TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• motor dokumentasjon pÃ¥ mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #207429  av OrIoN89

Biltillsynet sa at jeg trengte motor dokumentasjon på mr2 en som skal blli regga. Er dette rør eller hva? Har ikke hørt noen andre prate om dette...

Ørjan
 #207450  av sindrejl

OrIoN89 skrev:Biltillsynet sa at jeg trengte motor dokumentasjon på mr2 en som skal blli regga. Er dette rør eller hva? Har ikke hørt noen andre prate om dette...

Ørjan
en original mr2 n/a?

#207453  av cameleon

Er det NA trenger du ikke noe dokumentasjon for å få den på hvite skilter. Har du ettermontert turbo, eller en tidligere eier har ettermontert turbo og det er oppgitt GTI i vognkortet ved omregistrering, må du ha dokumentasjon. Dette er noe Toyota norge IKKE kan hjelpe deg med. Er flere på forumet som driver å jobber med denne saken nå. Blant annet meg :P

#207458  av OrIoN89

Okai.. ;D Nei det er orginal turbo.. =) Hehe.. SÃ¥ da trenger jeg ikke..?

Ørjan

#207464  av cameleon

OrIoN89 skrev:Okai.. ;D Nei det er orginal turbo.. =) Hehe.. SÃ¥ da trenger jeg ikke..?

Ørjan
om det står turbo i vognkortet ditt med rett oppgitt kw etc, så skjønner jeg ikke hva som skal være problemet :)
har biltilsynet godkjent den med det så skal det da vel være helt greit.

#207510  av jumbo

Det er bullshit dersom de gir deg pes med å registrere en original turbo

#209471  av kvassheim

cameleon skrev:Er det NA trenger du ikke noe dokumentasjon for å få den på hvite skilter. Har du ettermontert turbo, eller en tidligere eier har ettermontert turbo og det er oppgitt GTI i vognkortet ved omregistrering, må du ha dokumentasjon. Dette er noe Toyota norge IKKE kan hjelpe deg med. Er flere på forumet som driver å jobber med denne saken nå. Blant annet meg :P
Toyota norge er noen slabbedasker, hvertfall de jeg har vært borti..
Hvis det en dag kommer dok på omregistrering na-turbo, er dette noe som blir delt på forumet?
Det hadde vært suprest i hele verden, kansje enda litt bedre enn pannekaker med blåbærsyltetøy :) er i grunnen det som stopper meg foreløpig

#209477  av TOYPARTS

kvassheim skrev:
cameleon skrev:Er det NA trenger du ikke noe dokumentasjon for å få den på hvite skilter. Har du ettermontert turbo, eller en tidligere eier har ettermontert turbo og det er oppgitt GTI i vognkortet ved omregistrering, må du ha dokumentasjon. Dette er noe Toyota norge IKKE kan hjelpe deg med. Er flere på forumet som driver å jobber med denne saken nå. Blant annet meg :P
Toyota norge er noen slabbedasker, hvertfall de jeg har vært borti..
Hvis det en dag kommer dok på omregistrering na-turbo, er dette noe som blir delt på forumet?
Det hadde vært suprest i hele verden, kansje enda litt bedre enn pannekaker med blåbærsyltetøy :) er i grunnen det som stopper meg foreløpig
hvem som sier at de papirene ikke finnes??

#209534  av kvassheim

de finnes sikkert, men hvem har de, og hvor får man eventuelt tak i disse?
Sist jeg var innom toyota å fisket, var svaret jeg fikk "kjøp deg en turbo da vel"
I Egersund er de generelt lite serviceinnstillte, og alle andre jeg har snakket med, rister på hodet og mener dette kan bli meget vanskelig..

Jeg sikler på 3.gen 3S-GTE, men sliter med å fatt på papirene..

#209559  av TOYPARTS

kvassheim skrev:de finnes sikkert, men hvem har de, og hvor får man eventuelt tak i disse?
Sist jeg var innom toyota å fisket, var svaret jeg fikk "kjøp deg en turbo da vel"
I Egersund er de generelt lite serviceinnstillte, og alle andre jeg har snakket med, rister på hodet og mener dette kan bli meget vanskelig..

Jeg sikler på 3.gen 3S-GTE, men sliter med å fatt på papirene..
vi har papirer som vi gir til de kundene som vi bygger om bilene for, der står det hva som er gjort og at bilene ellers er lik til turbo, samt at bilen er ommbygget forskriftsmessig bla bla og bla, dette er papirer som skal bli godtatt på biltilsynet, det er en jobb vi ikke gjør men kunden må gjøre selv., men papirene følger med på ommbyggingen.

#209562  av Larsen

Som sagt er det flere her som jobber med å skaffe papirer. Markus på forumet her kan sikker togså skaffe deg dem, men han skal ha penger for de. Ettersom avgiften går opp etter nyttår så er det nok først da det virkelig begynner å skje noe.

#209602  av jumbo

TOYPARTS skrev:vi har papirer som vi gir til de kundene som vi bygger om bilene for, der står det hva som er gjort og at bilene ellers er lik til turbo, samt at bilen er ommbygget forskriftsmessig bla bla og bla, dette er papirer som skal bli godtatt på biltilsynet, det er en jobb vi ikke gjør men kunden må gjøre selv., men papirene følger med på ommbyggingen.
Jeg venter fremdeles på svar på PM, toyparts :wink: