TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Godkjenning av GTi -> turbo ombygging

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #207025  av jumbo

Da er bilen avskiltet og satt i vinteropplag.

Skal søke tollvesenet til uka samt betale avgiften før nyttår, før det blir enda dyrere....

Godkjenning mot biltilsynet blir det ikke før i vinter en gang, men da er hvertfall løpet startet og egentlig ingen vei tilbake.

Skal prøve å legge ut alt av info etc i denne tråden etterhvert, er vel som vanlig en god del som er interessert i dette emnet :wink:

#207029  av Zepticon

Bra du gjør dette og publiserer det...
Trenger en guide til det samme selv såe... "How to få godkjennt ny motor hos BT" :wink:

#207508  av jumbo

Billig moro :lol:

Faen ikke rart DE ønsker deg "velkommen igjen"
Vedlegg
Image003.jpg
Image003.jpg (12.38 kiB) Vist 3400 ganger

#207520  av Mr2Even

Ojsann Hehe :) ja, dette kommer jeg til å følge med på

#207543  av Ivar

jumbo skrev:Billig moro :lol:

Har du betalt før du er sikker på at bilen blir godkjent?

#207565  av CelicaTurbo

Ivar skrev:

Man er dessverre nødt til å betale før man prøver å godkjenne (men etter at man har søkt om tillatelse til å påbegynne arbeidet med bilen).. Om godkjenningen ikke går i orden skal man i prinsippet kunne få tilbake igjen men hvor lett det er i praksis er ikke godt å si.

#207615  av Ivar

CelicaTurbo skrev:
Ivar skrev:

Man er dessverre nødt til å betale før man prøver å godkjenne (men etter at man har søkt om tillatelse til å påbegynne arbeidet med bilen).. Om godkjenningen ikke går i orden skal man i prinsippet kunne få tilbake igjen men hvor lett det er i praksis er ikke godt å si.
Ok, men jeg regner med at Jumbo har fått grønt lys fra Biltilsynet for ombygging da.

#207619  av jsun

Det er bare å dra kortet ... om man skal få til noe lovlig i Norge :wink:

#207649  av jumbo

Ivar skrev:
CelicaTurbo skrev:
Ivar skrev: Har du betalt før du er sikker på at bilen blir godkjent?
Ok, men jeg regner med at Jumbo har fått grønt lys fra Biltilsynet for ombygging da.

Jeg har ikke vært i kontakt med biltilsynet enda i det hele tatt. Tollvesenet er første ledd og må være i orden før søknad til bt.

Dersom godkjenning hos bt av en eller annen grunn strander og jeg må godkjenne som GTi igjen får jeg refundert avgiften. Når man betaler (slik jeg nå har gjort) poengeres det fra tollvesenet at den formelle avgiftsendringen ikke fastsettes før bilen er registrert etter ombygging, og at eventuelle avvik i begge retninger skal korrigeres på det tidspunktet.

#207661  av Mr2Even

Det høres bra ut :D Lykke til

#207663  av jumbo

Takk takk. Trenger det sikkert når jeg skal begynne med biltrangsynet

#207683  av Mr2Even

hehe ja, men visst du får den gjennom der blir det også ekstra godt :) Ta deg god tid. Selv gjort er vel gjort.. eh,visst man vet hva men gjør :lol:

#207814  av jumbo

Njoa, blir nok litt samarbeide med Markus senere i vinter... jeg har ikke mer stress enn at jeg selvsagt vil ha den ferdig til våren. Med andre ord - jeg HAR god tid :D

#207889  av Mr2Even

Da får du gjørt det nøye og med hjelp fra Markus blir det nok bra :wink:

#208025  av jumbo

Den eneste bekymringen jeg egentlig har er å klare og dokumentere at motoren som sitter i bilen faktisk er den jeg påstår det er, og som toyota går god for at bilem tåler....

Mulig jeg ender opp med å se helt bort fra å dokumentere hvilken bestemt motor det er og heller godkjenner den basert på effekt/måling. Dersom jeg kan dokumentere at bilen er god for 204 hk, har jeg etter reglene lov å sette i en hvilken som helst motor som er likt eller under dette, forutsatt at den klarer utslippsgrenser etc selvfølgelig. Mulig det til slutt viser seg å være enklere enn å faktisk dokumentere hvilken motor det er, men time will show.