TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kompressor for Celica MK7 ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #206467  av jsun

Noen her som vet om denne kompressoren vil kunne passe i en MK7??
Liker størrelsen, da det ser ut til at den ikke vil komme i berøring med panseret, slik andre gjør.

(Unnskyld for lånt bilde av MK7'en)
Vedlegg
11_IMG_3711.jpg
11_IMG_3711.jpg (94.75 kiB) Vist 296 ganger
engine_final.jpg
engine_final.jpg (34.78 kiB) Vist 675 ganger

#206482  av celicat23

Du får diverse kompressorer til celica mk7. Den du sikter til der (TRD??) er vel den du KAN montere hvis du vil, men du må kjøpe deg ett panser som buler opp for å gjøre plass til kompressoren.

Here you go...

http://www.aitracing.com/catalog/index. ... ts_id=1560

...and "keiko" is your name.

Og, ja, det er de samme folka som lagde APR PERFORMANCE sitt widebody kit til celica. Og, ja, det er deres "egen" versjon av widebody kit'et der (med stort sett annen front) som det også er bilde av - som de også selger (bare hvis du lurte på disse tingene i tilfelle mener jeg :))

Du kan komme unna med å montere det panseret der, men da må du glemme alt som heter "diskre styling" for at resten av bilen skal matche, og det hele ikke skal se HELT for jævelig ut. Min mening..

#206624  av jsun

Hmpf... hadde håpet den lille "pressa" skulle gå klar av panseret jeg, har jo sett på andre kompressorer som ligger "mer oppå" og da skjønner jeg det. Riktig at det er TRD.
Har ikke lyst på "snurre" bak motoren da det er mer jobb å fjerne når man må gjøre det. (ca. hvert annet år :wink: )

En liten kompressor som får plass, hadde vært tingen, da jeg ikke har noen konkrete stylingplaner. Men da forblir den NA med "RamAirKit" inntil videre. (Hjalp jo litt det kittet da)

#206653  av celicat23

Etter hva jeg kan huske så har både blitz og trial kompressor kit til t-sport motoren, som kan monteres uten noe digert panser. Men, som sagt: t-sport motoren.

En ting som mest sannsynlig kommer til å koste deg akkurat det samme som turbo kit/kompressor er å bytte ut motoren til en t-sport motor, og rive av plastikk lokket på toppen. Da er det stort sett ingen utenom toyota (og ikke alle der heller) som kommer til å skjønne at det sitter "feil" motor i bilen din.

#206664  av arctic_celi

celicat23 skrev:En ting som mest sannsynlig kommer til å koste deg akkurat det samme som turbo kit/kompressor er å bytte ut motoren til en t-sport motor, og rive av plastikk lokket på toppen. Da er det stort sett ingen utenom toyota (og ikke alle der heller) som kommer til å skjønne at det sitter "feil" motor i bilen din.
Og da er spørsmålet: Hvor mye vil en ny T-sport motor + montering koste? :wink:

#206688  av Andy_Celica

arctic_celi skrev:
celicat23 skrev:En ting som mest sannsynlig kommer til å koste deg akkurat det samme som turbo kit/kompressor er å bytte ut motoren til en t-sport motor, og rive av plastikk lokket på toppen. Da er det stort sett ingen utenom toyota (og ikke alle der heller) som kommer til å skjønne at det sitter "feil" motor i bilen din.
http://www.motorimport.dk, og snakk med egon.

Vil tippe at hvis du skal bytte motoren hos toyota er det nok snakk om mellom 20-30 k for monteringen.

#206695  av celicat23

arctic_celi skrev:
Alt avhenger av hvor mye du må betale for motoren + tilbehør + montering. Kjenner du noen som kan montere? Må du sette bort jobben? Osv osv osv. Er ikke noe fasit svar her. Akkurat som med lakkering: noen betaler 30.000kr, andre betaler 5.000kr.

#206799  av jsun

celicat23 skrev: En ting som mest sannsynlig kommer til å koste deg akkurat det samme som turbo kit/kompressor er å bytte ut motoren til en t-sport motor, og rive av plastikk lokket på toppen. Da er det stort sett ingen utenom toyota (og ikke alle der heller) som kommer til å skjønne at det sitter "feil" motor i bilen din.
Det kunne jo være fristende.... :wink:
Men det hadde vært moro med mer NM lengre ned i registeret... for kjørbarhetens grunn. Tror jeg får finne mer ut av "kompressor" alternativene 8)

#206802  av arctic_celi

Hold oss oppdatert :)