TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• reimhjulet sitter fast

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #207147  av daniel

hei..
no e det to stykker som har prøvd å skifte registerreimen på bilen min, men når de skal løse reimhjulet som står på veivakslingen, får de ikkje bolten opp.. sitter kubb.. prøvd med stoor muttertrekker og.. noen som har byttet på en camry v6 før?? om det e en eller annen metode slik at bolten løsner??

takk

#207171  av Peak

Har ikke anelse hvordandet er på din bil, men hvis det ikke gikk med en stor muttertrekker så kan du prøve å låse av svinghjulet på en måte også bruke en laaang latmannsarm med eventuelt et rør utenpå

#207174  av daniel

ja eg har tenkt på det, men då må du av med girkasse diverse diverse.. e ikkje noe gøy jobb det på denne her.. trangt.. men eg må nesten det, hvis eg ikkje får det til..

men takk

#207177  av csstian

Varm bolten så løsner det bok.

#207178  av daniel

ja eg tror det e d eg må.. men då ryker nok reimhjulet.. det e laget av gummi.. håper bare at ikkje vulkaniseringen rundt veivakslingen ryker..

#207212  av Fred

Latmannsarm, legg den mot gulvet og dra motoren på starteren. Funker (nesten) alltid....
Bare vær sikker på at du legger den på riktig side så....
Håndtaket i gulvet foran motoren eller i forstilling/ gulvet på bilen bak motoren skulle vel bli riktig.

#207340  av tojo2

Anbefaler å nappe ut coil kabel før du prøver dette. Du vil jo ikke ha start. :wink:

#207482  av Henrik

ja jeg tenkte også på det med å dra det av på starteren. har gjort det mange ganger.

Reimhjulet mitt kostet 2500,- pluss moms... så det anbefales ikke å ødelegge...

#207787  av daniel

den var ikkje så dum nei.. vi skal prøve med større muttertrekker på lørdag.. men det e no bedre at reimhjulet ryker til, enn at eg ikkje får byttet reg-reimen i det hele tatt.. ryker den blir det mye dyrere.. skal gi et ord når eg har prøvd litt..

#207851  av kennethx

Jeg kjøpte ettermarkeds alu reimhjul til celicaen, det var rimeligere enn orignal stålklump på Toyota :)

#208129  av daniel

fikk reimhjulet av..
hamret å slo på hodet på bolten med en kobberhammer.. så lånte eg en ganske kraftig muttertrekker, så kom den..

takk for alle tips..