TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Innpress og maks str. pÃ¥ felg/dekk, IS200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #207491  av Bugster

Hei

Har nettopp kjøpt meg IS200, og har begynt å planlegge hva slags hjul den skal få til sommern.

I den forbindelse prøvde jeg å søke på "innpress" her, men fant ikke noe særlig.

Er det noen her som vet hva slags innpress man må ha, og hva som er MAKS felg og dekk størrelse uten å valse skjermbuer? (Som forøvrig er uaktuelt...)

:) Takknemlig for svar.

Mvh
Ny og lykkelig IS-eier.

#207734  av Baba

Hei :D

Gratulerer med ny bil! I vognkortet mitt så står det min. 50 ET(impress). Loven sier +-5 i differanse fra det som står i vognkortet. Altså du kan ha alt mellom 45 til 55 ET.

#207742  av dca

Heisann...grattis med nydelig bil! :)

Jeg hadde vel det største man får på uten å valse...jeg valsa litt da men bare å gå ned på dekk dimensjonen bak det!

foran hadde jeg: 8x19 225-35-19 med ET 45
bak hadde jeg : 9x19 255-30-19 med ET 48

var ikke no problem å kjøre med ihvertfall...valset inn leppa bak for sikkerhetskyld før jeg senket litt mer... for det vanlige øye synes det ikke!

men kjørte med det i 1 mnd uten å valse og var ikke no problem!

men som sagt...dette er det abolutt største du får på! :) går vel med 20" og men da blir det smale dekk! 225 bak og det blir ikke pent med 20"! :)

Hadde RacingHart CXR flat black på min! (gromme felger)

#207845  av Bugster

Takker for svar. :) 19" holder massevis for meg. 18 er også brukbart. :)

#208041  av lexusrider

jeg har 18 tom... 8 foran me et 40 og det går bra..
bak har jeg 9 tom og et 35 og det går ikke uten å valse.. subba så bare det.. hehe

#208100  av Bugster

lexusrider skrev:jeg har 18 tom... 8 foran me et 40 og det går bra..
bak har jeg 9 tom og et 35 og det går ikke uten å valse.. subba så bare det.. hehe
Spytt gjerne ut noen bilder, folkens :)

#208115  av lexusrider

8 og 9x18... senka ein go del da.. 60-70mm trur e..

Bilde

før senking... ser vel omtrent hvor mye dei bygger utover...
Bilde

#208118  av Bugster

Takker! :) Ser bra ut! (Vi har forøvrig samme farge, så dette var jo moro å se! Gir et godt inntrykk av hva jeg kan forvente meg på min.)

#208121  av lexusrider

Bugster skrev:Takker! :) Ser bra ut! (Vi har forøvrig samme farge, så dette var jo moro å se! Gir et godt inntrykk av hva jeg kan forvente meg på min.)
Takk... hvor store hjul har du meint å ha?? anbefaler å ha breiare bak.. blir mykje tøffare..

#208123  av Bugster

lexusrider skrev:
Takk... hvor store hjul har du meint å ha?? anbefaler å ha breiare bak.. blir mykje tøffare..
Ja, jeg har tenkt på det med bredere felg bak. PRøver nok å gå for det. Har lyst på Volk Racing av et eller annet slag med bred blank kant. Har ikke helt bestemt meg for 18 eller 19 enda, men heller litt mot 18 for å ikke ta livet av all komfort. ;)

#208134  av Varnes

Hehe, kult, har samme felger(235/35/19), å farge på min bil..:)
Min er å senket, synes is'en ser mye finere ut da :)
Er ikke like lav bak da som din..men d så veldi bra ut. :)
Ser at jeg sikkert har plass til breiere hjul bake(skal valse å uansett da), men foran er det akkorat maks størrelse i forhold til senkinga, av å til når jeg rygger å har sving, høres hjulene mot plastinnerskjermene..men nå er det kjedelige 16" som gjelder for vinteren da....

#208190  av dca

er det et35??? er jo ikke noe kant på de!? var jo mer kant på de jeg hadde med et48 og det er jo ikke logisk! :)

#248396  av Darkstar

Noe flere erfaringer når det gjelder dekk/felg bredd og senking? Går lurer på å kjøpe meg en IS 200 Sport.

Lyst på grei senking og 19" felger. Hva bør eg gå for da?

#248688  av lexusmann

Hadde 225/35-18 på den jeg hadde...og TTE senkefjører på, var veldig bra og passe senket, tok ikke nedi noen plasser...syns jeg i alle fall..kan jo legge med et bilde :wink:
Vedlegg
2007 Lexus LS.1 (21).jpg
2007 Lexus LS.1 (21).jpg (106.03 kiB) Vist 2627 ganger

#248858  av Darkstar

Hvilket innpress hadde du på felgene da?