TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• FÃ¥r ikke opp bakluka! haster litt..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #210557  av celica4ever

Jeg hadde lagt inn litt kabel og div verktøy i bagasjerommet på mr2 en, og nå får jeg ikke bakluka opp igjen :cry:

Prøver og åpne den fra innsiden av bilen, og da skjer det ingenting . Spaket virker helt løst, men jeg hører lyd baki. Og med nøkkel er det helt umulig og få den opp, for nøkkelen vil ikke vri seg.

Virker som om det er noe om har blitt klemt i låsen..

Hva kan jeg gjøre for og få den opp? skulle hatt den opp ganske fort siden jeg har vektøy som jeg bruker på jobben der også..

Venter på svar.:)

#210564  av BrennaRacing

Mulig det er wiren som er litt slakk...Du kan jo prøve å åpne den innenifra mens en annen åpner luka samtidig...Hadde samme problem med motorlokket

#210567  av celica4ever

BrennaRacing skrev:Mulig det er wiren som er litt slakk...Du kan jo prøve å åpne den innenifra mens en annen åpner luka samtidig...Hadde samme problem med motorlokket
Hmm har prøvd det, skjedde ingenting da heller :? men finns det noe annen måte og få opp bakluka på?

#210597  av BrennaRacing

Hmm...Da har jeg ikke no fler forslag...

Mener det var en på forumet som hadde nesten samme problem for en stund siden....Men han hadde vel låst inn nøkkelen eller no...

Hvis du prøver å søke litt så kanskje du finner den posten..

Lykke til :)

#210601  av Mr2Even

Da kanskje du må borre opp låsen, eller slå en flat skrutrekker inn..

#210604  av BrennaRacing

Der var den der ja :D

#210628  av Larsen

Mr2Even skrev:Da kanskje du må borre opp låsen, eller slå en flat skrutrekker inn..
Problemet er da hvis kabelen har røket. Da har du ødelagt låsen for ingen nytte.

#210640  av celica4ever

takk for forslag og tips!

Jeg har greid og få den opp, fikk en kompis til og dra opp spaken inne mens jeg prøvde og åpne med nøkkel samtidig :)

Skikkelig letta nå, skal trosalt på jobb i morgen :lol:

#210672  av Mr2Even

Larsen skrev:
Mr2Even skrev:Da kanskje du må borre opp låsen, eller slå en flat skrutrekker inn..
Problemet er da hvis kabelen har røket. Da har du ødelagt låsen for ingen nytte.
Sant :wink: