TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• spm ang kobling av profec E01 pÃ¥ ekstern wg

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #206450  av larsst185

Jeg skifta ut den manuelle boostkontrolleren i går med en elektronisk en fra greddy.Den manuelle hadde jeg kobla på på uttaket på siden av wg og lot uttaket på toppen av wg stå åpent.Når jeg da kobler den elektroninske på samme plass funker det heller dårlig.Må jeg koble den elektroniske på det andre uttaket?(på toppen av wg)?Skjønner ikke hvorfor isåfall men har lest litt i manualen å det ser ut som om den faktisk skal på toppen :roll:

#206790  av kennethx

Du har trykk slange mellom turbo og waste gate. Ved relevevalve kutter du denne slangen i to og kobler BC i serie, altså, trykket går igjennom BC.

Dersom du har en bleed valve. Så kutter du slangen mellom turbo og WG i to, og setter på et ledd med 3 uttak. Du kobler slangen fra turbo på ene, slangen som går videre til WS på andre, og BC på tredje. BC ventilerer da trykk til friluft.
Mange WG har ett eget uttak der man koble til en bleedvalve og, dette er normalt blokkert om man ikke har en bleed valve. Da slipper du leddet med 3 utak jeg snakket om, da det i praksis er samme koblingen.

#206807  av larsst185

har prøvd å prøvd.piss.klarer ikke å få trykket under 0.98 bar ca.Å det tror jeg er det trykket wg regulerer på.fatter f.. ikke hva som er problemet. :?

#206818  av kennethx

du kommer ikke under trykket på wastegate nei, det går ikke. Grunntrykket på WG er minimum, så kan du regulerer det opp med en BC.

Skal du ha lavere trykk må du justere wastegate staget slappere eller gjøre noe anna lurt

#206900  av larsst185

jeg kom under det med den forrige bc en.Kobla meg bare inn på nippelen under wg.Kjører man trykk inn dær skal det mer trykk til på andre siden for å åpne wg.

#206907  av kennethx

Hva trykk får du om du kobler trykk inn på begge nipplene UTEN noe BC i det hele tatt?

#207436  av kennethx

larsst185 skrev:jeg kom under det med den forrige bc en.Kobla meg bare inn på nippelen under wg.Kjører man trykk inn dær skal det mer trykk til på andre siden for å åpne wg.
Leste dette en gang til i dag, og forstod ikke helt...

Du sier at om du kjører trykk inn på nippel nummer 2, så må du ha mer trykk på nippel nummer 1 for at WG skal åpne? Da vil du jo få høyere turbo trykk da.

Men som sagt, hva er grunntrykket på WG? Det trykket som du får uten å koble til BC. Bare med slange fra turbo til WG?