TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 - prosjekt..

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #209075  av WaxFraq

jau..da har jeg værtfall fått i forsterker, spiller og frontsett...

kicker 350.4 forsterker
sony mex-r1 spiller
pioneer TS-E176C frontsett
pioneer TS-E1076 bak stolene

så langt så er jeg rimelig godt fornøyd...til at det er rimelig budsjett alt sammen, så virker det relativt bra..!

men..så har det seg slik at jeg egentlig ikke er så ivri på å lage en sub på 400 liter å kaste i bilen..for det er tilnermet umulig å få dette fint..

ca. hvor vanskelig kan det være å ta avstøpning av den oppbevaringsboksen bak stolene da? den som sitter oppå midtkonsollen...
hadde vært fint å fått montert en sub som hadde sett heeeelt lik den oppbevaringsboksen som allerede er der..som ikke blir brukt.. :lol:
Vedlegg
sånn ble det..2cm skumgummi å skai....fint ja..
sånn ble det..2cm skumgummi å skai....fint ja..
DSCI0028.JPG (719 kiB) Vist 1895 ganger

#209078  av Mr2Even

Sub med 400liter!? Du mener vel 40? Jeg har lagd en 8" sub bak setet, istedefor den orginale, men lagde boksen tett og litt større med mdf og filt rundt. Funker bra det..

#209338  av angrykid

Er ikke noe problem å få til det, det du trenger er litt aluminiumsfolie som du kler den med, litt vaselin, og deretter glassfiber. :) Du får ut rundt 8-10 liter volum ved å gjøre det på den måten, kanskje noe mer.. spørs på tykkelse på veggen. utover det, så er det bare å knuse på... 8" blir kanskje litt stort, men dobbel 6.5" bass (dyre gode elementer) vil kunne gi den ekstra piffen i lyden din. :)

Lykke til.

#209420  av WaxFraq

MR2Even;
hehe..joda, tok vell kanskje litt vell i der...hvordan er det å få i takrutene da?? det er liksom det som hindrer meg i å bygge på den måten..er liksom ikke så mye å gå på....

angrykid;
okey...det spørs om ikke jeg går for den fremgangsmåten..hehe...men får man noe ut av en/to 6,5" da? kommer jo an på hvordan man bygger kassen..men plassen tatt i betrakning...hmm..

jaja..vi får se...

takker for innspill..!! 8)

#209472  av Mr2Even

Takrutene får jeg plass til åppå fortsatt. jeg tok bare bort plastboksen som den orginale bassen var i og lagde vegger nede i der og ørlitegrann høyere kasse. (Kanten på stålplaten i front brettet jeg opp og festet 8" i mdf platen bak så den spiller gjennom det org.hullet)

#210320  av WaxFraq

hehe..nå har jeg da feiga skikkelig ut..bestillte meg to aktiv subber fra pioneer forleden...slik at jeg får en bak hver stol...mindre bygging, å håper det blir greit med lyd...!

#210331  av Mr2Even

WaxFraq skrev:hehe..nå har jeg da feiga skikkelig ut..bestillte meg to aktiv subber fra pioneer forleden...slik at jeg får en bak hver stol...mindre bygging, å håper det blir greit med lyd...!
Ok :) så forresten tilfeldig på den subben idag. Tror den bare gikk ned til 50hz men bedre lyd blir det nok fordet. Var ganske dyr også husker jeg. Håper det blir bra da.. :wink: Rumperister :lol:

#210669  av WaxFraq

hehe....rumperister..!

jau..det er ikke akkurat snakk om C-W stroker..det er jeg helt enig med deg i..men den spiller faktisk helt ned til OH! 40 Hz..hehe...

blir ca. 5-6 laken for to sånne..og for den prisen så får man to litt skikkelige 8-10" også da..MDF har jo "nabo'n"..hehe..

men alt i alt, med plassen litt i bakhodet osv så tror jeg det der blir helt greit..eller, det får jeg jo ikke vite før på nyåret da, litt bestillingstid, dem fantes ikke i landet..hmm..

er jo temmelig enkelt med aktiv sub da..hehe..blir spennende å se om dem spiller noe særlig..

