TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Drivstofforbruk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #207877  av wax

Hei. Hva bruker en MKII normalt på blandet kjøring? Om jeg ikke husker feil, er tanken på 56 liter. Min bruker cirka 1,3 på blandet kjøring.

Et spørsmål til; hva kaller man den skinn-saken som ligger rundt girspaken? Min er nemlig litt fillete, og bør byttes.

Takk for alle svar. Er veldig fersk MR2-eier.

#207878  av hovik

Fra egne erfaringer ( 1991 gti, rulla 240000 km ):

- Langkjøring: 0,67l/mil
- Blandet: 0,8l/mil
- Inspirert: 2-3l/mil

#207880  av Master

GTIen jeg hadde lå på ca 0.7-0.8 langkjøring, 0.9 by/blandet.

Turboen ligger på 0.8 langkjøring(normalt), ca literen blandet. og VELDIG fort 1.5 liter inspirert bykjøring. Banekjøring 5-6l hvertfall..

#207887  av A_hjelme

Min 91 GTI bruker 0,87 blandet kjøring. :)
Men er tanken så stor?

#207890  av CelicaTurbo

Tanken skal være 56 om jeg husker rett ja, men så klart når bensinlyset lyser konstant og du fyller full tank så er det nok fremdeles flere liter bensin igjen i tanken og normalt vil man sjeldent passere 50 liter fylling.. ;)

#207901  av Rømmling

målte nå 41mil på 45liter bensin på min gti
litt små kjøring. lite inspirert kjøring. noe tomgang men har ikke kommet under 1L på mila noen gang

#207911  av Master

Tanken på MKII er 54l og lyset for "tom" tank begynner hvertfall hos meg å lyse når det er ca 10 liter igjen. Altså rundt 45 liter påfylling hver gang.

#207927  av Mr2Even

Min MR2 MKII bruker 0,75-0,9liter på mila :wink:

#208028  av GhostRider88

min mr2 mk2 bruker ca 0,7 på langkjøring :) For å sammenligne så er det ca det samme som en 2005 toyota avencis bruker ;) Har det som familiebil.

Men for å sitere trådstarteren så er jeg også på jakt etter skinnet rundt girspaken... hvor går det ann å få kjøpt org, evt uorg girspakeskinn?
Er sikkert dyrt med org fra toyota.

#208032  av Master

Det koster et par-tre hundre kroner hos Toyota

#208034  av aneriks

Master skrev:Det koster et par-tre hundre kroner hos Toyota
selger det også på ebay der kjøpte jeg kostet rundt en 100 lapp tror jeg

#208061  av GhostRider88

Master skrev:Det koster et par-tre hundre kroner hos Toyota
ikke værre nei... kommer nok til å kjøpe ett nytt sinn til våren ;) er det en egen spesiell som bare er til mr2 mk2, eller er det universale?

#208065  av Master

Det er jo en del som ser akkurat lik ut som den du har på bilen din med samme typer fester etc etc.

Samme om du kjøper et girskinn eller en bremsekloss. Det er jo laga for din bil når du kjøper originalt fra Toyota :)

#208066  av GhostRider88

Master skrev:Det er jo en del som ser akkurat lik ut som den du har på bilen din med samme typer fester etc etc.

Samme om du kjøper et girskinn eller en bremsekloss. Det er jo laga for din bil når du kjøper originalt fra Toyota :)
stemmer ;)

#208179  av lasse

Får kjøpt sånne girskinn på http://www.twosrus.com også, da er det ikke sånn skai drit, men ekte skinn.

Bilen min bruker sjelden over literen på mila, da skal det ekstremt hard kjøring til, fikk den såvidt over literen på mila ved banekjøring, men da var det jo langkjøring til og fra da...