TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor kjøpe pluggkabler?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #206954  av wickeddark

Toyota i Tromsø skal ha 1700,- Det er uaktuelt. Kan skaffe via rekvisitaforhandler, men der var de utsolgt hos levrandør, så han regnet med 4-6 uker før de kom inn igjen.

Disse kostet 800,- Er til en 90 model så det må være den med klips på ledninga fra coilen, og vanlig rett hette som går inn på fordeleren fra pluggene, ikke klipser på alle kontaktene på fordeleren, som de laget etter 1990 skal ha.

#206955  av CelicaTurbo

Er mye problemer med bruk av uorginale pluggledninger på disse bilene så vil anbefale deg å velge orginalt..

#206977  av wickeddark

CelicaTurbo skrev:Er mye problemer med bruk av uorginale pluggledninger på disse bilene så vil anbefale deg å velge orginalt..
Hadde ikke mye lyst til det nei :D

Magnecor fra fensport går vel kanskje? Problemer vil det si at de ikke virker, virker dårlig, eller ikke passer?

#207008  av CelicaTurbo

Jeg vet ikke hvordan magnecor er nå men de var beryktet for noen år siden for å være ganske dårlige, da med hensyn på hvor bra de passet. Mange opplevde at de satt dårlig på pluggen eller at ledningen ble ødelagt når de dro den av pluggen.. Er mange år siden "alle" ble frarådet å bruke de pluggledningene så det er gode muligheter for at slike problemer er rettet i produksjonen.. Jeg mener å huske http://www.ngk.com selger pluggledninger, men jeg aner ikke hvordan de er.

#207040  av Mr_Sann

vil pluggledningene fra en 94MR2 3s-gte passe på en 94 celica 3s-ge?

#207869  av wickeddark

Fant pluggkabler jeg. Til 600 + moms. Bare "hakket" billigere en hos Toyota som skulle ha 1760,- for det samme settet.

#207917  av Helmer

wickeddark skrev:Fant pluggkabler jeg. Til 600 + moms. Bare "hakket" billigere en hos Toyota som skulle ha 1760,- for det samme settet.
Orginale pluggledninger for 600 + moms?? Hvor fant du det?

#207933  av wickeddark

Helmer skrev:
wickeddark skrev:Fant pluggkabler jeg. Til 600 + moms. Bare "hakket" billigere en hos Toyota som skulle ha 1760,- for det samme settet.
Orginale pluggledninger for 600 + moms?? Hvor fant du det?
Står ikke toyota på de. Men ser helt identiske ut. Toyota sine er vel uansett laget av denso tror jeg. Bestillte det gjennom Bema som er importør av diverse slitedeler.

#208036  av Neemi

CelicaTurbo skrev:Jeg vet ikke hvordan magnecor er nå men de var beryktet for noen år siden for å være ganske dårlige, da med hensyn på hvor bra de passet. Mange opplevde at de satt dårlig på pluggen eller at ledningen ble ødelagt når de dro den av pluggen.. Er mange år siden "alle" ble frarådet å bruke de pluggledningene så det er gode muligheter for at slike problemer er rettet i produksjonen.. Jeg mener å huske http://www.ngk.com selger pluggledninger, men jeg aner ikke hvordan de er.
Kjører med Magnecor pluggledninger på min mr2 nå, og har ikke hatt noe problemer av typen som beskrives over.
De fungerer som de skal, passformen var som den skulle (en kabel var dog kanskje litt i korteste laget men rekker dit den skal sitte), og ingenting har gått i stykker når man tar de av og på.

#208098  av wickeddark

Disse er som sagt helt identiske med de jeg tok av. Alle mål og dimensjoner er like, så skal ikke være noe problem med at de faller av etc etc. Husker selvsagt ikke hvilket merke i slengen.

Flerra bare opp pakken som en unge på julaften å satte de på :D