TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• olje bytte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #207729  av guffen85

skal bytte gir olje å motro olje i dag. fikk pris på disse to olje typene er di greier??
Castrol saf-ox til gir

gtx magnatec motor

#207730  av Andy_Celica

Dra på mekonomen og kjøp girolje der,
Husker ikke navnet på den nå, men det er det nok flere som gjør.

#207731  av guffen85

Andy_Celica skrev:Dra på mekonomen og kjøp girolje der,
er jo akkurat der jeg har fått prisen da:P hehe

#207736  av Andy_Celica

guffen85 skrev:
Oki, men den jeg mente var redline gearolje,

#207764  av oleb

Andy_Celica skrev:
guffen85 skrev:
Oki, men den jeg mente var redline gearolje,
Redline MT90 for å være mer spesifik, stemmer?

#207765  av Mr2Even

Redline har 2 typer giroljer. Den MT90 og en annen som jeg bruker(husker ikke betegnelsen nå) Hva er forskjellen på de to?

#207766  av Andy_Celica

Mr2Even skrev:Redline har 2 typer giroljer. Den MT90 og en annen som jeg bruker(husker ikke betegnelsen nå) Hva er forskjellen på de to?
Jeg mener det andre du bruker, mt90 er for biler med slitte synkringer, den andre fungerer bedre hvis du ikke har slitte synkringer :D

#207772  av oleb

Andy_Celica skrev:
Mr2Even skrev:Redline har 2 typer giroljer. Den MT90 og en annen som jeg bruker(husker ikke betegnelsen nå) Hva er forskjellen på de to?
Jeg mener det andre du bruker, mt90 er for biler med slitte synkringer, den andre fungerer bedre hvis du ikke har slitte synkringer :D
Ah, skjønner :)

Men mt90 kan vel brukes på "gode" kasser også? Vil den ikke "myke" de opp litt? eks min kjennes litt stiv og rank ut + at den er til tider litt kranglete å få i revers. Vil ikke mt9+ motvirke dette til en viss grad?

#207774  av Mr2Even

Andy_Celica skrev:
Aha! :) Tror min girkasse er ganske ok, men den lekker/svetter litt rundt tettningen v akslingen på høyreside men veldig lite. vayerne eller foringene begynner å bli dårlig til giringen også tror jeg. noen som har byttet de? Vanskelig? Dyre vayere?