TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Devil logoen

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #207117  av OrIoN89

Nå skal Ørjan Lage en devil tøyota logo til bilen.. =D Hehe.. ;D Så får vi se åssen den blir....

Jeg skal lage den av tinn.. først lage en form til den, også gjenstår det å pusse og slipe, til den blir blank og nice, og så eventuellt klarlakk.. ;D Har 2 eller 3 små barer av tinn, som jeg skal bruke opp ;)

Bilde

#207121  av OrIoN89

Nå har jeg skisset opp på en zidorex blokk, som jeg skal støpe tinnet i.. Jeg fant ikke barene, men noen tinn figurer jeg skal smelte om ;D hehe.. håper jeg ikke trenger alt for høye tempraturer. Kunst tinn trenger hele 400 grader, mens loddetinn trenger bare 180.. Vi får se..

Her er ett bilde, btw.. =)

Bilde[/img]

Her er ett bilde da det er ferdig støpt. Jeg kan ikke si at jeg ble helt fornøyd, men en del sliping og pussing gjør nok susen ;) Den ble også my lavere enn det jeg hadde håpa på også, men men. Desuten må jeg lodde på ett av horna på logoen, men det tar 2 minutter. =)
Bilde

#207137  av sx-4-ever

Skal ha meg et par slike jeg også ja :) Så ganske bra ut. Blir nok bedre etter pussing da. Hvor mye varme måtte til, og hvordan varmet du det opp ?

#207156  av Larsen

ikke for å ødelgee helt, men hvorfor ikke bare kjøpe de som er ferdig laserkuttet. Er en her på forumet som selger dem.

#207193  av OrIoN89

Bare ta en gammel jernpanne ol. og varme den på kokeplata ;D hehe... Bare lurer på hvor jeg har gjort av loddebolten min.. ;p

Grunnen til at jeg gjorde dette fra bunnen av selv, var at jeg ville prøve å lage noe selv til bilen, og ville se hvor pent jeg kunne få dette selv.. ;D Hvem selger det her på forumet? Det hadde vært greit det, men tror denne kan bli pen når jeg får lagt litt tid i det =).

#207277  av FireFox

Larsen skrev:ikke for å ødelgee helt, men hvorfor ikke bare kjøpe de som er ferdig laserkuttet. Er en her på forumet som selger dem.
Hvem gjør det?