TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• for mye for denne bilen?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#208443  av jsun

Det er jo tross alt en 1993 mod.
Du får jo nesten en 2000 for den summen, men ikke samme morroa :wink:
Avhenger av hva du er ute etter.

#208444  av ErikG

En kompis av meg sin. Han er regga på forumet her. Bilen er rimelig strøken tør jeg påstå. Gjort mye med motor og en pen stilren styling. Bare å ringe og prate med han. Er verdt hvert øre...

#208447  av wickeddark

Den ser grom ut den der. Gikk en standard 92 CS for 160k her i Tromsø for litt siden. Den så meget bra ut og hadde bare gått 130000km da.

Så 170k for en bil med 380 hester (forutsatt at jobben er gjort skikkelig å papirer på oppgitt effekt følger med) så er ikke 170 galt. Men den bør være tilnærmet strøken ellers også da.

#208457  av Andy_Celica

Den er jo rimelig strøken da, men man kan jo få en st205 for 20 000 ekstra da:)

#208469  av sindrejl

akkurat det var tanken min også. Får en veldig pen st205 til noen få tusen ekstra og dem går VELDIG bra selv uten tuning :) samt da holder nok bilen lenger også

#208522  av Andy_Celica

sindrejl skrev:akkurat det var tanken min også. Får en veldig pen st205 til noen få tusen ekstra og dem går VELDIG bra selv uten tuning :) samt da holder nok bilen lenger også
Jepp, og min er nemlig til salgs :D

#208527  av Helmer

sindrejl skrev:Får en veldig pen st205 til noen få tusen ekstra og dem går VELDIG bra selv uten tuning :) samt da holder nok bilen lenger også

Kommer jo an på det... Nå kjenner ikke jeg til denne bilen så godt, men om motoren er overhalt og oppgradert med bedre og forsterka deler hele veien kontra en "gammel" motor, er det vel ikke noe særlig tvil om hva som holder best.

Men alt avhenger jo av hvor aggressiv kjøringa er selvsagt.
Om du ikke kjører no hardere med 400 hk enn med 250 hk, så vil jo en nybygd og trimma motor holde bedre. Men da forsvant kanskje litt av poenget med å trimme?? :P

Men med 400 hester til rådighet, blir det jo fort litt gassing da! :twisted:

Uansett syns jeg 170 laken for den bilen er rimelig, og ville heller valgt den fremfor en ST205 med 250-260 hester til 20-30 tusen mere.

#208541  av grimfer

Selv om bilen er kraftig oppgradert, tror jeg prisen er litt ambisiøs. Man får ikke igjen mye av pengene man bruker på oppgradering.

Den reelle verdien av en bil er litt vanskelig å regne ut, den er som regel bestemt av hva markedet til enhver pris er villig til å betale. Men jeg har bare sett at stort sett vil en ombygd bil ikke stige særlig mye i verdi, selv om du har investert i den...