TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• vognkortet pÃ¥ mr2 en min stemmer kanskje ikke helt?:P

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #208726  av celica4ever

I dag la jeg merke til at det står 1165,00 kW det stemmer vel ikke helt ? :lol:
Vedlegg
S5020734.JPG
S5020734.JPG (118.18 kiB) Vist 333 ganger
 #208729  av celica4ever

aneriks skrev:
celica4ever skrev:I dag la jeg merke til at det står 1165,00 kW det stemmer vel ikke helt ? :lol:
hehe det stemmer vel neppe men blir jo ikke dyrt og trimme da i alle fall :D

Har ikke jeg endel og gå på da? :lol:
 #208731  av aneriks

celica4ever skrev:
aneriks skrev:
celica4ever skrev:I dag la jeg merke til at det står 1165,00 kW det stemmer vel ikke helt ? :lol:
hehe det stemmer vel neppe men blir jo ikke dyrt og trimme da i alle fall :D

Har ikke jeg endel og gå på da? :lol:
ikke så rent lite heller :wink:

#208738  av celicat23

Du får ikke synes det her er FOR gøy nå, for biltilsynet kan gjøre mange "smarte" ting.

En audi a4 ble registert her i norge med "audi a4 1.8 q" i vognkortet. Denne bilen er en turbo quattro, og skulle hatt betegnelsen TQ, ikke bare Q for quattro.

Ved eu kontroll ble dette oppdaget, og bilen ble nektet godkjent siden det bare stod Q for quattro, og ikke TQ for turbo quattro, og bilen hadde turbo montert.

Bilen og dokumenter ble fremvist biltilsynet. Den ble tollet inn som turbo quattro, effekten oppgitt i vognkortet er for turbo'en, og alt ellers som det skulle være. Så eieren regnet med det ville bare være for dem å rette opp feilen DE hadde gjort, og gi ham ett nytt vognkort med påskrevet den T'en som manglet.

Hvis du tror biltilsynet da sa "oj, her har VI gjort en feil gitt. Dette skal VI rette opp i med en gang! Beklager bryderiet VI har skapt for DEG." Da må du tro om igjen.

Bilen ble avskiltet (!), alle papirer for godkjenning av bilen måtte fremlegges, og bilen måtte godkjennes på nytt.

Så når det blir oppdaget at du har 1165kw i vognkortet....Gled deg hvis det er de samme slappe mongolide ræv-puler'a du møter. Gud veit hva dem finner på da.

#208798  av celica4ever

celicat23 skrev:Du får ikke synes det her er FOR gøy nå, for biltilsynet kan gjøre mange "smarte" ting.

En audi a4 ble registert her i norge med "audi a4 1.8 q" i vognkortet. Denne bilen er en turbo quattro, og skulle hatt betegnelsen TQ, ikke bare Q for quattro.

Ved eu kontroll ble dette oppdaget, og bilen ble nektet godkjent siden det bare stod Q for quattro, og ikke TQ for turbo quattro, og bilen hadde turbo montert.

Bilen og dokumenter ble fremvist biltilsynet. Den ble tollet inn som turbo quattro, effekten oppgitt i vognkortet er for turbo'en, og alt ellers som det skulle være. Så eieren regnet med det ville bare være for dem å rette opp feilen DE hadde gjort, og gi ham ett nytt vognkort med påskrevet den T'en som manglet.

Hvis du tror biltilsynet da sa "oj, her har VI gjort en feil gitt. Dette skal VI rette opp i med en gang! Beklager bryderiet VI har skapt for DEG." Da må du tro om igjen.

Bilen ble avskiltet (!), alle papirer for godkjenning av bilen måtte fremlegges, og bilen måtte godkjennes på nytt.

Så når det blir oppdaget at du har 1165kw i vognkortet....Gled deg hvis det er de samme slappe mongolide ræv-puler'a du møter. Gud veit hva dem finner på da.
i helvete, men blir ikke dette litt anderledes siden jeg har mye mindre hk enn det som står på vognkortet?
Kan dem måle effekten da? og jeg kan ikke skjønne åssen dem kunne gjort denne feilen, det var en kamerat av meg som la merke til det.

