TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• PÃ¥ jakt etter eksosanlegg til min mr2 mk2. hvor fÃ¥ kjøpt?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#207386  av GhostRider88

hva vil bli forskjellen på et TT anlegg og på org anlegget? Tenker på effekt og lyd. Er det vært pengene?

#207467  av mr2cato

Vanskelig å si.
Bare bakpotta gir ikke noe særlig mer effekt. Derimot lyden forbedres
veldig kontra orginal anlegget ditt.

Lyden er jo halve opplevelsen :P (eller mer :D)

#207472  av GhostRider88

mr2cato skrev:Vanskelig å si.

ja enig det at lyden er viktig, men når prisen blir høy da vet jeg ikke om jeg gidder å bruke masse penger på litt bedre lyd... må nesten få ta i et som er brukt.

#209699  av Mr2_666

GhostRider88 skrev:
mr2cato skrev:Vanskelig å si.

ja enig det at lyden er viktig, men når prisen blir høy da vet jeg ikke om jeg gidder å bruke masse penger på litt bedre lyd... må nesten få ta i et som er brukt.
Det er jo bare å få laget et eksosanlegg! Fjerner du katalysator kan det lages en "bøy" som kommer midt under bilen. Denne kan gå rett inn i 1 potte, eller 2 potter slik det var på min. Jeg ville tatt av eksosanlegget, og fått en sveiser med litt peiling til å fikse det billig! Men pass på at det er nok demping! Du kan evt. kjøpte de potter og sette der pottene på bildet står.

Du får i tillegg økt effekt når du fjerner katalysator!
Vedlegg
mk2 eksos.jpg
mk2 eksos.jpg (1.89 kiB) Vist 562 ganger
Mr2 eksos.jpg
Mr2 eksos.jpg (33.49 kiB) Vist 561 ganger

#209761  av BrennaRacing

De som er keen på effektanlegg burde ta kontakt med Ferrita i Sarpsborg...Har sendt en del mail med han ene karen å fått noen priser til Mr2 Mk2...

Hele anlegget utenom flexirør = 7000 inkl mva
Fra cat og bak med et rør på hver side = 5200 inkl mva

Begge prisene er ferdig montert på bil....De kunne visst ikke gjøre dette i Sarpsborg, så da må man nok en tur til Porsgrunn....

Jeg skal hvertfall ringe å bestille time i morgen :D

#209792  av lasse

BrennaRacing skrev:De som er keen på effektanlegg burde ta kontakt med Ferrita i Sarpsborg...Har sendt en del mail med han ene karen å fått noen priser til Mr2 Mk2...

Hele anlegget utenom flexirør = 7000 inkl mva
Fra cat og bak med et rør på hver side = 5200 inkl mva

Begge prisene er ferdig montert på bil....De kunne visst ikke gjøre dette i Sarpsborg, så da må man nok en tur til Porsgrunn....

Jeg skal hvertfall ringe å bestille time i morgen :D
Ferrita er rustfritt også...

#209805  av BrennaRacing

Noen som har hørt lyden i Ferrita eksos forresten?? Lurer litt på hvor høy lyden er

#209874  av lasse

En kompis av meg hadde 3" på gamle bilen sin (audi 90 20v), var ikke overdret mye lyd i den, fikk vel 96 på støymåling på et banetreff.
Da jeg hørte på ferrita for et par år siden så anbefalte de meg ihvertfall å ha 2" anlegg, da de mente at 3sge motorene går ganske hardt og at det ville bli for mye lyd om man gikk for større.
(Da jeg spurte var alt opp til meg, de ville da bygge et eksosanlegg direkte på bilen, kunne velge alt selv, rørdim, en tut, to tuter osv...)

#209879  av BrennaRacing

Bra man kan velge litt selv....Fikk beskjed om at de MÅTTE bygge anlegget rett på bilen...Ble visst ikke levert separat til den bilen...Men det gjør ikke meg no....Da slipper jeg bare unna en del kalde timer ute for å montere :lol:

#209907  av Mr2_666

BrennaRacing skrev:Bra man kan velge litt selv....Fikk beskjed om at de MÅTTE bygge anlegget rett på bilen...Ble visst ikke levert separat til den bilen...Men det gjør ikke meg no....Da slipper jeg bare unna en del kalde timer ute for å montere :lol:
Svenns eksos bygger også anlegg til Mr2. Lå iallefall før en Mr2 på skrytesiden deres, der de viste en svart mk2 de hadde bygget til. Men har hørt at de er ganske dyre...

#209968  av BrennaRacing

Mr2_666 skrev:
BrennaRacing skrev:Bra man kan velge litt selv....Fikk beskjed om at de MÅTTE bygge anlegget rett på bilen...Ble visst ikke levert separat til den bilen...Men det gjør ikke meg no....Da slipper jeg bare unna en del kalde timer ute for å montere :lol:
Svenns eksos bygger også anlegg til Mr2. Lå iallefall før en Mr2 på skrytesiden deres, der de viste en svart mk2 de hadde bygget til. Men har hørt at de er ganske dyre...
Jeg vet...Skjønner ikke det der, for jeg har også sett den Mr2en på internettsiden dems....Så var jeg innom Svendsen på Lørenskog å de skulle ha 9000...Dro innom Svendsen i Oslo i dag bare for å høre om det kanskje var litt billigere der..Men der fikk jeg beskjed om at de ikke kunne skaffe eksos til Mr2..Jeg prøvde å fortelle han at jeg visste om flere med Mr2 som hadde anlegg fra dem, å at Svendsen på Lørenskog kunne skaffe, men det trodde han ikke no på...Virka som om han ble litt sinna når jeg sa det :lol: Så da blir det nok Ferrita på meg :D