TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dump pÃ¥ automat

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #210667  av FireFox

Nå vet jeg veldig lite om dette, så hvordan er det med dumpventil på automat biler? blir det som vanlig?

#210675  av Master

Ja

#210677  av FireFox

Men kommer samme "pshhh" lyden når den girer?

#210684  av larsst185

i grunnen ikke ,da pssh lyden ikke har noe med giring å gjøre men med lukking av gass spjeldet.dumpventilen vil ikke lage lyd når en bil med automat gear gearer enkelt og greit pga du slipper å gå av på gassen da..

#210686  av FireFox

feen! :D ok, men da har jeg lært noe nytt ;)

#210687  av larsst185

du kan jo selvfølgelig få lyden ved å gå av på gassen når kassen gearer,eller ved å gå av gassen uansett ellers.

#211643  av Shyggen

nå er det jo ikke nødvendigvis en negativ ting at du ikke får pshh lyden ;)
om vi ikke er kun ute etter harry faktorn :) sorry pshh freaks :D

Med automat holder du ladetrykket under giring å får ingen spool up tid,
så automat og turbo fungere ganske bra faktisk :)

Å når det kommer til harry faktorn kan man jo bare ruse opp å slippe gassen litt i ny og ne som de sier :) ser du en gjeng med söta flickor så brooom,pshh :) de snur seg sikkert om du vil det :D

#211652  av FireFox

Da er nok jeg ganske harry, for jeg liker "phsss" lyden ;)

#211707  av sindrejl

får ikke lov av dama jeg :D

#211745  av celicagt4205nord

sindrejl skrev:får ikke lov av dama jeg :D
ha ha..det hadde jeg nok gitt komplett faen i...høres ut som du er en smule underkua sindre :D :D

#211749  av jumbo

Shyggen skrev:nå er det jo ikke nødvendigvis en negativ ting at du ikke får pshh lyden ;)
om vi ikke er kun ute etter harry faktorn :) sorry pshh freaks :D
Helt enig.

#211792  av Shyggen

Kjøre en kompis av meg sin 200sx.. med sinterclutch og pshh... det VAR slitsomt.. lille motorn og snurra pumpa jo ladetrykk i et sett.. ikke veldig behagelig i bykjøring.. pshh pshh pshh pshh :) syns det holder med de gangan man slipper gassen på automaten :) å res.ventil :D

#211801  av sindrejl

celicagt4205nord skrev:
ha ha..det hadde jeg nok gitt komplett faen i...høres ut som du er en smule underkua sindre :D :D
nja, er litt enig selv da vet du ;) liten vits med psssh på en så fin supra.. skal ikke bli harrybil heller :P

#211824  av Larsen

sindrejl skrev:
celicagt4205nord skrev:
nja, er litt enig selv da vet du ;) liten vits med psssh på en så fin supra.. skal ikke bli harrybil heller :P
Er veldig kjekt på mr2 ettersom bort imot alle tror at det bor en "slapp" to liter NA motor i den :D