#210681  av Mr2Even

WaxFraq skrev:hehe....rumperister..!

jau..det er ikke akkurat snakk om C-W stroker..det er jeg helt enig med deg i..men den spiller faktisk helt ned til OH! 40 Hz..hehe...

blir ca. 5-6 laken for to sånne..og for den prisen så får man to litt skikkelige 8-10" også da..MDF har jo "nabo'n"..hehe..

men alt i alt, med plassen litt i bakhodet osv så tror jeg det der blir helt greit..eller, det får jeg jo ikke vite før på nyåret da, litt bestillingstid, dem fantes ikke i landet..hmm..

er jo temmelig enkelt med aktiv sub da..hehe..blir spennende å se om dem spiller noe særlig..
hehe ok 40 er bedre.. Mener de solgte den høytaleren på Torsov bilrekvisita til 2laken stk tror jeg? tror de har den der, de hadde tilogmed montert den på veggen.

#210726  av Kilgallon

Forsterkeren kunne du plassert et annet sted da...ikke mye kledelig å ha den under panseret da.

#210818  av WaxFraq

Mr2Even;
hvordan spilte den da??? skal montere dem ikveld..fikk dem faktisk i dag, å ikke i jan...! :wink: spent på å se om det funker..!

Kilgallon;
jaja...sånn ble det...det er derfor vi kaller oss for individer..fordi vi noen ganger tenker relativt individuellt...eller hür??

#210835  av Mr2Even

Nei jeg testet den ikke men det er jo Pioneer så da er det nok bra :wink: Så bra at du fikk de idag da. Blir interessant å høre hvordan det blir.. Damene liker sikkert å ha litt vibrering i setet.. hehe

#211468  av WaxFraq

hehe...apropo det med at damene liker litt vibrering..monterte opp subbene og alt her forleden kveld..Ã¥ siden har jeg nesten ikke sett bilen..
samboer'n gjøre stort sett alt for å få fatt i bilen...hehe...

subbene virker suverent i bilen..!! helt ufattelig bra...med tanke på størrelsen og det faktum at det faktisk er snakk om aktive subber...!!!

jeg her som sagt dette oppsettet;

kicker 350.4 forsterker
sony mex-r1 spiller

å det kan jeg anbefale skikkelig! bruker ikke forsterkeren på noe annet en frontsettet og bakhøytalerne...kanskje litt i overkant, men heller det en det motsatte!

lydbildet synes jeg ble skikkelig bra, noe som opptar meg mer en om det dunker skulderbladene ut av ledd for hver tur..!!

så da får det bli bra for ei stund..helt til jeg bytter bil..eh..men det blir værtfall ikke før sommer'n -07 er over..!
blir sinnsykt godt med "litt" vind i "håret" igjen...summerbreeze...

legger ut noen bilder senere i kveld...

#211487  av Mr2Even

WaxFraq skrev:hehe...apropo det med at damene liker litt vibrering..monterte opp subbene og alt her forleden kveld..Ã¥ siden har jeg nesten ikke sett bilen..
samboer'n gjøre stort sett alt for å få fatt i bilen...hehe...

subbene virker suverent i bilen..!! helt ufattelig bra...med tanke på størrelsen og det faktum at det faktisk er snakk om aktive subber...!!!

jeg her som sagt dette oppsettet;

kicker 350.4 forsterker
sony mex-r1 spiller

å det kan jeg anbefale skikkelig! bruker ikke forsterkeren på noe annet en frontsettet og bakhøytalerne...kanskje litt i overkant, men heller det en det motsatte!

lydbildet synes jeg ble skikkelig bra, noe som opptar meg mer en om det dunker skulderbladene ut av ledd for hver tur..!!

så da får det bli bra for ei stund..helt til jeg bytter bil..eh..men det blir værtfall ikke før sommer'n -07 er over..!
blir sinnsykt godt med "litt" vind i "håret" igjen...summerbreeze...

legger ut noen bilder senere i kveld...
Du må ikke være for snill nå da :wink: Høres bra ut dette da. Hvordan har du satt subbene? så lyden kommer rett opp eller? Hvordan styling har du på bilen din forresten? Likte den veldig godt

#211926  av WaxFraq

har enda ikke rukket..å tatt noen bilder enda..men jeg har satt dem sånn at dem peker mot ryggen liksom...lydbildet i bilen ble veldig bra værtfall...
tenkte jeg skulle droppe de "fjernkontrollene" til subbene...men jeg skjøta dem sammen slik at jeg kontrollerer begge to med en kontroll..
litt snedig å kunne justere gain å frekvensområde i en fart noen ganger..

forøvrig så er jeg ganske usikker på hvilken styling som er på bilen...

det som ikke er orginalt er frontspoiler, kanalskjørt/luftinntak, luftinntak på taket og hekkfanger...