TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Teknisk dokumentasjon mr2 92

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #207677  av OrIoN89
 
Noen som har teknisk dokumentasjon fra fabrikk/produsent på mr2 mk2 turbo 1992 modell, som jeg kunne lånt?

Trenger det i forbindelse med engangsavgift ;)


Ørjan

 #207846  av OrIoN89
 
Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette da? Trenger det nå snart..
På "Title of certification" fra USA, står det jo ikke noe, men hvor får man tak i godkjent dokumentasjon på bilen?

Ørjan

 #207850  av jumbo
 
Med mindre du kan få en kopi av vognkort/godkjenningspapirer fra f.eks Master (som har en importert US turbo), er jeg ikke sikker på om det er andre her som har noe du kan bruke

Et tips (dersom du ikke får tak i noe her) kan være å kontake sentralt Toyota i f.eks Tyskland eller England. Disse har jo solgt bilen som nybil og burde jo derfor selvsagt sitte på offisielle tall de kan sende deg...

Toyota Norge tror jeg du kan bare glemme, desverre.

 #207854  av TOYPARTS
 
her er alle tekniske spesifikasjonene

Type: 2S FHC
Number of doors: 2
Dimensions
Wheelbase: 2400 mm 94.48 in
Length: 4181 mm 164.60 in
Width: 1700 mm 66.92 in
Kerb weight: 1250 kg 2755.77 lb
More Toyota technical data:




Aerodynamics
Drag coefficient: 0.31
Engine
Manufacturer: Toyota
Type: S-4
DOHC
16 valves total
4 valves per cylinder
Bore x stroke: 86.00mm × 86.00mm
Bore / stroke ratio: 1
Displacement: 1998 cc 121.92 cu in
Compression: 8.80:1
Aspiration: Turbo
Catalytic Converter: Y
Max. output: 203.8 PS (201.0 bhp) (149.9 kW)@6000 rpm
Max. torque: 275.0 Nm (203 lbft) (28 kgm)@3200 rpm
Coolant: Water
Specific output: 100.6 bhp/litre
Specific torque: 137.64 Nm/litre
Performance
0-60mph: 6.2 s
Power to weight: 160.8 bhp/ton


Chasis
Engine location: Mid
Engine alignment: Unknown
Suspension front: I.MS.CS.ARB.
Suspension rear: I.MS.CS.ARB.
Transmission: 5M
Drive: RWD

 #207855  av TOYPARTS
 
tror ikke det hjelper deg, men det er alt jeg har på den

 #207879  av jumbo
 
Dreier dette seg om inntolling?

I såfall skal de strengt tatt ikke kreve dokumentering av teknisk spec for fastsettelse av avgift utover det du selv oppgir. Avgiften blir endelig fastsatt som et resultat av verdiene som havner i vognkortet ved registreing uansett, ergo har de ikke behov for å fastsette dette 100% riktig ved inntolling/betaling av avgift.

Biltilsynet derimot skal jo selvsagt ha dette 100% dokumentert, men det burde de jo strengt tatt ha tilgjengelig i sin egen database - de har jo godkjent importerte mr turbo av ulike årsmodeller en rekke ganger på landsbasis.

 #207981  av OrIoN89
 
Ja det er importering ja... Takker for alt, men noen som har det på verifiserte papirer jeg kan låne/"leie", så jeg bare får betalt engangsavgift?

Jeg kan prøve å høre med toyota i England..

Ørjan

 #207986  av TurboKnut
 
jumbo skrev:Biltilsynet derimot skal jo selvsagt ha dette 100% dokumentert, men det burde de jo strengt tatt ha tilgjengelig i sin egen database - de har jo godkjent importerte mr turbo av ulike årsmodeller en rekke ganger på landsbasis.
De har nok det, men de har ikke lov til å bruke dette som informasjon til nye biler lenger fordi ikke alle bilene som har blitt registrert har blitt registrert 100% korrekt.
Det er den som foreviser bilen til kontroll som har ansvar for at ALL dokumentasjon foreligger - også den som BT måtte ha tilgjengelig om de hadde orket å trykke på noen knapper.

 #208024  av jumbo
 
Ja, stemmer det.

Prøv en PM til Master her på forumet kanskje, innbiller meg at han har samme modell som deg

Og som sagt: Du skal ikke trenge noen dokumentasjon på vekt/volum/effekt for å betale inn engangsagiften i utgangspunktet. Eventuelle feil blir justert ved registrering uansett, så dersom tollvesenet slår seg vrange her gjør de rett og slett en feil mot egne instrukser.

Jeg betalte engangsavgift for effektøkning selv mindre enn en uke siden, basert 100% på mine egne tall for ombyggingen. Dette hadde de null problemer med, nettopp fordi endelig formell fastsettelse ikke skjer før ved registrering uansett.

Har du vært i kontakt med tollvesenet enda i det hele tatt?

 #208033  av Master
 
Når det gjelder betaling av engangsavgift oppgir du selv effekt/slagvolum/vekt og betaler iht det. Så er det opp til deg om du vil betale det som skal betales eller ikke, det blir uansett beregna når bilen blir registrert og sjekka opp mot hverandre.

 #208052  av OrIoN89
 
okai =D hehe.. Ja har prata masse med dem egentlig =) Men skal prøve å finne ut av dette..

Ørjan