TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Eksos,Boostcontroller++Mr2 Mk2+Forhandler spm

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #203326  av Mr2 Mk2

Som topic sier, skulle gjerne hatt linker og/eller anbefalinger på diverse til en 2.gen 3sgte. Tenker rundt 250hk.

Intercooler: Ã…pen for forslag,med unntak av Ebay varer.....

Eksos: Skulle helst hatt butterfly eksos, men forstår at dette er vanskelig å få tak i lenger? Tips?

Downpipe: Ã…pen for forslag, igjen med unntak av Ebay.

Dump ventil: Ingen spesieller krav her heller...

Boostcontroller:GReddy PRofec B et godt valg?

Turbotimer: GReddy full auto timer?

Luftfiltersats:Apexi fra takakaira?

Nødvendig med oppgradert clutch?
Oppgradert bensinpumpe?Warlboro?

Noen som vet om man får holdere for instrumenter i A-Stolpe?

Ellers andre ting som burde handles? :wink:
Sist redigert av Mr2 Mk2 den 25 nov 2006 22:32, redigert 1 gang totalt.

#203330  av Dalan

Tja, her er mine tanker/forslag rundt dette

Intercooler: Berk Technology Link
Eksos: Tja, usikker selv der.. Finner liksom ikke det "perfekte"
Downpipe: Aussie for 3", KO Racing for 2,5"
Dumpventil: HKS SSQV eller ARC (har den selv, fornøyd med den)
Boostcontroller: Usikker om det er elektronisk du vil ha. Hvis du klarer deg med manuell; Twosrus sin MBC
Luftfilter: Apexi. Har det selv og lyden er helt rå :D

Holdere for A-stolpen finner du hos http://www.gaugepods.com, de passer "nesten perfekt" ;) (litt pussing og filing)

Hvis du bytter fra gti til turbo så er bensinpumpe å anbefale ja.
Ny original clutch (turbo) skulle vel holde men det er jo litt hva du vil ha selv og hva du vil legge i det tror jeg.

#203340  av Mr2 Mk2

Dalan skrev:Tja, her er mine tanker/forslag rundt dette

Intercooler: Berk Technology Link
Virket grei den, takk for link.
Dalan skrev:Downpipe: Aussie for 3", KO Racing for 2,5"
Noen formening hva jeg bør gå for? 2,5" eller 3" ? Heller mot 2,5" selv hvertfall.
Dalan skrev:Dumpventil: HKS SSQV eller ARC (har den selv, fornøyd med den)
HKS SSQV liker jeg ikke så godt lyden i ;) har ikke hørt ARC sin, men skal lete og se om jeg finner noe...
Dalan skrev:Boostcontroller: Usikker om det er elektronisk du vil ha. Hvis du klarer deg med manuell; Twosrus sin MBC
"MÃ¥" ha elektrisk ja ;)
Dalan skrev: Luftfilter: Apexi. Har det selv og lyden er helt rå :D
Virker som et safe`t valg ja ;)
Dalan skrev:Holdere for A-stolpen finner du hos http://www.gaugepods.com, de passer "nesten perfekt" ;) (litt pussing og filing)
Takker og bukker :)

#203788  av Mr2 Mk2

Ingen som har link til effektanlegg?

#203792  av Morten

Akkurat IC hadde jeg ikke vært redd for å spare litt peng og gått for en sånn Ebay sak. Kjørte med en sånn midlertidig i våres, og syns den virket helt ok. Eneste du isåfall bør gjøre er å lage en liten plate som står på utsiden med åpning kun til IC-kjernen så ikke luften kan gå rundt. Er ikke i tvil om at den kjernen flower vesentlig bedre enn den orginale, og til 250hk trenger du ikke mere, så hvorfor betale 2-3 ganger mer for en nesten lik? En IC vil ikke være utsatt for å sprekke pga varme osv på samme måten som DP, manifold osv. :wink:

Ellers DP: 3" uten tvil! Er jo ikke noe å lure på engang... Hvorfor nøye seg med kun deler av forskjellen i spoolup når du først skal bytte? Stort volum rett etter turbin -> lavere trykk der -> større trykkforskjell over turbin som igjen gir mer kraft til å spinne turbo. (veldig forenklet, men gir et bilde som går lett å forstå)

Dump: *DEN ORGINALE BPV'EN* ingen over, ingen ved siden på 2.gen som tross alt har AFM..

