TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Registreringnummer og/eller ch.nr til Toyota MR2 Turbo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #209456  av Tapiomäki

Hei!
Har en Toyota MR2 som jeg har vanskligheter med å få førstegangs registrer....
Saken er at biltilsyne ville gjerne at jeg skulle får tak i registreringnummer og/eller ch.nr til andre japanske Toyota MR2 Turbo (helst i Haugesund/Rogaland distrike) sånn at de kunne sjekke at alt er OK med MR2, og at det er andre Toyota MR2 Turbo som går her i landet.

HÃ¥per noen kan hjelpe meg :D

Send PM med svar :wink:
Sist redigert av Tapiomäki den 28 nov 2006 09:25, redigert 1 gang totalt.

#209491  av CelicaTurbo

Les forumreglene og skriv en skikkelig emnetekst som beskriver innholdet i posten. Det er ikke bare for forumets del, det er også en fordel for deg selv ettersom det da er større mulighet for at rett person gidder å lese posten din.

#209501  av Tapiomäki

CelicaTurbo skrev:Les forumreglene og skriv en skikkelig emnetekst som beskriver innholdet i posten. Det er ikke bare for forumets del, det er også en fordel for deg selv ettersom det da er større mulighet for at rett person gidder å lese posten din.

Endret :wink:

#209664  av Mr2stord

er no fleire av dei som går rundt her. Den gammle bilen min blei godkjent i Bergen men har vore hos både biltilsynet i Haugesund og Stord i ettertid, so dei har nok vore borti ein slik ein før :D

#209697  av injee

Har MR2 Turbo US modell... Bor på Stord..

#210052  av Tapiomäki

Mr2stord skrev:er no fleire av dei som går rundt her. Den gammle bilen min blei godkjent i Bergen men har vore hos både biltilsynet i Haugesund og Stord i ettertid, so dei har nok vore borti ein slik ein før :D
I Haugesund vet de tydeligvis ingenting om MR2. Trodde eksosanlegge var uorginalt å fjørene kappet.... Haugesund dilux det dere. Å har også hørt i fra mange andre her i Haugesund at det eg håpløs i prøve å reigistrere en MR2 her i byn. Tenk å reise til Stavanger, det vi har blitt rådet av alle som har peilig her i byn.

Hvilket biltilsyn er deres anbefaling når det gjelder registrering av MR2 Turbo japansk utgave?
Biltilsynet her i byn kunne hjelpe meg hvis de hadde registrert en MR2 Turbo japansk utgave her fra før av og hatt de andre papirene, men siden de ikkje hadde de måtte vi kontakte andre personer/biltilsyn som hadde andre registreringspapirer....Vi må rettere sakt gjøre deiras jobb med å kontakte andre biltilsyn.

#210053  av Tapiomäki

injee skrev:Har MR2 Turbo US modell... Bor på Stord..
Hadde vært bedre om du hadde hatt japansk utgave :P hehe.

Men hvor fikk du din registrert?

#210069  av Dalan

mralp her på forumet har registrert sin JDM MR2 turbo i Trondheim, send han en pm :)

#210086  av funkyfung

fikk registrert min i steinkjær, en jdm...Men tok måneder med tull fra bt og veidirtiktoratet men gikk til slutt etter ca 5 mnd med telefoner og møter å div!!!! :D :D :D

#210098  av funkyfung

var det du/DERE SOM RINGTE MEG NETTOP ANG REGISTRERING AV MR2??VILKEN PAPIRER TRENGER DU EGENTLI??DERE RINGTE MED SJULT NR SÅ JEG KAN IKKE RINGE TILBAKE..KOM PÅ AT JEG HADDE TUV PAPIRA til bilen min hvis det var det dere var ute etter!!!det var disse vi plagdes med i 5 mnd!!vil dere ha kopi så er det bare å ringe meg(47666228)

#210242  av Mr2stord

høyres ut som dei berre har lyst å verre vanskleg av seg. Men ser ut som da ordne seg for deg no da, om du får papir på da. Men bt i Haugesund er ikkje enkle å snakke med nei. Har krangla mykje med dei i jobben. He,he

#210244  av Tapiomäki

Mr2stord skrev:høyres ut som dei berre har lyst å verre vanskleg av seg. Men ser ut som da ordne seg for deg no da, om du får papir på da. Men bt i Haugesund er ikkje enkle å snakke med nei. Har krangla mykje med dei i jobben. He,he
Ja, de vil bare vær vansklige. Når me har løst et av problemene, så komme de med nye problemer te oss.....
Å når vi ber dem gjøre noe for oss, så har de det visst så travelt.....

Men nå har me di rundt lillefingeren takker være papirene vi får av funkyfung (Ole Martin) :D

#210282  av funkyfung

ja får håpe disse papirene jelper deg, vis ikke skal ddu få noen telefonnr til personer, både privat, bt og veidirektoratet....
som sagt så hadde jeg store problemer med å få bilen registrert men gikk til slutt med masse telefoner til toyota japan, tuv tyskland, bt og veidirektoratet....var et h.... arbeid men gikk heldigvis til slutt...er det noe du lurer på så ikke nøl med å spørre meg så skal jeg hjelpe deg så godt som over hode mulig :D :D

#210335  av Tapiomäki

Tusen takk for papiret :D fikk det i dag tidlig. Det er veldig like det vi har, og det er fra et annet TUV-kontor enn der vi skaffet det fra, håper det kan virke mer troverdig for biltilsynet her i Haugesund. Skal der på mandag.
Kan ikkje tenke meg at de har flere ting å forlange av dokumentasjon nå..men vet jo aldi!! :evil:

#210605  av funkyfung

vært på bt idag????