TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som har peiling pÃ¥ bensin biler

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#208241  av Larsen

og jeg har en komplett kyosho inferno 7.5 hvis du er intersert :wink:

#208244  av celicagutten

Det blir nåkk til at eg invisterer i en ny inferno.
Det er dom di seie at du vett jo aldri va du får når du kjøper brokt. og du får ha han fra han er nye av.

#208252  av Azrael

Fred skrev:Noen som veit hvilken butikk som selger deler til Hong Nor biler... Nettbutikk her i landet hadde vært fint...
Bilen har stått i over ett år pga defekt kronhjul i bakdiffen...
Hong Nor og Ofna skal være samme bilen... Så alle delene går nok overens. Så da vil jeg tippe både http://www.micromonsters.no og http://www.elefun.no har deler i Norge.

og av utenlandske sider kan jeg på det varmeste anbefale;
http://www.amainhobbies.com
http://www.hobbieguyrc.com
http://www.rc-mushroom.com
h1072028.hobbyshopnow.com

Bruker mest A main hobbies selv, og de har det meste, leverer raskt, er seriøse og har god kundeservice (både tlf og mail).
MacGyver skrev:Eg har og en Kyosho eg skal selge.

og både HPI og Kyoshi er mere kjente merker enn Hong Nor :)
Hong Nor (som er en del av Ofna) er nok like bra om ikke bedre enn både HPI og Kyosho :wink: ! Er ikke direkte mye Hong Nor deler og få tak i i Norge, men du kan like gjerne bruke ofna deler, som selges ganske mange steder i Norge... Jeg veit i hvertfall om veldig mange som velger Hong Nor foran Kyosho og HPI.

#208298  av Mr_Sann

En ting med Kyosho er hvis du bor i oslo så må du handle det i den nye Kyosho butikken. De andre har sluttet med det. Jeg synes det er bedre å støtte en av de butikkene som har diverse utstyr hvor man får det som er bra fra de forsjellige produsentene og veldig bra service enn en butikk som er drevet av Kyosho og som bare har det. Vil jo si at kyosho deler og standar utstyret på en 7.5 sport er mye dårligere enn det som er på en Hyper.

#208320  av FireFox

Mr_Sann skrev:En ting med Kyosho er hvis du bor i oslo så må du handle det i den nye Kyosho butikken. De andre har sluttet med det. Jeg synes det er bedre å støtte en av de butikkene som har diverse utstyr hvor man får det som er bra fra de forsjellige produsentene og veldig bra service enn en butikk som er drevet av Kyosho og som bare har det. Vil jo si at kyosho deler og standar utstyret på en 7.5 sport er mye dårligere enn det som er på en Hyper.
Fordi? hvorfor er delene på en inferno mp 7,5sport dårligere enn på en hyper? pga at en butikk i oslo kun har kyosho? skjønte ikke helt det jeg ass :roll:

#208353  av Mr_Sann

Nei delene på en Kyosho er ikke dårlige pga butikken.
På en kyosho har du en centerdiff med plastik drev. skal du bytte til en sprekere motor må du bytte dette og diverse drivverk. Dette er nevt mye på RC forumet. På en Kyosho har du heller ikke små ting som stabstag og racingdempere som hyper RTR har.

Har prøvd begge biler og synes Hyperen er bedre. Lett å forstå når man ser hvor mange Hypere det ble solgt når de kom til norge for fullt i 2003 mens Kyosho har vært her lenge.

Synes også Hypermotoren er veldig bra.

Men kjøper du en kyosho nå så dra innom Smallsize i oslo så finner du kyosho deler til halv pris.

Begge er veldig solide og bra biler. men burde kjøpe ny og da vil jeg anbefale Hyper 8 med Mack 28 motor som er kraftigere. Ikke lov til å bruke i løp da.
http://www.mamut.com/controls/shop/shop ... romonsters

#208356  av Shyggen

å gi seg inn på diskujon vilken bil som er best osv.. så blir man gående i en evig sirkel av ingorering å motsigelser.. vet ikke helt hvorfor.. men, RC folk er utrulig sta på at deres er best uansett :D

Eneste jeg vet er at HPIHellfiren tåler mye juling, klatrer utrolig bra i bakker å man slipper å steile rundt som endel større biler uten diff i midtn..

Er en utrolig kjapp bil å morsom å kjøre.. har hatt 2 hpi biler så kan it si no om kyosho eller andre merker for den sags shyll..

Savagen er en kul bil å se på men, når man setter på litt kraftigere saker på den så vil den ha en tendens til å gå på bakhjula.. å når det kommer til terreng så ser den mer action ut en den er.. etter min mening.. den har altfor lett for å steile rundt i bakker.. et klart pluss er høyden under da...
Bilen tåler utrolig mye juling.. men, hadde el.start å fikk bytte enveis lageret i et sett.. :S

Hellfiren klatrer helvildt i grustak og på sand, på større steiner er den dog.. elendig da den er lav under.. den kommer seg fram men, man ofrer jo litt lakk på bunnplata :) bilen er meget solid å det eneste jeg har bytta på den er startsnora..

her er et klipp hvor vi er å leker litt i et grustak :) dette er å kun HPI biler :)
Hellfire,Savage å en liten shitbil som jeg it husker hva het :D

fant et videoklipp til a meg å en kompis.. 2xhellfire som det står...

#208502  av FireFox

heh okey.. skal ikke gå inn for en diskusjon, eneste jeg ville frem til var at en ny mp 7,5 sport readyset pakke til 4000,- er billig og man får mye for pengene.

hvis man skal bytte ut motor og deler osv, er det jo masse annet man kan kjøpe. og bytte til en 28.motor, er jo bortkasta penger da en vanlig 21. motor går mere enn bra nok ;)

#208510  av Shyggen

ja, ska it krangle på det :) 4000tuzn er billigt.. å sikkert mye morro får pengene :D

Men, da vil jeg heller ha han til å kjøpe min HPI Hellfire :D så jeg får penger til å bruke på supran :D nå er vell it hellfire no begynner bil direkte.. men, en utroli morsom bil å kjøre :D

Mvh Raymond R. :D :D :D

#208512  av FireFox

Det hørtes ut som en plan ;)

#208599  av jsun

Holder meg til X-Mods jeg.... flotte "inne-vinterbiler" :wink:

Men den brukte som denne "artikkelen" startet med, ville jeg styrt unna.
Jeg har noen erfaringer .... ca. 4-5 RC biler har jeg hatt, og skal du kjøre hardt, ville jeg gått for en med "Stivt" Chassie. Mener bunn & topp plate, lik gamle "Cobra".

Frontet en med enkel bunnplate i 75Km/t ... temmelig bøyd ja :wink: