplevd at VIN nummeret fra vinduet blir borte ved rutebytte??

Any comments?

#206746  av TurboKnut

Veldig mange biler har kun vin# i frontruta når de er beregnet for det amerikanske markedet. I og med at frontruta og dashbordet er likt på bilene så er det bare et tomt felt på de bilene som ble produsert for Europa. Om det har stått et vin# som du kunne sett gjennom frontruta så tror jeg ikke det er mulig at det har blitt borte ifb med ruteskifte - det sitter festet med popnagler og ramler ikke bort om man ikke bruker mye makt for å fjerne det.
Det er først nå i de siste årene at det har blitt mer og mer vanlig på europeiske biler å ha vin# i frontruta.

Ch.nr på torpedoveggen din er "hovednummeret" på bilen og det som biltilsynet sjekker. Om det har stått et nr i frontruta på bilen din tror jeg ikke det er NOEN som vil ha noe å si til det dersom det nå viser seg at det har blitt borte.

Jeg kjenner ikke din bil (Euro eller USA-spec) eller Mk1 så godt at jeg kan si om det står ch.nr i frontruta på alle eurospec bilene også. Men jeg TROR at du kan sove godt for jeg tror ikke det er noe som mangler hos deg.

#206762  av Pgus

Jeg har heller ikke VIN nummeret noe annet sted enn hva du har :lol:

Det skal ikke være noe prob.

#206789  av kghaas

takker for svar. Da lever jeg bare lykkelig videre :)