TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Farge pÃ¥ bilen.. Valgets kval!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #200842  av FireWalk

Vinteren nærmer seg, bilen skal vinter lagres, og så snart snøen forsvinner skal den lakkeres om igjen.

Jeg har utviklet et databaseprogram, samt websider for firmaet som lakkerer bilen min, så jeg får gjort alt arbeidet gratis. Dvs at jeg kan velge akkurat den fargen jeg vil. Alt fra helt vanlige orginal farger, til Candy farger fra House of Color, eller Kamelon farger.. Pris spiller ingen rolle siden det er firmaet som betaler.. :)

SÃ¥ da er tingen.. hvilken farge skaljeg ta?

Det har kommet ganske mange MR2er i byen her i det siste, og flere av dem er rød.. Jeg syntes det er litt trasigt når folk sender melding nermest hver dag og sier: så deg i byen isted! mens jeg har vært på jobb hele dagen f.eks og ikke vært i nærheten av byen engang..... de ser en rød MR2 og tror det er meg..

Det sagt, så er jo rødfargen veldig fin på disse bilene. Men jeg har bestemt meg for at jeg vil ha noe som er litt spesielt.

Valget jeg ser for meg da er:

En kul Gulfarge?

Eller candy-red pærlemor MED røde "kamelon" flakes. Da vil den jo virkelig skille seg ut i sol-lys.. eller når en ruller inn på en bensinstasjon om natta..

Noen som har noen tips ang fargevalg? har litt troa på Gult også, men det er så vanskelig å se for seg hvordan det blir. Vil liksom ikke sitte igjen med skjegget i postkassa med en gul bil og tenke at: hmm.. kanskje ikke den fargen var så kul på akkurat min bil med den stylingen og de felgene osv osv...

forslag/inspill mottas med takk. :)

Har fått nye felger nå som sagt, har bare noen dårlige bilder av dem, men ser ca sånn ut nå:
Vedlegg
Bilde438.jpg
Bilde438.jpg (145.5 kiB) Vist 254 ganger

#200868  av CelicaTurbo

mente å huske jeg hadde sett en spesiell farge for en tid tilbake, som var moderne og vekket oppsikt uten å virke flashy eller glorete slik flakes og camelon fort gjør:

fra mr2oc.com:
The car was painted a mixture of metallic lexus silver and '05 chrysler 300 silver
Bilde
Bilde

#210309  av celica4ever

jeg tror candy red kan bli veldig fint, hadde gul bil før og den vekte oppmerksomhet :wink:

Så gult kan også bli fint!

#210332  av FireWalk

celica4ever skrev:jeg tror candy red kan bli veldig fint, hadde gul bil før og den vekte oppmerksomhet :wink:

Så gult kan også bli fint!
Syntes sølv metallic er veldig fint også. men det er liksom blitt en masseprodusert farge, så da forsvinner bilen min i mengden av sølv metallic gubbebiler der ute. Samme med rødfargen. jeg liker rødfargen. bilen kler den utrolig godt, det er vel derfor 90% av alle MR2er er røde... og det er nettopp det som er grunnen til at jeg egentlig vil ha en annen farge denne gangen. I ålesund så som i andre byer så er 90% av MR2ene her Røde.. så folk "tror" de ser meg over alt...

Hadde vært tøft med Gult, en farge som vekker litt oppmerksomhet samtidig som det kan bli kult. :)

#210334  av jumbo

FireWalk skrev:bilen kler den utrolig godt, det er vel derfor 90% av alle MR2er er røde... og det er nettopp det som er grunnen til at jeg egentlig vil ha en annen farge denne gangen. I ålesund så som i andre byer så er 90% av MR2ene her Røde.. så folk "tror" de ser meg over alt...
Veeeel, tror du finner utrolig mye flere svarte enn røde MR2, men rød er nok helt klart på andreplass av de vanligste fargene ja...

Er ellers helt enig i betrakningene om at sølv liksom forsvinner litt i mengden, selv om det kler bilen utrolig godt.

Gult er kult og veldig uvanlig på mkII, samtidig synes jeg det liksom blir litt påtatt oppmerksomhetsbehov... en bil som mr2 skal ikke akkurat behøve en skrikende farge for å bli lagt merke til

Har tenkt masse på farge selv, skal lakkere til års dersom godkjenning etc går gjennom som planlagt, men sliter kraftig med å bestemme meg for styiling og farge selv

#210340  av FireWalk

Det er akkurat det der... også vet en ikke hvordan det blir før etter at en har prøvd, og da er det for sent å angre seg. En ting å se farger på et fargekart, men noe helt annet å se det på bilen i diverse lysforhold osv.

