TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Supra mkIV ombygging? n/a til turbo

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #208571  av Andy_Celica
 
Noen som vet om det er en stor prosses?

Hva må egentlig byttes, har ikke tenkt mere en 400 hk i motoren foreløbig. Kan man bruke den org na 5trins manuel kassa da?

Er bremser osv likt? må man bytte mellomaksel/bakaksel? Må man bygge bruke 2 ecu er (som på lexus?) eller er ledningsnette plugg an play hvis man har det som trengs?

Det er en rhd na som i tilfelle skal få en j-spec motor.

 #208576  av Shyggen
 
Girkassa er vel den 154 kassa som er i turbo mk3? eller tar jeg feil her?
om det er den så tåler denne fint 400hk, om clutchen følger med er vell det du bør tenke på..

Når det kommer til N/A bremser.. så har jeg ikke peiling.. vet bare at jspec har mindre en euro speck når det kommer til bremser.. men, tipper at begge holder til 400hk? bare spekulasjon.. men, nå er jo det sånn at jo bedre bremser man har.. jo bedre er det :D er jo bare å se på de kaliprene som er på Evolves C30 Volvo :) hva faen var det.. 14kolvs? husker it helt.. men, står i det nye bilsport :) dekte væffal halve skiva :D

 #208579  av Andy_Celica
 
Shyggen skrev:Girkassa er vel den 154 kassa som er i turbo mk3? eller tar jeg feil her?
om det er den så tåler denne fint 400hk, om clutchen følger med er vell det du bør tenke på..

Når det kommer til N/A bremser.. så har jeg ikke peiling.. vet bare at jspec har mindre en euro speck når det kommer til bremser.. men, tipper at begge holder til 400hk? bare spekulasjon.. men, nå er jo det sånn at jo bedre bremser man har.. jo bedre er det :D er jo bare å se på de kaliprene som er på Evolves C30 Volvo :) hva faen var det.. 14kolvs? husker it helt.. men, står i det nye bilsport :) dekte væffal halve skiva :D
Takker for bra info, grunne til at jeg lurer på om bremsen holder er jo fordi jeg skal jo registrere den og dere vet jo hvor vanskelig det kan være hvis bremser osv ikke er likt fra n/a til tt.

 #208596  av Stiansen
 
Andy_Celica skrev:
Shyggen skrev:Girkassa er vel den 154 kassa som er i turbo mk3? eller tar jeg feil her?
om det er den så tåler denne fint 400hk, om clutchen følger med er vell det du bør tenke på..

Når det kommer til N/A bremser.. så har jeg ikke peiling.. vet bare at jspec har mindre en euro speck når det kommer til bremser.. men, tipper at begge holder til 400hk? bare spekulasjon.. men, nå er jo det sånn at jo bedre bremser man har.. jo bedre er det :D er jo bare å se på de kaliprene som er på Evolves C30 Volvo :) hva faen var det.. 14kolvs? husker it helt.. men, står i det nye bilsport :) dekte væffal halve skiva :D
Takker for bra info, grunne til at jeg lurer på om bremsen holder er jo fordi jeg skal jo registrere den og dere vet jo hvor vanskelig det kan være hvis bremser osv ikke er likt fra n/a til tt.
Tror NA-bremsene er mindre :wink:

 #208608  av Shyggen
 
ja.. misforstå meg rett.. har it peiling på n/a men, tror de er mindre ja :D

jspec å eurospec så tenkte jeg turbo biler :) burde vell være enkel ombygging fra n/a bremser til disse... går ant å søke litt på forumet ang. dette :) tror du finner svar da :)

 #208633  av @lpher
 
Yepp....NA-bremsene er mindre....

MEN....det finnes unntak ;) 93-95 JDM TT...har "små-bremsene"