TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lexus IS200 - erfaringer?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #208300  av funkes

Jeg skal kjøpe bil og vurdert bla en Lexus IS200 Sport :)
Synes bilene er både pene å se på, prismessig tror jeg ikke de vil falle så utrolig mye og driftsutgiftene er vel ikke så all verden på de.

Hvordan er det å kjøre disse bilene? Er klar over at det ikke er noen racerbil, men det er ikke det jeg er ute etter heller. Jeg skal ha en bruksbil med komfort.

Jeg liker biler med automat godt til daglig bruk. Nå er det stort sett dieselbiler med litt moment og minimums femtrinns kasse jeg har kjørt. De få gangene jeg har kjørt automat med bensinmotor så har jeg ikke vært kjempeimponert. Masse turtall og dritt.
IS200'en har vel firetrinns kasse? Noen som har kjørt begge deler?

Jeg ser at et par av bilene annonsert har navigasjonssystem. Er det noe særlig tess?

Jeg er ute etter en sølvfarget IS200 sport med enten automat eller manuell (har ikke bestemt meg enda :) ), lav km, navigasjon og selvfølgelig komplett historikk og alt det der. Noen som har en bil å anbefale? :)

#208316  av @lpher

Skal ikke vurdere en IS300 istedet da? ;)

#208318  av funkes

Sånn kjapt, hva ligger de på i pris i Norge?

#208337  av @lpher

funkes skrev:Sånn kjapt, hva ligger de på i pris i Norge?
Usikker...da det ikke er så mange av 300'ene i norge ;) Men jeg kikka såvidt på mobile, og det kan se ut som vi snakker ca. 100k mer enn for en 200...og DET tåler du Funke-gutt! Du vet du vil! :D

Her har du til og med en med riktig farge! :D Som vil komme seg på ca. 315k om du henter den og fixer alt papirarbeide sjøl ;)
http://www.mobile.de/SIDjtdkh7ZR1xquImF ... 1230556110&
 #208338  av @lpher

funkes skrev: Jeg skal kjøpe bil og vurdert bla en Lexus IS200 Sport :)
Synes bilene er både pene å se på, prismessig tror jeg ikke de vil falle så utrolig mye og driftsutgiftene er vel ikke så all verden på de.
Rimelig trøbbelfritt bilhold det her ja ;)
funkes skrev:
Hvordan er det å kjøre disse bilene? Er klar over at det ikke er noen racerbil, men det er ikke det jeg er ute etter heller. Jeg skal ha en bruksbil med komfort.
En prøvekjøring kan vel sikkert ordnes med noen her i staden? :)
funkes skrev:
Jeg liker biler med automat godt til daglig bruk. Nå er det stort sett dieselbiler med litt moment og minimums femtrinns kasse jeg har kjørt. De få gangene jeg har kjørt automat med bensinmotor så har jeg ikke vært kjempeimponert. Masse turtall og dritt.
IS200'en har vel firetrinns kasse? Noen som har kjørt begge deler?
Har bare prøvd den manuelle selv...så ikke hør på meg :D
funkes skrev:
Jeg ser at et par av bilene annonsert har navigasjonssystem. Er det noe særlig tess?
Så lenge bilen har det cd-baserte anlegget...så er det verdiløs i norge...da det ikke finnes norske-kart til disse. Det kommer ikke heller...
De...sammen med resten av verden..har gått over til dvd og hd-basert navigasjon nå...
funkes skrev:
Jeg er ute etter en sølvfarget IS200 sport med enten automat eller manuell (har ikke bestemt meg enda :) ), lav km, navigasjon og selvfølgelig komplett historikk og alt det der. Noen som har en bil å anbefale? :)
Ligger vel en del 200'er ute på autodb, finn etc vel? ;)

#208359  av Geir

Funkes, ta kontakt med Per Christian Thaulow (http://www.need4speed.no). Jeg undertegnet kontrakten på min IS200 i helga, og sitter pent og venter på at den skal hentes i Sveits denne uken.

123k km, full historikk og manuell kasse. Pris: 180.500,-.

På AutoDB ligger det en kliss lik bil til 235.000,- (eneste forskjell er at den har automat), så det kan være penger å spare her. Thaulow er svært serviceinnstilt og dyktig, og finner bilen du vil ha.

