TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mister draget

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #203050  av GT4 CS

Om man går utifra at fordelerlokk,rotor,pluggledninger, tennplugger, tenning, luft filter og ingen lekasjer(eller det er en mikroskopisk en fra dump ventilen men den har vært der lenge før problemet kom) er ok, men bilen lugger og mister draget, spesielt i 3-5gir. Begyner og gå tom for ideer her nå, skal bytte bensin filter idag i håp om at det kan hjelpe litt. Lader 0,95bar for tiden, og lugginga kommer ikke før den passerer 0,8bar

#203096  av sleeper

hva med tenningsbankl da?
kan ikke være at ecu rederer tenninga da?
sjekk at tenninga står på 10 grader som den skal..

#203112  av Peak

Kjenner litt av det samma fra min..et par uker senere kom motorstyringslampa på og bankesensoren var defekt, byttet den og det ble nesten ny bil.

#203241  av GT4 CS

Tenninga står på 10 grader den, for innvestere i ny bankesensor nå og kjøpe meg noen nye plugger, ser og ladetrykket daler litt da jeg mister draget, kan jo være wg som er hele synderen her og. Tiden vil vise :D

#203378  av cs2451

tipper litt på bankesensoren!

#203393  av larsst185

jepp samme her.høres ut som det kan være bankesensoren ja.nå skal det sies at min gjør litt sånn når jeg drar den opp i litt lavt gear (lite turtall og mye ladetrykk) å jeg har ny bankeføler :roll: .Har ennå ikke vært borti en gt 4 som ikke har et eller annet sånt problem... :?

#206299  av GT4 CS

Fikk løst problemet, bilen min druknet i bensin, den var helt nede på 9 tallet. Men nye plugger og ny bc gjorde susen. Kjenner bokstavelig talt ikke igjen bilen. Er nydelig drag i den nå, kjøpte ny slange som sitter på luftmengde måleren, den var nokk litt morken. Så nå er det bare og få kjøpt seg en justerbar bensin trykks regulator og få noen til og justere inn den for meg, vil fortsatt at den skal få litt for mye bensin, men ikke så mye som nå.
Var godt og kjøre bilen igjen, oljerøret fra blokka til turbo knakk, rakk heldigvis skru av motor før det ble skader. Men litt skuffende at det ikke har blitt noen donuts på snøen enda :lol:

#206794  av kennethx

Ut i fra topic, så skulle jeg til å si...det har med alderen å gjøre... :lol: Å, du mente bilen ja :roll:

Bra du har fått fart på gobilen igjen :) Men det at den drukner i bensin kan jo fortsatt være pga dårlig bankesensor ;) mer bensin er vel ett av virkemidlene til ECU om den tror det er noen som banker :)

peak sier det, jeg har sagt det før...byttet banke sensor, ny bil, ingen nøling. :)

#207452  av GT4 CS

Hehe, ny bankesensor er på tapeten den og. Nå som bilen er eu godkjent, selvfølgelig med null feil så fortjener den nye deler.