Men jeg mener personlig at sportsbiler bør ha litt skrikende farger. En kjøper seg ikke sportsbil for å være anonym. Da kjøper en Audi A8. Syntes ikke noen farger er for skrikende på en ordentlig sportsbil jeg. Og MR2en kvalifiserer jo definitivt her.

Så en Honda Civic i Sjokk grønn her om dagen: det var faktisk ganske kult! Hadde ikke kledd noen annen bil, men akkurat den bilen kledde det, mye pga det som var gjort med den også.

Nå har jeg prøvd rødt 2 ganger før, og klart det er fint. Men det er oppbrukt. jeg vil ha en bil som er litt mer personlig, som er min og noe som ikke alle andre har.. Derfor tror jeg kult kan gjøre susen.

En skal ikke tenke for mye på hva andre vil syntes, om det er skrikende. Så lenge en er fornøyd selv så er jo det det viktigste.

Og skulle det bli helt for jævlig så får en heller bare bite det i seg og lakkere den om igjen en gang til... ;)

Men en ting er iallefall sikkert: den som intet våger intet vinner!

#210360  av jumbo

sant sant

#210370  av jonny on the spot

Himmelblå.... det hadde vært noe det :wink:

#210378  av toyota_mr2

det er en lekk som heter trippen paint eler noe sån de er en rååå lakk
den sjifter farge ite va tempraturen er ute vis du tar håna på lakken så blir de fingeravtryk der til de blir samme tempraturen som er der du er igjen :lol:

#210383  av RoarL

Hva med Toyotas "steel mist grey" :

Bilde

Eller Skyline´s Mist Grey?

#210386  av celica4ever

eller hva med en av disse fargene her ?:wink:
Vedlegg
0.jpg
0.jpg (45.02 kiB) Vist 237 ganger
MR2%20wallpaper_800x600.jpg
MR2%20wallpaper_800x600.jpg (99.64 kiB) Vist 238 ganger

#210395  av Rollaole

Den nye fiat Punto har en sikkelig fin blå farge, Fått den fargen med noe masse metallic eller noe hadde vært tøøft!

http://www.autoblog.nl/images/wp/Fiat%2 ... &%20Me.jpg

#210498  av cameleon

blir moro å se hva slags farge du ender opp med til slutt :)

men tror nok at såfremt du ikke planlegger å lakkere bilen din i forskjellige farger i framtiden, så ville jeg nok valgt en litt tidløs farge. disse sjokkfargene er veldig trendy nå, men om litt så er det ukult igjen. av de som jeg kjenner som kjører rundt i disse showbilene med sinnsyke lakkeringer, så sier de at de blir lei fargen etter en stund, og flere har angret på diverse lakkeringer selv om det er utrolig rått og se de live den første gangen.

men det er min mening da :) men jeg foreslår at vi kan diskutere dette over noen pilser i ålesund nå før julen smeller til jeg hehe :D en krfftchig lakkchering meedh fleeikchs og en liithen dærth brunth...sexchy

#210555  av FireWalk

cameleon skrev:blir moro å se hva slags farge du ender opp med til slutt :)

men tror nok at såfremt du ikke planlegger å lakkere bilen din i forskjellige farger i framtiden, så ville jeg nok valgt en litt tidløs farge. disse sjokkfargene er veldig trendy nå, men om litt så er det ukult igjen. av de som jeg kjenner som kjører rundt i disse showbilene med sinnsyke lakkeringer, så sier de at de blir lei fargen etter en stund, og flere har angret på diverse lakkeringer selv om det er utrolig rått og se de live den første gangen.

men det er min mening da :) men jeg foreslår at vi kan diskutere dette over noen pilser i ålesund nå før julen smeller til jeg hehe :D en krfftchig lakkchering meedh fleeikchs og en liithen dærth brunth...sexchy
God ide. Vi får ta oss en tur inn til mister "dette blir ikke billig" og høre hva han syntes. :P

Blir uansett ikke lakkert før begynnelsen av våren. Dvs, så snart snøen forsvinner og det er bare veier igjen så skal bilen lakkeres. :D så har jeg jo forsåvidt hele vinteren å bestemme meg på..

#210566  av Neemi

Men jenta mi.....det er jo klart du skal ha rosa bil :lol: :lol: