TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Da var FMIC kittet kommet :D

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#207148  av ErikG

Håper du har laget flenser på rørene du har kappet. Hvis ikke spretter de av når du får litt trykk!!

#207230  av wickeddark

ErikG skrev:Håper du har laget flenser på rørene du har kappet. Hvis ikke spretter de av når du får litt trykk!!

Nei, hvordan får jeg gjort det?

Brukte for trange radiatorslanger til å skøte de kappa rørene med, så jeg tror det skal holde. Men det vil jo tiden vise :D

#207231  av wickeddark

Fant jo også ut at jeg nå må ha ett nytt rør mellom turbo og AFM.

Noen som kan gi meg dimensjoner på sitt så jeg kan få laga ett likedann? Må vel være 2 utak til vakum, også er det jo større dim på utaket til AFM en på Turbo. Hvordan løste dere det? Evt om noen har ett liggende ferdig så kjøper jeg glatt det.

#207259  av larsst185

Nå maser jeg fælt om prosjekt tråden min men om du leser gjennom den så ser du hvordan jeg løste det. :)

#207318  av wickeddark

larsst185 skrev:Nå maser jeg fælt om prosjekt tråden min men om du leser gjennom den så ser du hvordan jeg løste det. :)
Heheh,

Har lest den ett par ganger nå :D Men akkurat det hadde jeg ikke lagt merke til. Dessuten blir jeg dødelig sjalu på den rene motoren hver gang jeg ser bildene :)

#207319  av wickeddark

larsst185 skrev:Nå maser jeg fælt om prosjekt tråden min men om du leser gjennom den så ser du hvordan jeg løste det. :)
Uhm,

Hvilke sidetall var det her snakk om. Skumma kjapt gjennom hele greia, og jeg fant ingenting. Er det tråden der du bytter clutch, men ender opp med "litt" mer arbeid?

#207326  av wickeddark

Eneste jeg kunne finne var ett bilde av røret. Men ikke dimensjoner osv.

#207375  av wickeddark

Fikk laga ett. Ga de bare det gamle i gummi og sa jeg skulle ha det med like dimensjoner, men helt rett. Passet perfekt :D

#207670  av wickeddark

Da var den klar. Glemte å feste en slangeklemme så det var jo skøy. Måtte kjøre i 15kmt ei halv mil tilbake da den poppa av ved første pådrag i 3dje gear. Satt bare på røret igjen og det holdt heldigvis helt hjem :D Har også en liten lekasje mellom innsug og den nye flensen jeg fikk laga. Brukte for lita pakning. Så må kjøpe ny i morra.

Hva annbefales å brukes som pakning der? Bare kjøpe sånn pakningspapir? Pakningsmasse? Eller gummipakning?

En annen ting også, jeg måtte sette luftmassemålern litt på siden, og nå får jeg veldig lang che che che che che lyd når jeg slipper gassen rolig under trykk. Får sikkert 10 "repeats" som blir svakere og svakere. Mens før hadde jeg bare tre eller fire. Når jeg slipper gassen helt så kommer det bare 3 ca. Har den godt av å ligge sidelengs?

#207675  av sleeper

trur nok ikke det er helt heldig at den ligger sidelengs... husk at det er et spjeld som er fjærbelastet inni der.. ( veldig svar fjær) og den er disignet slik at den skal stå vannrett...) så lenge den står på skrå så må fjøra også løfte vekta av spjeldet og dermed så kan blandingsforholdet bli litt feil.. ( det er sikkert ikke veldig mye men det er bedre og ha det perfekt en 98%... :wink:

#207706  av wickeddark

sleeper skrev:trur nok ikke det er helt heldig at den ligger sidelengs... husk at det er et spjeld som er fjærbelastet inni der.. ( veldig svar fjær) og den er disignet slik at den skal stå vannrett...) så lenge den står på skrå så må fjøra også løfte vekta av spjeldet og dermed så kan blandingsforholdet bli litt feil.. ( det er sikkert ikke veldig mye men det er bedre og ha det perfekt en 98%... :wink:
Var litt det jeg egentlig frykta ja. Får snu den, og kappe av litt ballast så jeg får plass til at den ligger rette vegen....

#207711  av larsst185

Den lyden har jeg plenty av selv med afm rett veien :)

#207713  av wickeddark

larsst185 skrev:Den lyden har jeg plenty av selv med afm rett veien :)

Jo men er ikke det den nye wastegaten sin skyld?

For all del en fet lyd, men det holder med che x3. x10 blir litt i overkant :P

#207715  av larsst185

Er vel noe som kalles kompressor surge.Tor det har med designet av røret før turbo og luftfilteret.Mener det har lite eller ingenting med wg å gjøre.