TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvor kjøpe luftfilter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #209152  av japse-gnmfr

hvor får jeg kjøpt luftfilter til en mr2 91mod som ikke koster skjorta..
MÃ¥let var grommere lyd..

å hvor får jeg tak i billig senke sett (tuv godkjent) helst 40mm gjerne mer..

Mvh Kristoffer

#209153  av BrennaRacing

Senksett får du hos Jacobs Auto Supply foreksempel...Der har de senkefjærer som er godkjente, men de senker ikke mer enn 30mm...De fleste med Mr2 kjører vel med Tein fjærer som senker ca 37 foran og 39 bak...Tror ikke du burde ha no lavere enn det...De koster hvertfall 2750 eller no..

Her er bilde av bilen min med Tein
Vedlegg
117_1797.jpg
117_1797.jpg (406.21 kiB) Vist 155 ganger

#209157  av inzane2012

sjekk ut http://www.bsbildeler.no
der finner du en god del forskjellige filtrer i mange forskjellige prisklasser, har akkurat bestilt meg ett pipercross viper filter der, men det koster nesten 3 store og...

#209159  av lasse

Å gå lavere enn med tein settet må jo være galskap, foran er det jo ihvertfall minimalt med klaring til innerskjermen, og man låser seg litt når snøen kommer...

#209191  av BrennaRacing

Ja, man kunne nok gått litt lenger ned bak, men hjula mine butter litt i innerskjermen når jeg har full sving

#209199  av sindrejl

BrennaRacing skrev:Ja, man kunne nok gått litt lenger ned bak, men hjula mine butter litt i innerskjermen når jeg har full sving
du må space ut bak gutt ;)

#209200  av japse-gnmfr

BrennaRacing skrev:Senksett får du hos Jacobs Auto Supply foreksempel...Der har de senkefjærer som er godkjente, men de senker ikke mer enn 30mm...De fleste med Mr2 kjører vel med Tein fjærer som senker ca 37 foran og 39 bak...Tror ikke du burde ha no lavere enn det...De koster hvertfall 2750 eller no..

Her er bilde av bilen min med Tein

Får vel satse på tein da synes det blei jævli bra, men har det noe og si hvem model jeg har for mr2en er vel lavere etter 1993 eller noe sånt

#209203  av japse-gnmfr

inzane2012 skrev:sjekk ut http://www.bsbildeler.no
der finner du en god del forskjellige filtrer i mange forskjellige prisklasser, har akkurat bestilt meg ett pipercross viper filter der, men det koster nesten 3 store og...
Litt grønn på det her :oops: men er det samme åssen filter jeg kjøper trenger ikke noe spesialgreier med noe følere eller noe slik??

#209204  av lasse

japse-gnmfr skrev:
inzane2012 skrev:sjekk ut http://www.bsbildeler.no
Litt grønn på det her :oops: men er det samme åssen filter jeg kjøper trenger ikke noe spesialgreier med noe følere eller noe slik??
Er en føler som sitter i luftfilterkassa etter luftfilteret, det jeg gjorde med den var å borre et hull inn i kraven på det nye luftfilteret (etter selve filteret, en sånn silikon krave) stappa inn føleren og tetta med silikon rundt.
Mener å ha lest ett sted at noen bare har stripsa fast den føleren ett annet sted i motorrommet, er bare en temp føler om jeg ikke tar feil...

MR2 kom litt lavere i -92 ja, men en 92 og en 91 modell blir nok like lave med like senkesett...

#209206  av Mr2 Mk2

japse-gnmfr skrev:Litt grønn på det her :oops: men er det samme åssen filter jeg kjøper trenger ikke noe spesialgreier med noe følere eller noe slik??
Kjøp deg et skikkelig filter(f.eks apexi), da får du gjerne med adapter og varmeskjold som også hindrer at filteret ikke fylles med vann.Og du slipper å få partikler store som elefanter gjennom filteret.

har et som skal selges:http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=19498

#209247  av BrennaRacing

sindrejl skrev:
BrennaRacing skrev:Ja, man kunne nok gått litt lenger ned bak, men hjula mine butter litt i innerskjermen når jeg har full sving
du må space ut bak gutt ;)
Blir du overasket hvis jeg sier at jeg har hørt det før :lol:

Kommer til våren :D

#209262  av Mr2Even

Ps - Viktig å ha føleren inne i luftstrømmen ellers går bilen litt dårligere..