TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte av reg reim

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #209235  av celica4ever

Hei jeg skal bytte regreim på mr2 min, så jeg lurte på hva annet jeg må bytte? og er jeg nødt til og kjøpe disse delene hos toyota?

Kjøpte regreim hos toyota heromdagen og det kom på 600 kr.

jeg snakka med en bilmekanikker som kunne bytte reimet for 1000 kr, er ikke det grei pris?

#209238  av Fred

bytt strammehjul og løpehjul samtidig ihvertfall. og kjenn på vannpumpa, mulig det er tiden på den også, skjer ikke så ofte men. 1000.- er en grei pris det ja. er litt trangt på mr2

#209244  av celica4ever

bør jeg kjøpe delene hos toyota?

#209263  av Larsen

Hvis du har fått det for 1000 kr så er det enten veldig billig eller så har mekanikkeren din aldri skrudd mr2.

#209264  av WaxFraq

hmm..trodde ikke det var "mulig" å bytte reg reim uten å ta ut motoren jeg...alt er selvfølgelig mulig, det tar bare litt lenger tid..
men jeg trodde det var det som ble praktisert...

#209267  av celica4ever

Larsen skrev:Hvis du har fått det for 1000 kr så er det enten veldig billig eller så har mekanikkeren din aldri skrudd mr2.
han har kanskje ikke skrudd på mr2 før, jobber i mazda og er fra polen :)

Men sånn ellers er det vel ikke noe verre og skifte reg reim på mr2 enn andre biler?

Og det med uorginale deler?

#209271  av aneriks

celica4ever skrev: Men sånn ellers er det vel ikke noe verre og skifte reg reim på mr2 enn andre biler?
den er verre og komme til på mr2 en mange andre biler, er det folk mener. er drit trangt nedi der.
1000 er billig :D
Sist redigert av aneriks den 26 nov 2006 22:43, redigert 2 ganger totalt.

#209272  av celica4ever

kan jeg kjøpe strammehjul og løpehjul hos mekonomen fks?

#209293  av Larsen

Er trangt i mr2en ja. Det går vel ann å bytte reg reim uten å ta ut motoren, men det er nok ikke lett!

Regner med at mekonomen holder like bra kvalitet som det toyota gjør.

#209612  av ure

Helt kurant å bytte regreim med motoren i, litt mere skruing enn en "vanlig" bil men ikke noe problem akkurat. må vel løsne ene motorfeste og det er jo trangt å løse dynamoen. Uorginale deler bruker jeg når de lar seg skaffe billigere enn orginale.

#209613  av Larsen

Det er trangere i mk2'en enn det er i mk1.