TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min Carina E 95`

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#209527  av celicat23

Carina_E skrev:så bra ut det der ja.. men hvordan funka det med bakkeklaring a??
vil at det skal ligge så nær bilen som mulig men ikke helt inntil så klart.
bare sånn at det ikke subber i bakken..
Unnskyld til trådstarter for alt offtopic greiene. Du får hetse oss litt hvis det blir for mye!! :-)

Bilen var senket sånn passelig, og det var aldrig noe problem.

http://img.photobucket.com/albums/v398/ ... arina4.jpg

Var 3" eller 3.5" rør hele veien. Husker ikke helt siden det er en del år siden jeg hadde den.

#209529  av Carina_E

det er jeg som er trådstarter så det går sikkert bra... 8)
men det gikk greit ja..
husker du ca hvor mye du ga for det de gjorde?
har lyst til å fa med grenrør og helt bakover, men tror kansje det vil holde med 2,5" ell noe kansje siden jeg bare har en 1,6l..
men lager svendsen-eksos alt samme da ell?

#209548  av celicat23

Carina_E skrev:det er jeg som er trådstarter så det går sikkert bra... 8)
Hehe. Gadd ikke sjekke :-)
Carina_E skrev:husker du ca hvor mye du ga for det de gjorde?
har lyst til å fa med grenrør og helt bakover, men tror kansje det vil holde med 2,5" ell noe kansje siden jeg bare har en 1,6l..
men lager svendsen-eksos alt samme da ell?
Fjernet katalysatoren, så de lagde fra grenrør og helt ut bak. Mener å huske det var ca 7000kr. Hver mm håndlaget i rustfritt. Bøyer og herjer og måler og kapper og styrer :-) Ville nok holdt meg til 2,5" hvis jeg var deg. Utenom den rå lyden, så var det ikke noe effekt å merke med så stor eksos (hadde 2.0L motoren). I motsettning til 1.8 vvti motoren som virker som den trives best uten noe form for motstand i eksosen i det hele tatt..

Skal du ha eksos kun på ene siden så er det ca 5000kr.

Det er ivertfall prisene jeg har betalt hos svendsen eksos i oslo. Har brukt de til alle bilene, da jeg setter pris på å få ting akkurat som jeg vil ha det. Ikke noe "ferdig anlegg" som sitter litt skjevt, slår borti' noe, eller lignende irriterende ting.

#209552  av Carina_E

det er det jeg vil ha også. slik at det ikke slår borti ell noe, men veit du om det lønner seg å bakfangeren på når jeg evt kommer dit?
tenker siden jeg skal lage den sjøl :twisted: :roll:
er sikkert det beste vil jeg tro for da ser de jo hvor eksosen skal komme ut bak hen da..

#209572  av celicat23

Ha den på, så du får eksosen akkurat der du vil ha den. De lager jo fester osv under bilen, så eksosen blir liggende hvor du vil ha den. Husk at det er jo ikke bare hvor langt til høyre/venstre du vil ha den, men også hvor langt ut endestusser skal stikke ut osv. Vil absolutt anbefale deg å ha på fangeren!

#210394  av commen

Merket dere noe forskjell ved montering av grenrør?

#210419  av Carina_E

commen skrev:Merket dere noe forskjell ved montering av grenrør?
jeg har ikke byttet grenrør, men er inne på tanken med å gjøre det, tror ikke det er noen som har lagt inn svar her som har gjort det helle.
skal ikke si noe sikkert ang det, mulig jeg tar feil der...
men veit du om noen steder man før kjøp grenrør til carin e så si gjerne ifra for som sagt så vil jeg ha det jeg også... :lol:

#210446  av Kjetil84

Nei jeg har heller ikke byttet grenrør, men har vært inne på tanken om et fett chrome grenrør!
Det finnes en del grenrør på ebay, men ikke alltid til de rette motorene, som regel er det enklest å finne til en motor som både står i celica og carina!:P

Er jo masse grenrør til celica gt4 (3s-gte motoren), men disse er jo da laget for å ha en turbo på, og selv om mange mener disse passer på 3sge (carina/celica gti), så er det også mange som mener de ikke gjør det, og jeg tar ikke kjangsen!:P

#210455  av Carina_E

det var det jeg mente.. husker ikke så dårlig alikevel da gitt :lol:
men det er ikke noen her inne som veit on noen som kansje lager da??
blir sikkert noe dyrere men tror det mulig vil være vært det... :twisted:

#210490  av commen

hmm....* lete etter grenrør til Carina*

#219630  av Carina_E

lurer på om dere har noen synspukter til om denne bakfangeren hadde passa til resten jeg.. må jo begynne snart så den blir klar til snøen er borte=) :twisted:

veit ikke helt hvordan jeg vil ha den så bare sitter og titter..
om det er noen som har ideer så tar jeg det imot med stooorr takk :lol:
Vedlegg
_aca_carina_et19_05f[1].jpg
_aca_carina_et19_05f[1].jpg (22.18 kiB) Vist 1176 ganger

#219644  av celicat23

Med front og sideskjørt med såpass rene linjer som du har, så vil den bakfangeren se helt upassende ut. Hadde du gått for ricer-stylingen som sitter på stasjonsvogna du har bilde av så OK. Men takk og pris har du for god smak for det! 8)

#219652  av FireFox

hva slags bil er den bakfanger`n tatt fra?

#219853  av Carina_E

Det er det jeg også ville tro at det ikke hadde passa helt sammen.
Har noen ideer i hodet men skal prøve og få det ned på ark for å se hvordan det blir.

Det er bilde av en Carine E Stv.

Link til siden jeg tok det fra er http://www.trc-tuning.com/

Men er det noen som har tips om hvordan, gjerne bilder av hvordan jeg kan lage bakfanger så kom med det. Gjerne bilder og tegninger..
:wink: taes imot med stor takk :lol:

#219920  av FireFox

Carina_E skrev:
Det er bilde av en Carine E Stv.
Hehe, så det, men den fanger`n er vel ikke laget til carina e?
Tenkte på om den var laget for bmw e.l. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 21