Eksos: en tut, to tuter? Antar 2 siden det er butterfly du helst ville ha? Finnes jo litt å velge mellom der og, bl.a. KO og det som Berk selger til en billig penge? Ellers Phoenix Power som er snop men koster en halv formue, Mongoose som mange klager på masse resonans, osv...

Boostontroller: er selv veldig svak for Apexi AVCR sine funksjoner. Men har ikke fulgt med på hva de nyere av andre merker har da..

Clutch: orginal clutch i god stand holder plenty på den effekten

Andre ting: tja, med kjørestilen din hadde kanskje en LSD vært tingen? :wink:

#203793  av Mr2 Mk2

Morten skrev:Akkurat IC hadde jeg ikke vært redd for å spare litt peng og gått for en sånn Ebay sak. Kjørte med en sånn midlertidig i våres, og syns den virket helt ok. Eneste du isåfall bør gjøre er å lage en liten plate som står på utsiden med åpning kun til IC-kjernen så ikke luften kan gå rundt. Er ikke i tvil om at den kjernen flower vesentlig bedre enn den orginale, og til 250hk trenger du ikke mere, så hvorfor betale 2-3 ganger mer for en nesten lik? En IC vil ikke være utsatt for å sprekke pga varme osv på samme måten som DP, manifold osv. :wink:

Catch your point, men grunnen til å styre unna ebay var at jeg ikke er fan av å handle på ebay.
Morten skrev:Ellers DP: 3" uten tvil! Er jo ikke noe å lure på engang... Hvorfor nøye seg med kun deler av forskjellen i spoolup når du først skal bytte? Stort volum rett etter turbin -> lavere trykk der -> større trykkforskjell over turbin som igjen gir mer kraft til å spinne turbo. (veldig forenklet, men gir et bilde som går lett å forstå)
Kongen har talt, og da regner jeg med Aussie er et godt valg?
Morten skrev:Dump: *DEN ORGINALE BPV'EN* ingen over, ingen ved siden på 2.gen som tross alt har AFM..
Jaha :?
Morten skrev:Eksos: en tut, to tuter? Antar 2 siden det er butterfly du helst ville ha? Finnes jo litt å velge mellom der og, bl.a. KO og det som Berk selger til en billig penge? Ellers Phoenix Power som er snop men koster en halv formue, Mongoose som mange klager på masse resonans, osv...
MÃ¥ ha 2 tuter ja, ingen tvil! :) Phoenix Power ja, fant noen bilder og HER snakker vi. Fant ingen forhandlere, vet du om noen?
Morten skrev:Andre ting: tja, med kjørestilen din hadde kanskje en LSD vært tingen? :wink:

Hehe :lol: , det var en stor kamel å svelge å gå for 2.gen,tro meg.. :cry: Men men...Markus hadde ikke noen 3.gen for hånden, pluss at man får jo endel snacks for 10k :wink:

#203800  av Morten

Mr2 Mk2 skrev:da regner jeg med Aussie er et godt valg?
Aussien er bra den ja.
Mr2 Mk2 skrev:
Morten skrev:Dump: *DEN ORGINALE BPV'EN* ingen over, ingen ved siden på 2.gen som tross alt har AFM..
Jaha :?
Jeg tenker jo funksjon da (som vanlig). :wink: Hvis du skal ha den "for den tøffe lyden" sin del bør du regne meg som indisponert (eller hva faen det ordet jeg leiter etter er...), da jeg gjerne klarer meg uten den lyden og vil ha det som funker best uansett lyd/ikke lyd.. :lol:
Mr2 Mk2 skrev:MÃ¥ ha 2 tuter ja, ingen tvil! :) Phoenix Power ja, fant noen bilder og HER snakker vi. Fant ingen forhandlere, vet du om noen?
F-eks. Taka? Men vær obs, dette anlegget er IKKE billig. :wink:

#207157  av Mr2 Mk2

Noen som vet om andre forhandlere en Fensport som selger Aussie downpipe?
Og hvilken målere er greiest, 52mm eller 60mm?

