TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Da var FMIC kittet kommet :D

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#207717  av wickeddark

larsst185 skrev:Er vel noe som kalles kompressor surge.Tor det har med designet av røret før turbo og luftfilteret.Mener det har lite eller ingenting med wg å gjøre.
Ah

Har også sett det har blitt kalt wastegate chatter. Så er vel kanskje en kombinasjon mellom de to. Lyden er også veldig mye mer tydelig på en bil uten MAF :D

#207819  av wickeddark

Har litt rykking når jeg går av gassen rolig. Er det falskluft en plass? Eller er det fordi det spjeldet i maf driver å blafrer?

#207824  av sleeper

wickeddark skrev:Har litt rykking når jeg går av gassen rolig. Er det falskluft en plass? Eller er det fordi det spjeldet i maf driver å blafrer?
blir ikke foruyndret hvis det er spjeldet som gjør det.. ( husk at veldig mye blir justert av det spjeldet...

#207834  av wickeddark

Ja skulle nesten tro det. Finner ikke falskluft. Brukte en halv boks startgass minst... Ingen reaksjon.

#207867  av larsst185

Jeg har akkurat det samme etter montering av fmic.har lest det flere steder på nettet at dette dukker opp.Jeg klarte å få dette litt bedre ved å justere tps.Men årsaken til det er vist det økte volumet du får før innsuget,med frontmontert ic.

#207894  av wickeddark

larsst185 skrev:Jeg har akkurat det samme etter montering av fmic.har lest det flere steder på nettet at dette dukker opp.Jeg klarte å få dette litt bedre ved å justere tps.Men årsaken til det er vist det økte volumet du får før innsuget,med frontmontert ic.
Det høres veldig fornuftig ut ja. Kjører uten dump for tiden da. Dette kan jo bidra til å øke flapringa i spjeldet på mengdemålern.

Er så utrolig mye fetere lyd av kompressor surge enn av dumpen!

Men bør vel sette på en dump når jeg skrur opp trykket.

#209016  av wickeddark

Da er alt tipptopp, og alle lekasjer er tettet. Venter bare på resirken nå, så er alt på stell. Takker alle for hjelpsomme svar :D Gleder meg bare til CS fangeren kommer så jeg får litt effekt av cooleren også :D Siden den nå kun har 20 prosent gjennomstrømning.