Først så trodde jeg at jeg så feil eller at jeg tenkte feil, men viste toyota den i dag og han sa at dem hadde skrivd det feil.

#208803  av celicat23

celica4ever skrev:i helvete, men blir ikke dette litt anderledes siden jeg har mye mindre hk enn det som står på vognkortet?
Kan dem måle effekten da? og jeg kan ikke skjønne åssen dem kunne gjort denne feilen, det var en kamerat av meg som la merke til det.

Først så trodde jeg at jeg så feil eller at jeg tenkte feil, men viste toyota den i dag og han sa at dem hadde skrivd det feil.
"I helvete" er helt riktig.

Audi'en var ekstra gøy, for den var importert. Så alle papirer i forbindelse med importen måtte også fremvises. Håper du har en "norsk" bil.

Enten så avskilter de den, krever bremsepapirer på effekten, og gir deg regninga for alt fra skilter, bremsing, og til nytt vognkort. Eller så treffer du en av disse vi alle har hørt myter om (men ingen har møtt) på biltilsynet: en forståelsesfull person som prøver å hjelpe deg, og gir deg nytt vognkort med riktig effekt.

#208812  av Larsen

celicat23 skrev:
celica4ever skrev:i helvete, men blir ikke dette litt anderledes siden jeg har mye mindre hk enn det som står på vognkortet?

Audi'en var ekstra gøy, for den var importert. Så alle papirer i forbindelse med importen måtte også fremvises. Håper du har en "norsk" bil.

Enten så avskilter de den, krever bremsepapirer på effekten, og gir deg regninga for alt fra skilter, bremsing, og til nytt vognkort. Eller så treffer du en av disse vi alle har hørt myter om (men ingen har møtt) på biltilsynet: en forståelsesfull person som prøver å hjelpe deg, og gir deg nytt vognkort med riktig effekt.
Se lenge det er snakk om at det er for mye hk så tror jeg ikke det blir noe problem, med mindre du blir beskyldt for dokument forfalskning da. Regner med at det i utgangspunktet 165kw det er snakk om?

#208821  av cameleon

idiotisk opplegg det med audien. men langt i fra noe som i det heletatt kan nerme seg om en tilsvarende situasjon hadde skjedd med mr2'en din. hadde jeg vært deg ville jeg bare fått rettet det opp så fort som mulig. personlig er jeg brennsikker på at du ikke du kommer til å få noe problemer der. enhver idiot med et snev av omløp i huet skjønner at den bilen din ikke har 1561hk.

#208824  av celica4ever

jeg kjøpte bilen nettop , så har ennå ikke fått vognkort som står på meg. Håper den blir fikset da, ellers må jeg bare stikke innom og høre.

Syns dere jeg skal vente med og få vognkortet først eller snakke med de før jeg får det, for da kan dem rette på det?

Men vil dem da se bevis for at bilen har 1156 kw?

Bilen er importert fra sveits i 99 tror jeg og er helt vanlig gti , rart at de andre ikke har oppdaget noe..

Faen til idioter

#208828  av celica4ever

Larsen skrev:
celicat23 skrev:

Se lenge det er snakk om at det er for mye hk så tror jeg ikke det blir noe problem, med mindre du blir beskyldt for dokument forfalskning da. Regner med at det i utgangspunktet 165kw det er snakk om?
nå er jeg ikke helt sikker på hvor mange kw 2l gti har , men hvertfall 156 hk

#208831  av Helmer

celica4ever skrev:nå er jeg ikke helt sikker på hvor mange kw 2l gti har , men hvertfall 156 hk
156hk=115kw

#208832  av lasse

I vognkortet mitt står det ihvertfall 115kw...

#208848  av celica4ever

Helmer skrev:
celica4ever skrev:nå er jeg ikke helt sikker på hvor mange kw 2l gti har , men hvertfall 156 hk
156hk=115kw
stemmer nok det..

Jeg som hadde blitt litt glad for at vogkortet var feil, for da tenkte jeg at jeg kunne bygge bilen endel , for det skal endel til for og overstige 1156 kw