om du ser på linken til Jøran så er det oppgitt 1275 kg
TOYOTA MR2 SW20 - BLACKBIRD
GhostRider88 skrev:om du ser på linken til Jøran så er det oppgitt 1275 kgDet er jo ingen "fasit" på dette, varierer jo fra bil til bil.Med tanke på rev og utstyr etc...
Mr2_666 skrev:Mk2'en gjør 0-100 på 7,3 sek er jeg rimelig sikker på. Men tviler på at det er mange av de som faktisk greier det da disse motorene har levd en del år nå. Mange har jo fjernet kat, og satt på open air filter. Tror man skal være svært fornøyd hvis bilen faktisk enda greier det 7,3! Jeg har bil med omtrent samme vekt og 240 hk nå, og bruker 6,2 sek til 100 km\t. Så Mr2'en med sine 156 hk er egentlig ganske rask! Nå skal det da sies at jeg på nybilen må forbi 6000 rpm før det store begynner og skje, så den kunne sikkert vært en mye raskere 0 til 100 bil med et annet oppsett.
Likevel... ikke mange biler med så få hk, og så tung bil som greier 0-100 på noe særlig mindre vil jeg tro.
Mr2_666 skrev:Jeg har bil med omtrent samme vekt og 240 hk nå, og bruker 6,2 sek til 100 km\t.Hvor har du gjømt bort S2000'en din da??
arctic_celi skrev:Den står på mørkved... som regel på den store parkeringsplassen uttafor nedre hammarlia studenthjem. Eller uttafor friskhuset påmørkved på ettermiddagene. Og i nærheten av rådhuset på dagtid!Mr2_666 skrev:Jeg har bil med omtrent samme vekt og 240 hk nå, og bruker 6,2 sek til 100 km\t.Hvor har du gjømt bort S2000'en din da??![]()
Har ikke sett din jeg... har sett en sort S2000 her en gang...
men den tror jeg kommer ifra Mo i Rana.
Fin bil er det hvertfall... lurte en stund på å kjøpe en
CelicaTurbo skrev:115kw eller 156hk, de blir ofte annonsert med 160hk men det er mer en avrunding oppover, kanskje pga effekteksos o.lGrunnen til at den oppgis med 2 hk mer enkelte steder er fordi den blant annet i England ble solgt UTEN katalysator. SÃ¥ da vet vi dermed at katalysatoren stjeler hele 2 hk.
FireWalk skrev:nesten frista til å fjerne katalysatorenCelicaTurbo skrev:115kw eller 156hk, de blir ofte annonsert med 160hk men det er mer en avrunding oppover, kanskje pga effekteksos o.lGrunnen til at den oppgis med 2 hk mer enkelte steder er fordi den blant annet i England ble solgt UTEN katalysator. Så da vet vi dermed at katalysatoren stjeler hele 2 hk.