TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• KonG_PeR's MR2 mk2 GTi

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

Skal jeg holde bilen "orginal" i utsene eller gå for:

Racing-look, med klistremerker fra TRD, osv
14
42%
Import-look, med vinyl, som den røde på bilde
7
21%
Gjøre den orginal hvit
8
24%
Ikke gjøre noe
4
12%
 #203381  av KonG_PeR

jaja, da er det på tide å begynne med tråden, og det er mye som skal gjøres... Tenkte ved å opprette en tråd, at jeg kanskje klarte å få ræva i gir... men det er masse som skal gjøres, men begyner i første omgang med:

- Dempere og fjærer hele veien rundt, senke:
¤ Jamex, type ukjent
- Girkula
- TÃ¥kelys:
¤ Monteres foran i fangeren der hvor det ser ut som det burde stått noen
- Røde calipere:
¤ Forran er ferdig, får ta bak når bilen er oppe på bukken
- Polere opp, og få den strøken utvendig
- Montere ett akseptabelt stereoanlegg:
¤ Pioneer 4x50watt spiller
¤ MB Quart 5,25" med 1" diskanter
¤ Pioneer basser, som ikke tar for mye plass
- Undercar neonlys, og i motorrommet (røde)
- Strobelights
¤ 4 stykker fra bsbildeler.no (kjenner noen som har slike, og det er en sinnsykt fet effekt)

Veit ikke helt hvordan jeg skal gjøre det med lakken, om jeg skal ha den to-delt eller ikke, men det kommer ikke til å skje noe med det før neste-neste sesong i tilfelle...

OPPDATERINGER KOMMER...
Vedlegg
er nok en lang vei til målet men det får gå
er nok en lang vei til målet men det får gå
Per's Bilder(08).jpg (93.09 kiB) Vist 1283 ganger
slik den er nå
slik den er nå
Per's Bilder(10).jpg (84.08 kiB) Vist 1285 ganger
Slik skal den bli... hehe, det blir lenge til, men det er et mål, og ha noe som skiller seg ut, særlig ikke når jeg ikke er så opptatt av å holde utsene "orginalt"
Slik skal den bli... hehe, det blir lenge til, men det er et mål, og ha noe som skiller seg ut, særlig ikke når jeg ikke er så opptatt av å holde utsene "orginalt"
bodykit-toyota-mr2-9096-trd-fb.jpg (17.45 kiB) Vist 2625 ganger
TÃ¥kelys, skal i fangeren
TÃ¥kelys, skal i fangeren
42-343_h.jpg (22.27 kiB) Vist 2625 ganger
Basseren, en pioneer fra bilradiospesialisten (2490,- spiller bra)
Basseren, en pioneer fra bilradiospesialisten (2490,- spiller bra)
Pioneer_tswx206.jpg (20.35 kiB) Vist 2625 ganger

#203384  av Larsen

Tror prosjektet ditt kan bli bra jeg. Syns selv at valg av riktig styling bør tenkes nøye igjenom. Klistremerker, store spoilere og overdreven styling kan en styre unna etter min mening. Sånn som din bil så ville jeg beholdt den stylinga du har og heller bytte/sette på små detaljer som speiler, nye luftinntak, sideskjørt med mer.

#203455  av BrennaRacing

Er litt enig med Larsen her...Ikke no overdreven styling..Hadde det vært min bil hadde jeg droppet neon og strobe, å lakket bilen hel-hvit..Kjøpt svarte felger med polert kant og litt senk... :D

#203592  av Andy_Celica

Jeg synes han bør gå for TRD widebody kittet jeg som han har avbildet, det er jo et helt rått kitt.

Eller så er jeg enig med de andre, laker den i 1 farge noen kule og stoore felger og litt senking :D

#203730  av KonG_PeR

Andy_Celica skrev:Jeg synes han bør gå for TRD widebody kittet jeg som han har avbildet, det er jo et helt rått kitt.

Eller så er jeg enig med de andre, laker den i 1 farge noen kule og stoore felger og litt senking :D
men hvor får man kjøpt det, og til hvilken pris?

#204052  av Andy_Celica

KonG_PeR skrev:
Andy_Celica skrev:Jeg synes han bør gå for TRD widebody kittet jeg som han har avbildet, det er jo et helt rått kitt.

men hvor får man kjøpt det, og til hvilken pris?

Her er linken til prosjektet hans der han også oppgir prisen, kosta vel ca 38000 kr.

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... c&start=30

#204155  av KonG_PeR

ja, det er ikke mer nei... hehe, da er det bare å begynne å søke etter sponsorer... hehe...

#204174  av KonG_PeR

fant et widebodykit på tuning.no, og det ser ut på bilen som den røde TRD bilen, men det er jo mye billigere enn det dere snakket om, 38000kr, her koster det jo bare 24000, og da er det jo litt mer overkommlig, og kan jo sikkert få rabatter der å....
Vedlegg
hmmmmmm
hmmmmmm
begermix.JPG (48.58 kiB) Vist 2408 ganger

#204214  av aneriks

det er vel trd replica regner jeg med siden det koster 24000

#204229  av KonG_PeR

ja, godt mulig, og da er sikkert passformen helt på jordet... siden den var litt vansklig på bilen til "MR2WideBody" på forumet her...

#204339  av BrennaRacing

Å hvis du søker på TSI tuning her på forumet, så var det visst mange dårlige erfaringer med det firmaet...De er også veldig mye dyrere på noen ting

#204347  av Larsen

Hvis du bestiller fra utlandet så er det mange som lager replika kittet av trd2000. Orginal kittet er for dyrt for de fleste, men orginalen så blir alle paneler og skjermer byttet ut til glassfiber og ikke satt utenpå de orginale som replikaene blir.

Hvis du skal finne et kitt med riktig passform så anbefaler jeg at du leter litt på de amerikanske forumet.

http://www.mr2oc.com

#204368  av christer

hvis du skal til med breddekitt er det en del ting å tenke på... ikke bare er kittet dyrt, men:
-må lakkere bilen på nytt
-Mye arbeid å feste
-må sikkert har nye felger, hvis du har planer om å fylle ut hjulbuen

#204374  av aneriks

+ at vist du kjøper et kit og passformen er dårlig,så sant du ikke er flink med glass fiber, så kan det fort bli dyrt og få noen til og montere det (tenker da på firmaer som driver med slikt)

#209897  av inzane2012

jeg mener å ha lest at trd sluttet å lage det kittet når mkII gikk ut av produksjon... De lagde berre det kittet fra 97-99... i såfall er alle 2000gt kit du finner replica...