Kilgallon skrev:celicat23 skrev:Syns det er greit å betale 40% skatt jeg. Stakkars svenskene som innvanderer landet for tiden betaler 15% de første 4 årene her i landet. Og så kan de sette foten tilbake i sverige i 2 sekunder, og så dra tilbake til norge, og VIPS så har de 4 nye år med 15%.
Får være glad vi som er dumme nok til å være født her i landet betaler så mye skatt, så utlendingene kan komme hit og tjene rått på vår ulykke.
Man skatter jo halvparten i det landet man jobber, og halvparten i det landet man bor da.
Etter hva jeg forstår (og det er mulig jeg går glipp av noe, for dem prater jo dette merkelige språket sitt) så har de alle meldt flytting til norge, og skatter kun til norge. Og de betaler kun 15% de første 4 årene. Og så melder de flytting til sverige igjen, for dagen etter å melde flytting til norge igjen. Og -VIPS- 4år til med 15%.
Men, som sagt, mulig noe er "lost in translation" når jeg prater med dem.
Uansett, hvis de betaler halvparten til sverige, så ser jeg ikke hvordan det gjør det greit at de er her og nyter av godene til fellesskapet som skattepengene våre betaler for.
Ser fortsatt ikke hvordan det er greit at jeg betaler 40% skatt bare fordi jeg er dum nok til å være født her. Og ikke missforstå: det er ikke ment som hets av utlendinger det her. Jeg forstår dem KJEMPE godt som utnytter seg av systemet.
Vi lever i ett land som er styrt av en gjeng hengeromper som ikke har kontakt med virkeligheten i det hele tatt. Og det er de som burde blitt henrettet offentlig til hornmusikk og gla'sang.