Navigasjonssystemet er, som nevnt, ikke å få brukt i Norge. Det finnes ikke norske kart. Vær oppmerksom på feilene på cd-spillerne fra 99\00 mod hvor det ble matet inn CD i bunn. Det ble gitt utvidet garanti på disse, og de fleste bør være byttet, men det er greit å sjekke allikevel.

Du får driftsikkerhet på et svært høyt nivå, og et problemfritt bilhold bør være innen rekkevidde ;)

Lykke til!
Sist redigert av Geir den 17 des 2006 20:37, redigert 2 ganger totalt.

#208537  av funkes

Pratet såvidt med Per i dag faktisk.
Vurderer IS300 sterkt nå ja :D
Men hvem vet...kanskje det blir en Bmw også

#208614  av dca

kan love deg at bmw 3 serie ikke kan måle seg med tanke på komfort og presisjon... eneste motormessig bmw leverer mer! :)
men kan du - ta inn en is 300! men sedan!!! ikke sportcross...den er ikke pen! :)

#208649  av @lpher

funkes skrev: Men hvem vet...kanskje det blir en Bmw også
Næh....må du gi deg...skal du kapitulere, å kjøpe deg samma bil som "alle andre "nå da? :D

#208680  av funkes

dca skrev:kan love deg at bmw 3 serie ikke kan måle seg med tanke på komfort og presisjon... eneste motormessig bmw leverer mer! :)
men kan du - ta inn en is 300! men sedan!!! ikke sportcross...den er ikke pen! :)
Etter å ha kjørt en del E60 og E90 vet jeg ikke helt... :)

Ja, sportcross driten er uaktuelt.

#208681  av funkes

@lpher skrev:
funkes skrev: Men hvem vet...kanskje det blir en Bmw også
Næh....må du gi deg...skal du kapitulere, å kjøpe deg samma bil som "alle andre "nå da? :D
Det som er så deilig med å ikke være merkefreak, blir så mye mer interessant å velge mellom ;)

#208696  av @lpher

funkes skrev: Det som er så deilig med å ikke være merkefreak, blir så mye mer interessant å velge mellom ;)
Tror du har missforstått litt her :D Grunnen til at fks. jeg sverger til merkene Toyota/Lexus er at jeg ikke gidder uforutsette verkstedbesøk titt og ofte...så enkelt er det faktisk...for meg.

Om noe så usannsynlig som at Toyota/Lexus hadde sunket til fks. dagens mercedes-kvalitets nivå...så er det ikke sikkert jeg hadde vært her inne gitt... MEN...jeg tror nok det er MYE større sannsynlighet for at det vil snø kremboller før den skjer! :D

For min del...før jeg kjøper bil...så sjekker jeg ut alle alternativene i den klassen/typen bil jeg vil ha...og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke kan se meg selv i verken en bmw 528, eller mb E300 til roughly 330k! Taxi...er vel det første som comes to mind! :D For ikke å snakke om at ALLE andre raringer og deres oldemor kjører denne typen bil...som alle ser helt like ut! :D

Kjøp hva du vil...men vil du ha en bil som:
* "Ingen" andre har (utelukker det meste fra tyskland mao ;))
* Ikke ryr istykker to dager etter at garantien er utgått.
* Koster langt mindre enn andre "luxury brands" å holde i drift.
* Går bra, uten å ofre luxus-følelsen.
Så kjøper du Lexus ;)

#208718  av funkes

Bla bla...

Noen som har erfaring med IS200 med automat og kompressor? Da må vel automaten begynne å gjøre sin nytte, men den manger jo fortsatt et gear! Er vel kun IS300 man får med femtrinns automat?

#208771  av @lpher

funkes skrev:Bla bla...
Eh?

#208823  av dca

funkes skrev:
dca skrev:kan love deg at bmw 3 serie ikke kan måle seg med tanke på komfort og presisjon... eneste motormessig bmw leverer mer! :)
Etter å ha kjørt en del E60 og E90 vet jeg ikke helt... :)

Ja, sportcross driten er uaktuelt.
det syns jeg faktisk du bør vite...selv en gammel lexus is slår nye bmwer i presisjon og komfort... de er helt vilt kompakt...
det burde da du kjenne som har hatt noen gromme biler! ;)