TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvor mye hester pÃ¥ 0,9 bar

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #208057  av joachim_j

Jeg bare lurer på hvor mye hester jeg kan få ut av en 92 mod cs på o,9 bar. Og er det lurt å ha så mye mer ladetrykk?. Og er det noen som vet hvor mye et datasprut koster til disse bilene?
mvh joachim
 #208064  av wickeddark

joachim_j skrev:Jeg bare lurer på hvor mye hester jeg kan få ut av en 92 mod cs på o,9 bar. Og er det lurt å ha så mye mer ladetrykk?. Og er det noen som vet hvor mye et datasprut koster til disse bilene?
mvh joachim

ladetrykket er vel orginalt litt over 0.7bar på gt4. CS er jeg ikke sikker på men den kan ikke ligge langt unna da den bare har 4 hester mer. Har du en frisk motor og ingen andre mods så regn med kanskje 10-20 hesters økning alt etter hva trykket ditt ligger på nå. Du har 208 hester orginalt da.

Kan vel hvertfall lade 1 bar på en sunn motor. Tror CS har fuelcut på 1.2bar så da trenger du ikke fuelcutdefender heller. Har også lest her en plass at orginalturboen ikke trives så godt over 1 bar.

Av datasprut har du megasquirt. Dette koster ca tre lapper om du bygger og monterer selv. Tror vanskelighets graden på en slik jobb er høy.

Du får også en del plug and play kit av andre merker. Disse er meget dyre. Regn med mellom 15000 og 20000 ferdig installert og mappet.

Er vel en del brukere på forumet her som har dette i gt4\cs som sikkert kan forklare dette bedre.

#208076  av Andy_Celica

Mene at man kan regne ca 15-20 hk pr 0,1 opp i turbotrykk, så da stemmer det som blir sakt over her, vet også at det ikke er noe problem å la den turboen spinne på 1,2 bar, gt4 cs her på forumet kjører nemlig 1,2 bar. Da skal du vel bli liggene på rundt 260-270 hk eller noe slikt.

Ms som blir nevnt over her er et bra sprut, (les postene til firewalk)
eller så kan man bruke Apexi power fc som egentlig er beregnet på celica st205, men ifølge celicaturbo trengs det kun litt lodding for at det skal funke bra :D

Jeg har forresten en apexi power fc til salgs :D

#208093  av wickeddark

Glemte å nevne at jeg fant en som solgte ferdigbygde megasquirt sprut. Priser fra 6000,- Han annonserte i motorbørsen for en stund tilbake. Regner med han kan bygge det slik at det passer rett på orginalt ledningsnett.

Har selv veldig lyst på apexien da den virker veldig lettvint. Men blir for dyr for meg :(

#208125  av GT4 CS

Har kjørt på 1,2 så godt som hele tiden, ikke hatt noen skader som følge av det på snart 80000km. Det som er viktig er og sørge for at tenning,bensin er iorden. Lønner seg og og kjøpe en grad kaldere plugger,dump ventil samt kun fylle 98 oktan, 99 funker fint det og :D
Hvor mye hk økning man får på 1,2bar vet jeg ikke. Har hørt jeg kan regne med alt fra at jeg har 240 til 270hk. Det lønner seg også og få bort catalysatoren, samt kjøpe ny eksos, den orginale eksosen får du ikke sendt en tannpirker gjennom.

#208168  av Mani@c

...og jeg har ikke cs utgaven og har kjørt nærmere 1,3bars ladetrykk i over ett år nå og jeg har ikke hatt noe prob. med det. Har ikke datasprut eller modifisert noe på luft/bensin siden.
Så det er bare til å skru opp ladetrykket. Fuelcut må jo bare oppleves... :twisted:

#208177  av wickeddark

Mani@c skrev:...og jeg har ikke cs utgaven og har kjørt nærmere 1,3bars ladetrykk i over ett år nå og jeg har ikke hatt noe prob. med det. Har ikke datasprut eller modifisert noe på luft/bensin siden.
Så det er bare til å skru opp ladetrykket. Fuelcut må jo bare oppleves... :twisted:

Hehe, særdeles ubehagelig med fuelcut ja.

#208612  av joachim_j

Takk for alle som har svart.Er helt grønn på motorer og sånt,så det var greit å få litt klarhet i saker og ting.Regner med det blir et datasprut etter hvert,får vel bare skru opp trykket i mellomtiden.Eneste som mangler nå er litt snø på veiene.Er spent på hvordan den er å leke seg med :D
Har hørt den er bra iallefall.

#208615  av joachim_j

Forresten,Hvem er det som selger megasquirt og ev. andre datasprut?

#208741  av jsun

joachim_j skrev:Eneste som mangler nå er litt snø på veiene.Er spent på hvordan den er å leke seg med :D
Ett lite tips.... om du ikke har kjørt 4WD på vinterføre før ......
Hold gassen om du ligger bredt... IKKE slipp ..(OG FOR ALL DEL IKKE BREMS)

4wd ER din beste venn, når du tenker på hva du gjør!!

(Erfaringer fra 350Hk RS2 motor i en Audi90Q)

#208760  av wickeddark

jsun skrev:
joachim_j skrev:Eneste som mangler nå er litt snø på veiene.Er spent på hvordan den er å leke seg med :D

Hehehe, klasse. Det første jeg gjorde var å slippe gassen når det ble for skummelt :D

#208773  av Helmer

wickeddark skrev:
jsun skrev:

Hehehe, klasse. Det første jeg gjorde var å slippe gassen når det ble for skummelt :D
Hehe, da blir det fort enda mer skummelt! :twisted:

#209053  av joachim_j

Bare lurer.....Hvor mye hester har dere i bilene dees..har dere mye forsterket deler?