Hvor godt gjør en Mr2 Turbo seg på bane?
Holder den følge med de store gutta?
Larsen skrev:mr2en er vel en av de bilen som sitter bedre på veien, så hvis du kan kjøre så er den mer enn kjapp nok! Problemet er (spesielt 91-92) den har en tendens til å plutselig overstyre da den kjøres på grensen.Regner med at du mener 90/91-modeller i Europa/Japan og 91/92-modeller fra USA nå, altså revisjon 1.
A_hjelme skrev:Hvor godt gjør en Mr2 Turbo seg på bane?bilen holder greit følge med mye rart men det kommer av at de "store gutta" ikke alltid tør satse like mye. Går rett og slett på hvordan du kjører. Kjørte jo fra mye rart i mr2 mk1 med 124 ville ponnier, men det er jo fordi jeg hadde billigere bil og satset mer
celica4ever skrev:det er ikke akkurat ett svar, men nytt spørsmål..samme svar her, kommer an på sjåføren. Mr2 kan spenne ut med ræva. mx5 og crx er VELDIG forutsigbare. Men KAN man kjøre bra kan også mr2en kjøre ifra disse bilene. Men igjen alt beror på sjåføren.
Hvordan er mr2 i svingete veier i forhold til mx5 og honda crx?
A_hjelme skrev:Akkurat det jeg å lurte på.Jeg synes MR2en er veldig forutsigbar. Jeg har nå en 92-modell som har litt mer forutsigbart understell, men jeg har hatt en 90-modell også uten problemer overhodet. Det gjelder å kjenne bil, dekk og turtall godt.
Jeg hadde en MX5 som lå noe sinnsykt i svingene.
Dro fra alt som var i svinger, men datt av lasset på strekka..
Var utroli lett å kontrollere i sving. Veeeldig forutsigbar, stikk motsatt av MR2. Har erfart det ja
Ivar skrev:A_hjelme skrev:Akkurat det jeg å lurte på.Jeg synes MR2en er veldig forutsigbar. Jeg har nå en 92-modell som har litt mer forutsigbart understell, men jeg har hatt en 90-modell også uten problemer overhodet. Det gjelder å kjenne bil, dekk og turtall godt.
Jeg hadde en MX5 som lå noe sinnsykt i svingene.
Dro fra alt som var i svinger, men datt av lasset på strekka..
Var utroli lett å kontrollere i sving. Veeeldig forutsigbar, stikk motsatt av MR2. Har erfart det ja
På glatt føre kan du egentlig glemme banekjøring med en MR2.
celica4ever skrev:men så vil det si at det var dumt av toyota og ha motoren bak istedet for foran?nei, det vil bare si at det krever en annen kjørestil for å fungere bra, og den kjørestilen er vel kanskje ikke det enkleste for oss vanlige dødelige mennesker.. og da mener jeg at det er forskjell mellom å kjøre en MR-bil rundt banen uten å snurre, og å kjøre den slik at man utnytter fordelene som MR-konstruksjonen kan gi til det fulle