TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Oppgitt!!!!!!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #20633  av Leon

Nå har jeg hat min mr2 mkII NA i ca 2 mnd, alt har gått helt flott. Da jeg fikk bilen så kjøpte jeg meg 4 stk helt nye rial felger 17" til rundt 16 000 kr.Har vært utrolig forsiktig med dem, holdt meg LANGT unna forttau :).
Så spurte sjefen min på jobben om han kunne låne bilen en tur, da hans var på verksted. Jeg var ikke så veldig klar for dette, men til slutt fikk han låne den..(jeg angret hele dagen :cry: ...)Da jeg fikk bilen tilbake, gikk jeg rundt og kontrollerte at alt var ok, hehe. Fant ikke noen feil så jeg tenkte ikke mer på det.Ett par dager etterpå så la jeg merke til at rattet ristet så jæ####..Dere kan se under hva som var årsaken til det..
To av felgene hadde fått seg et par stygge sår..
Vedlegg
Picture 028.jpg
Picture 028.jpg (24.82 kiB) Vist 3716 ganger
Picture 027.jpg
Picture 027.jpg (19.48 kiB) Vist 3716 ganger
Picture 026.jpg
Picture 026.jpg (21.01 kiB) Vist 3716 ganger
Picture 025.jpg
Picture 025.jpg (23.22 kiB) Vist 3716 ganger
Picture 024.jpg
Picture 024.jpg (19.66 kiB) Vist 3716 ganger

#20635  av CelicaTurbo

dæven, så det er godt sannsynlig at det er sjefen som har gjort det men ikke har fortalt om det? Og skjedde dette ved parkering eller ved drittkjøring? :shock:

#20637  av Leon

Når jeg sa det til han, så nektet han helt.Så ringte han meg ett par dager seinere og sa at det kanskje var han allikevell.hehe. Så han skal betale for to nye felger. Var hos adekk i sandefjord, men felgene var såpass ødelagt at det nytta ikke å fikse på dem...Han la på 60 gram vekter på begge felgene, inntil jeg får nye..Men sjefen vet ikke hva som kan ha skjedd.Er jo litt rart at han har tatt begge felgene på samme side da. men men.En erfaring rikere, får ta det med et smil..hehe

#20641  av chris

Leon skrev:Når jeg sa det til han, så nektet han helt.Så ringte han meg ett par dager seinere og sa at det kanskje var han allikevell.hehe. Så han skal betale for to nye felger. Var hos adekk i sandefjord, men felgene var såpass ødelagt at det nytta ikke å fikse på dem...Han la på 60 gram vekter på begge felgene, inntil jeg får nye..Men sjefen vet ikke hva som kan ha skjedd.Er jo litt rart at han har tatt begge felgene på samme side da. men men.En erfaring rikere, får ta det med et smil..hehe
Høres ut som han har tatt en kantstein i stor fart, hvis det var så ille at hele felgene er slått skeive... det skal jo litt til da, tross alt.. Jævlig surt når sånt skjer, har noen småskader i to av mine Rial-felger også :(

#20646  av Erlend

Uff, dette var synd å høre! Men det var jo fint at sjefen din tok på seg ansvaret da og skal betale da...så slipper du å stå med alt på deg selv. Sjefen din høres hyggelig ut siden han ringte av eget initiativ etter en stund og innrømte det, selv om han selvfølgelig skulle ha sagt fra med en gang hvis han var klar over det. Lykke til videre.

#20647  av chris

Jeg har lyst å se bilde av hele felgene jeg. bare lyst å se hvordan de ser ut :)

#20648  av Leon

Jeg satte pris på at han ringte og innrømte at det var han.Jeg ble litt skuffa da jeg så skadene og han ikke vill innrømme det..Er glad at alt ordna seg :)
Skal ta et par bilder i morgen av hele felgen.

#20662  av CelicaTurbo

flott det ordner seg da.. men felgen har vel blitt skeiv for de skadene der fører vel ikke til så mye uballanse alene? Jeg merket ingenting etterpå når jeg skrapte opp den ene felgen på Celicaen (forrige felgene)..

#20702  av cameleon

sliter med den derre ristinga jeg også. var mamma som skulle kjøre bilen en liten tur. så kom hun tilbake og da hadde en liten bit av dekket falt av. tipper d er grunnen til at det ristet sånn. like stor bit som din ca :?

#20703  av Leon

Bilder av hele felgen kommer i seinere i dag.Bare de skadene man ser på bildene lager ikke den ristinga..Men da vi tok dem av og satt dem på sånn maskin de har hos dekkfirmar.Da så man at felgen var VELDIG oval..Så jeg tipper at sjefen min må ha kjørt over ett eller annet, fordi begge felgene på høyre side er ovale.Han på Adekk i Sandefjord la på 60 gram vekter på begge felgene og det gangske mye..

#20728  av CelicaTurbo

hm, jeg lurer på hva det er han har kjørt over som skader sidene av felgen i tillegg til å slå begge to ovale i formen? :shock:

#20731  av kennethx

Tur i grøften?

#20734  av Mr2 Mk2

Rally kanskje?

Kjipt det der,men var no bra at han var såpass til kar at han inrømmet det..Det at han ikke sier hva som skjedde bekymrer meg litt,for når skadene er såpas store så har han nok merket det og er klar over når det skjedde...

#20814  av MR2turbo

Kiipt det der! Tror ikke sjefen min hadde stått særlig høyt i kurs hvis han hadde gjort no sånt.. ;)

Men sist gang dama skulle låne bilen min for 1 1/2 år siden.. :wink: så gikk det ikke mere enn 10 min. fra hun hadde kjørt hjemmefra før hun ringte og fortalte at hun hadde tatt en felg mot en fortaukant.. Men jeg ble ikke sur da.. vi bare kjøpte en ny felg uka etter :) Og det er hun selv som ikke vil kjøre bilen min etter det.. for min del kunne hun bare kjørt ;)

Men hadde det vært en sjef på jobb så hadde jeg blitt rimelig pisst.. og vedkommende måtte nok spurt et par ganger før ha fikk låne den igjen ;)