TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Innpress og SenterÃ¥pning pÃ¥ Corolla AE92

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #201077  av Darkstar

Noen som kan hjelpe meg med innpress (ET) og senteråpning på en Corolla AE92? Og hvilken felgbredde og ET bør eg velge på en 15/16" felg.

Boltsirkel er vel 4x100

Tenker på å skaffe meg noen 15" eller 16" felger på bruksbilen. Hva bør eg gå for i dekkdimmensjon 195/50/15 eller 205/45/16?

#201079  av Tomera

Jeg har 205/45-16 på min AE92, og det funker helt fint! Eneste er at jeg har feil innpress i felgene så de stikker litt for langt ut.
Ellers er vell 195/50-15 en mere allround dim. og bilen blir mere komfortabel å kjøre! I en såpass gammel bil merkes det godt!

#201121  av Darkstar

Hva er orginal ET og senteråpning da?

Og noen som vet om senkefjærer til disse bilene?

#201868  av Darkstar

Toyota Corolla 87-92 mod, E9-E9F
Boltsirkel 4x100
ET 45
Senteråpning: 54,1

#201871  av Morten

Darkstar skrev:Og noen som vet om senkefjærer til disse bilene?
Skal du ha TuV papirer på de, så har ihvertfall HR til AE92. Ellers har bl.a. Fensport uten. :wink:

#210810  av Darkstar

Noensom har erfaring med senkesett fra http://www.fensport.co.uk ?

LOWERING SPRING KITS

Whether you want the sporty ride height or want to mildly improve handling adding lowered and uprated Springs is a good start - couple these with uprated shock absorbers and you will dramatically improve the cars handling
Progressive Wound Coil Springs ideal for Fast Road use - Excellent ride quality - A complete set of 4 rated at +20% and -35mm riding height drop £97.00

For serious Road/Rally usage - where ride quality is not an important factor - A complete set of 4 rated at +30% and -35mm riding height drop - Allow 4 weeks for delivery £149.00

Custom spring kit, Handmade to your own specification - Any rate and height - Ideal for Race/Rally applications - A complete set of 4 - Allow 4 weeks for delivery £149.00

#210828  av Kjakan

Angående senkefjærer, så sjekk hos Mekonomen først. Kan være det enkleste. Lesjøfors og jamex har også, førstnevnte produsent har jeg kjøpt av med tuv-papirer. Sjekk hjemmesidene deres...

Ang innpress - har en eldre AE82 som jeg har kjørt 7*15"-felger med ET30 ( fra Golf) i 3 sesonger, og har gått greit det. Dog har jeg byttet 2 hjullagre på de årene, men det kan være tilfeldigheter :wink:
Hadde en AE92 liftback med 7*15" på 195/50-dekk, og det gikk fint uten passasjerer. Hvis jeg hadde 2-3 personer i baksetet subbet det i skarpe svinger...