TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• dunke lyd under bilen.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#208725  av celica4ever

i dag oppdaget jeg at det ikke var kun over dumper at det kom dunkelyd, men når jeg slipper gassen ved lav hastighet så tråkker jeg den inn igjen kommer en liten dunkelyd.. kan det være noe annet enn det som blei nevnt over?

#208754  av Helmer

celica4ever skrev:i dag oppdaget jeg at det ikke var kun over dumper at det kom dunkelyd, men når jeg slipper gassen ved lav hastighet så tråkker jeg den inn igjen kommer en liten dunkelyd.. kan det være noe annet enn det som blei nevnt over?
Opphenget i diffen din er nok dårlig. Bytt foringa der å det blir borte tenker jeg. :wink: Koster vel ca 1400-1500 kr hos Toyota...

#208800  av celica4ever

Helmer skrev:
celica4ever skrev:i dag oppdaget jeg at det ikke var kun over dumper at det kom dunkelyd, men når jeg slipper gassen ved lav hastighet så tråkker jeg den inn igjen kommer en liten dunkelyd.. kan det være noe annet enn det som blei nevnt over?
Opphenget i diffen din er nok dårlig. Bytt foringa der å det blir borte tenker jeg. :wink: Koster vel ca 1400-1500 kr hos Toyota...
satse på det da :wink: er det noe som haster?

#208807  av Helmer

celica4ever skrev:
Helmer skrev:
Det er ikke no farlig å kjøre med, men du bør jo bytte så fort du har mulighet. Det blir ikke no bedre av å vente hvertfall. :)
Den må uansett byttes om du vil gjennom en eu-godkjenning...

#208808  av Larsen

Helmer skrev:
celica4ever skrev:
Helmer skrev: Opphenget i diffen din er nok dårlig. Bytt foringa der å det blir borte tenker jeg. :wink: Koster vel ca 1400-1500 kr hos Toyota...
Det er ikke no farlig å kjøre med, men du bør jo bytte så fort du har mulighet. Det blir ikke no bedre av å vente hvertfall. :)
Er det mr2 det er snakk om her?

#208816  av celica4ever

ja det er mr2 det er snakk om.. den skal ikke godkjennes før 2008 :P

#208825  av Larsen

Hvis det er mr2 så tror jeg ikke det er opphenget til diffen. Ville ha sjekket størdempertoppene og eventuelt foringer.

#208830  av celica4ever

Larsen skrev:Hvis det er mr2 så tror jeg ikke det er opphenget til diffen. Ville ha sjekket størdempertoppene og eventuelt foringer.
foringene skulle vært bytta, men skal sjekke, hva mener du med støtdemper toppen`? at boltene er litt løse?

#208833  av Helmer

celica4ever skrev:hva mener du med støtdemper toppen`?
Det er den foringen rundt toppen av fjørbeinet som "støtter" opp demper´n.

#208836  av celica4ever

skal undersøke :)

#208840  av Larsen

ja, og sjekk at alle boltene sitter på plass. Vet at boltene til foringene har en tendens til å løsne av og til. Du kan jo også sjekke boltene til stab staget, samt stagene til disse da disse også kan lage lyd.

#208906  av GhostRider88

Helmer skrev:
celica4ever skrev:
Helmer skrev: Opphenget i diffen din er nok dårlig. Bytt foringa der å det blir borte tenker jeg. :wink: Koster vel ca 1400-1500 kr hos Toyota...
jeg fikk min mr2 gjennom eu-godkjenning i høst selv om jeg har en bitte liten dunkelyd som kommer fra bakdemperen, det var ikke vits i å bytte fikk jeg beskjed om siden det ikke var noe galt...

#208965  av Helmer

GhostRider88 skrev:
Helmer skrev:
celica4ever skrev: satse på det da :wink: er det noe som haster?
jeg fikk min mr2 gjennom eu-godkjenning i høst selv om jeg har en bitte liten dunkelyd som kommer fra bakdemperen, det var ikke vits i å bytte fikk jeg beskjed om siden det ikke var noe galt...
Men det har ikke noe med foringa i diffen å gjøre...