TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• "1000" meterar pÃ¥ t18, forslag til løsning

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #209101  av hugomidt

har irritert meg på dårli lys på min s182 og er no begynt å kikke på langlys løsninger ol. for å få bedre lys på den , lyktepod hadde vert drømmen men koster for masse...
evnt løsninger på litt bedre nærlys.

er det noken på forumet som har ekstra lys på sinne t18 el.

har sett dei som en har under skilta , men er det bra lys idei?

#209121  av Kjetil84

Jeg hadde samme problem på min Carina 2 86mod, men fikset det ganske enkelt ved å skrue ut hele lykta,
ta ut pæra, og fylle lykta med en såpeblanding (feks: vann + zalo), ristet godt, lot det stå noen timer og tømte ut!

Som regel er det bare støv eller lignende på reflektorene som gjør at lyset blir svakere!

Jeg anbefaler deg og prøve dette før du monterer 1000-metere, jeg synes personlig ikke sånt tar seg godt ut på kule biler!:P

#209123  av Helmer

Her er ett par bilder av st185 med ekstra lykter.
Er ikke spesielt pent syns jeg. Det går an med lyktepod, men det er jo dyrt som du sier...
Vedlegg
566.jpg
566.jpg (12.27 kiB) Vist 550 ganger
110226876_02de74e71c.jpg
110226876_02de74e71c.jpg (28.39 kiB) Vist 186 ganger

#209128  av ST182

har to stk hella ff75 fjernlys nede der hvor de orginale tåkelysa egentlig skal stå. Er trangt å montere, men det går akkurat...

#209274  av Gt-4-Ever

Bytte original lyspære til noe bedre!? :)

#209279  av Kjetil84

Bytte original lyspære til noe bedre!? :)
Det er ikke nødvendigvis å anbefale!
Noen biler har veldig tynne ledninger til pærene, så viss du setter pærer som har høyere effekt og selvsagt trekker mere strøm,
kan det hende du brenner ledningene, og det er ikke morro!:P

#209282  av Helmer

Kjetil84 skrev:Noen biler har veldig tynne ledninger til pærene, så viss du setter pærer som har høyere effekt og selvsagt trekker mere strøm,
kan det hende du brenner ledningene, og det er ikke morro!:P
Ikke bare kan ledningene bli brent, men reflektoren kan ta skade av for sterke pærer.

Hadde en corrado en gang med 100 watts pærer, det lyste godt i starten, men det blei fort dårlig lys gitt...

#209413  av CelicaGT

CelicaGT skrev:monter rele på hovedlysa. Gir mykje bedre lys.
Bruk orginal ledningane til lysa som styrestrøm til releet og trekk 12v fra batteriet og inn på releet. Det gir bedre lys. Får kjøpt rele med ledninger hos Bildeler ;-)

#209451  av cs2451

Får kjøpt 100w pærer på bensinstasjoner. er ikke lov å bruke da, men det trenger vel ingen merke! Phillips har noen som heter rally 100w. koster ca 100kr stk