#207161  av Morten

Mr2 Mk2 skrev:Noen som vet om andre forhandlere en Fensport som selger Aussie downpipe?
Og hvilken målere er greiest, 52mm eller 60mm?
Jeg kjøpte direkte fra Aussie i australia den gangen jeg kjøpte ihvertfall.
Ser ut til å være ny web side siden da.. http://www.aussie-speed.com/

52 eller 60mm blir jo smaksak. 52mm er mer diskre og lettere å få plass til, men litt værre å se nøyaktig ved et kjapt blikk. 60mm er lettere å se, men og mere prangende og værre å finne plass til :lol:

#207162  av Mr2 Mk2

Morten skrev:Jeg kjøpte direkte fra Aussie i australia den gangen jeg kjøpte ihvertfall.
Hehe var innpå den siden der igår, men så tenkte jeg "faen de er dyrere enn Fensport!". Men ser jo nå at det var noe med pund kontra dollar :roll: Så da får jeg hive inn en bestilling iløpet av dagen...
Morten skrev:52 eller 60mm blir jo smaksak. 52mm er mer diskre og lettere å få plass til, men litt værre å se nøyaktig ved et kjapt blikk. 60mm er lettere å se, men og mere prangende og værre å finne plass til :lol:

Noen spesielle målere/forhandlere å anbefale?Har jo funnet masse, men ingenting som faller i smak liksom... :?

#207164  av Morten

Mr2 Mk2 skrev:
Morten skrev:Jeg kjøpte direkte fra Aussie i australia den gangen jeg kjøpte ihvertfall.
Hehe var innpå den siden der igår, men så tenkte jeg "faen de er dyrere enn Fensport!". Men ser jo nå at det var noe med pund kontra dollar :roll: Så da får jeg hive inn en bestilling iløpet av dagen...
Morten skrev:52 eller 60mm blir jo smaksak. 52mm er mer diskre og lettere å få plass til, men litt værre å se nøyaktig ved et kjapt blikk. 60mm er lettere å se, men og mere prangende og værre å finne plass til :lol:

Noen spesielle målere/forhandlere å anbefale?Har jo funnet masse, men ingenting som faller i smak liksom... :?
Hvis det i tillegg er australske dollar er de enda billigere enn us versjonen :wink:

Målere er vel det eneste jeg vil anbefale å styre unna de aller billigste som ikke alltid er så nøyaktige, og (Siden det er MR2) gå for elektriske. Jeg brant meg godt på en mekanisk olje temp første gangen jeg kjøpte målere ihvertfall. De er rett og slett ikke beregna for å nå frem tvers over en coupe før torpedoveggen :lol: :mrgreen:

#207165  av Mr2 Mk2

Morten skrev:Målere er vel det eneste jeg vil anbefale å styre unna de aller billigste som ikke alltid er så nøyaktige, og (Siden det er MR2) gå for elektriske.
Såklart, nøyer meg ikke med noe "jall" :P Det er bare det at de fleste jeg har sett på hks/apex/GReddy osv ser så "billige" ut :S
Morten skrev:De er rett og slett ikke beregna for å nå frem tvers over en coupe før torpedoveggen :lol: :mrgreen:
DET tror jeg på :lol:

#207242  av Mr2 Mk2

Da kan jeg huke av noen ting på listen:
Boostcontroller-GReddy profec B-spec II
Turbotimer-GReddy full Autotimer
Kjøpte det hos Toyparts selvom jeg ikke tror han vet det selv enda :wink: Sånn er det når du gir nøkkelen til Amund :roll:
Frontfanger fra Takakaira.
Sideskjørt fra Takakaira.
Apexi Filtersats hos Takakaira.
Mud flaps fra Takakaira.
Rear Cut-Markus (hvor ellers :P)

Prøvde å bestille Aussie downpipe fra Aussie sin hjemmeside, men uten hell...Får bare Error....

Begynner å bli skralt med peng så spørs om jeg får kjøpt både Intercooler og Downpipe...Så om jeg må velge, hvor er det best å begynne. Kjøpe ny downpipe og kjøre original intercooler,eller fjerne cat`en i den originale downpipen og kjøpe ny Intercooler?

#207341  av Amund

he he, vart ein dyr søndag på deg :twisted:
eg ville kjøpt ic, og heller venta med downpipe, eventuelt laga ein for slikk og ingenting. (tatt ut cat)

#209131  av Mr2 Mk2

Noen som har handlet fra Mad Psi??Sliter med å finne eksosanlegg... :?