TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 250kmt sperra fjernes!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #208391  av @lpher

Lyxbilstillverkarna slopar strypta motorer

Ajöss med de elektroniskt strypta topphastigheterna i de flådigaste lyxraketerna. I tysthet har Audi, BMW och Lexus beslutat sig för att ta bort spärren vid 250 km/tim och släppa alla hästkrafter fria i de häftigaste modellerna.

Det innebär bland annat att BMW M5:s toppfart höjs till 327 km/tim. Tyskland är enda landet i Europa med fri hastighet på motorvägarna.

Kilde:
http://expressen.se/index.jsp?a=405904
 #208393  av hovik

Det var slutten på fri fartsgrense i Tyskland. Den 250km/t grensa var noe bilfabrikantene ble enige om etter at tyske politikere truet med å innføre makshastighet på alle tyske veier.

#208430  av jumbo

Vel, for å være helt ærlig.... so what? Jeg vil da mye heller at fartsgrensene setter taket enn at bilene skal gjøre det...

Er circa 10/10 på kjedelighetsskalaen å cruise på motorvei uansett.

#208448  av sindrejl

jumbo skrev:Vel, for å være helt ærlig.... so what? Jeg vil da mye heller at fartsgrensene setter taket enn at bilene skal gjøre det...

synes motorveicruising er helt ok jeg :) legge bilen på noen og 200 og cruiscontrol.. herlig :D mye bedre å komme fort frem slik enn å subbe gjennom norges veier med en dust foran som kjører 20 under fartsgrensa og er redd for å bikke over i svingene :(

#208488  av @lpher

Merkelige greier....denne artikkelen lå på førstesiden av expressen/motor...men se på datoen når artikkelen er skrevet da?!!! :D

#208627  av Anders gullstein

Er bare å plugge i kontakten på verkstedet, så er sperra bort uansett. Ikke gjort det så veldig vanskelig ;)

#208654  av @lpher

Anders gullstein skrev:Er bare å plugge i kontakten på verkstedet, så er sperra bort uansett. Ikke gjort det så veldig vanskelig ;)
Hvilke biler kan dette programmeres på da?

#208665  av jumbo

sindrejl skrev:
jumbo skrev:Vel, for å være helt ærlig.... so what? Jeg vil da mye heller at fartsgrensene setter taket enn at bilene skal gjøre det...

synes motorveicruising er helt ok jeg :) legge bilen på noen og 200 og cruiscontrol.. herlig :D mye bedre å komme fort frem slik enn å subbe gjennom norges veier med en dust foran som kjører 20 under fartsgrensa og er redd for å bikke over i svingene :(
Ja for all del, var ikke slik ment, bare mente å si at skal man første kjøre fort så er det utrolig mye mer gøy på bane enn på en kjedelig motorvei...

Framkommelighet er en helt annen sak

#208668  av sindrejl

jumbo skrev:
sindrejl skrev:

Ja for all del, var ikke slik ment, bare mente å si at skal man første kjøre fort så er det utrolig mye mer gøy på bane enn på en kjedelig motorvei...

Framkommelighet er en helt annen sak
sånn å forstå ja.. da er jeg 200% enig såklart :P Motorvei er til for å komme seg frem. svinekjøring tar man på banen ;)